Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاردرمانی در منزل چیست و چگونه انجام میشود

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı کاردرمانی در منزل چیست و چگونه انجام میشود
نویسنده موضوع nikoo2020
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan nikoo2020

nikoo2020

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 26, 2019
ارسالی‌ها
4
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
tebbeno.com

اعتبار :

معنای کاردرمانی چیست و چه مزایایی را در پی دارد

کاردرمانی استفاده از فعالیت های هدفمندی است که برای افراد آسیب دیده یا بیمارانی انجام می شود که در عملکرد اجتماعی، روانی، رشدی یا یادگیری خود دچار اختلال شده اند. این حرفه که شامل درمان، ارزیابی و در کنار آن مشاوره می شود، جهت به وجود آوردن بیشترین میزان استقلال، پیشگیری از ناتوانی و نهایت حفظ سلامت می باشد. کاردرمانی در منزل از جمله خدماتی می باشد که سبب راحتی بیماران و اطرافیان آن ها شده است و تنها با یک تماس می توان پزشک متخصص را به خانه آورد که مرکز خدمات پزشکی طب نو در این مسیر هم کنار شما خواهد بود.

خدمات ویژه کاردرمانی شامل چه مواردی می شود

خدمات ویژه کاردرمانی دارای جنبه های گوناگونی می باشد که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت. این کار مهارت های روزانه زندگی را آموزش می دهد، سبب توسعه و نیز ایجاد مهارت های درکی می شود، مهارت های بازی و انجام کار های مختلف را در اوقات فراغت آموزش می دهد، در به کار گیری وسیله های کمکی به آن ها کمک می کند، در گزینش وسیله های نظافتی کمک می کند، استفاده از صنایع دستی که برای زیاد کردن عملکرد فرد طراحی شده است را آموزش می دهد، به ارزیابی قدرت کافی در عضله ها می پردازد، دامنه های حرکتی فرد را ارزیابی کرده و برای تطبیق محیط برای بیمار اقدامات لازم را انجام می دهد که این خدمات به صورت کاردرمانی در منزل، فردی، گروهی و نیز در سیستم‌های اجتماعی قابل ارائه می باشد.

کاردرمانی در منزل مرکز طب نو چه خدماتی را ارائه می دهد

برای این که بگوییم کاردرمانی در منزل چیست و چگونه انجام میشود، باید گفت که انجام کاردرمانی در منزل با مرکز خدمات پزشکی طب نو باعث تقویت شدن مهارت حرکتی به مانند دویدن، پرش از مانع ها و مانند این ها می شود.
هماهنگی کافی در حرکت و عملکرد مناسب در دست ها به وجود می آید یعنی انجام کار هایی مانند کار با قیچی، نوشتن، استفاده از ابزار ها و مانند این ها تقویت می شود. برای بهبود ارتباط و داشتن حضوری مفید در اجتماع مفاهیم اولیه آموزش داده می شود و به آن ها رنگ ها، عضو های بدن و مواردی از این قبیل آموزش داده می شود.
مهارت های فرد در انجام کار هایی مانند نقاشی و ترسیم و استفاده از قلم افزایش می یابد. مهارت های روزانه بهبود می یابد و در رفتن به سرویس بهداشتی، خوردن غذا، پوشیدن لباس و غیره استقلال کافی به وجود می آید. برای انجام کار هایی مانند تحمل محیط کلاس، ارتباط خوب با هم سن های خود، دست برداشتن از رفتار های آزار دهنده و خود آزاری و مانند این ها آموزش های کافی داده می شود.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین