Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ترکیب موادی بتن در اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı ترکیب موادی بتن در اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت
نویسنده موضوع nikoo2020
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan nikoo2020

nikoo2020

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 26, 2019
ارسالی‌ها
4
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
tebbeno.com

اعتبار :

بتن یا همان سنگ مصنوعی از جمله پر کاربرد ترین و رایج ترین مصالحی می باشد که برای کار های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل می باشد که اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت بسیار گسترش یافته است. ماده اصلی به کار رفته در بتن، سیمان می باشد که برای پی بردن به تکامل بتن باید بر روی سیمان مطالعات لازم انجام شود.
ترکیب های اصلی که سبب به وجود آمدن بتن برای استفاده در اجرای بتن سخت و اجرای بتن رنگی می شود، آب، ماسه، سیمان و برخی از مواد افزودنی و مضاف می باشد که در دستگاه بتن ساز با یک دیگر ترکیب می شوند و بر اساس واکنش هایی که بین آب و سیمان رخ می دهد، بتن را به وجود می آورند.

نقش آب و مواد افزودنی و مضاف در بتن چست

آب که در تهیه بتن استفاده می شود باید کاملا تمیز و فاقد طعم خاصی باشد، در آن جلبک و مواد آلی موجود نباشد و همچنین هیچ گونه مواد افزودنی در آن وجود نداشته باشد زیرا در این صورت می باشد که سبب سخت شدن و هیدراته شدن بتن می شود. در غیر این صورت چسبندگی در بتن برای اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت به خوبی اتفاق نمی افتد و کاری کاملا بی کیفیت انجام خواهد شد.
مواد افزودنی مصرفی و مضاف از جمله مواردی می باشند که به عنوان ماده چهارم رونق گرفته اند و سبب تولید بتنی با دوام و مقاوم می شود.
 
بالا پایین