Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چندش آورترین و عجیب ترین غذای جهان که شاید امتحان کنید!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı غذاهاي خارجي
Konu Başlığı چندش آورترین و عجیب ترین غذای جهان که شاید امتحان کنید!
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

ساندویچ مغز سرخ شده – ایالات متحده

556

این غذا که بیش‌تر متعلق به گذشته است، تا پیش از شیوع بیماری جنون گاوی و بروز نگران از سلامت آن‌ها، جزء غذاهای محبوب برخی نواحی مرکزی ایالات متحده به شمار می‌رفت. با این‌که فروش مغز گاوی با سن بیش از ۳۰ ماه در کشتارگاه‌های ایالات متحده قانونی نیست، هنوز هم برخی آدم‌ها به خوردن این غذا علاقه دارند.


اسکمول (Escamole) – مکزیک


557

این غذا که حاوی شفیره (لارو) مورچه‌هایی است که از ریشه‌ی گیاه آگاوه برداشت می‌شوند، در مکزیک به عنوان غذایی لذیذ و خوشمزه طرفدار دارد. در حقیقت، گاهی اوقات به این غذا “‌خاویار حشرات‌”‌ نیز می‌گویند! گفته می‌شود طعم این غذا مانند کره، و کمی شبیه طعم آجیل است.


سوپ لانه‌ی پرنده – چین

558
صدها سال است چینی‌ها از لانه‌های ساخته شده از بزاق پرندگان در آشپزی‌شان، به خصوص تهیه‌ی نوعی سوپ، استفاده می‌کنند. با این‌که این لانه‌های خوراکی گونه‌های متفاوتی دارند، به طور کلی سوپ لانه‌ی پرندگان یکی از گران‌قیمت‌ترین غذاهای روی زمین به شمار می‌رود؛ سوپ تهیه شده از گونه‌ی قرمز این لانه، کاسه‌ای ۱۰،۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.


میگوی مست – چین

559

طرز تهیه‌ی این غذای محبوب در برخی نواحی چین به این ترتیب است که میگوی زنده را در مشروب الکلی بسیار قوی می‌اندازند و سپس، به همان حالت (زنده) میل می‌کنند. البته این غذا نیز در برخی نواحی ایالات متحده محبوب است، ولی لااقل در این کشور، میگو را کمی می‌پزند.

ساناکجی (Sannakji) – شرق آسیا

560
این غذا نیز، درست مانند بسیاری از غذاهای شرق آسیا، خام خورده می‌شود. خیلی خام. سرآشپز مقابل چشمان شما، هشت‌پای کوچکی را قطعه قطعه می‌کند، و روی آن روغن کنجد می‌ریزد؛ اگر وی گاهی اوقات به آن‌ها ضربه می‌زد، تعجب نکنید، زیرا هنگامی که با چوب‌های غذاخوری‌تان می‌خواهید آن‌ها را بردارید، دائما تکان می‌خورند.


صدف کوه‌های راکی – کانادا و ایالات متحده

561

در این‌که این غذا از کوه های راکیمی‌آید، شکی نیست، ولی در تهیه‌ی آن به هیچ عنوان از صدف استفاده نمی‌شود. این غذا در واقع از بیضه ها یا دنبلان گاو تهیه می‌شود – برای تهیه‌ی این غذا پوست دنبلان را جدا می‌کنند، آن را صاف می‌کنند، و به شکل عمیق و کامل سرخ می‌کنند.

کوپی لواک (Kopi Luwak) – اندونزی

562
کوپی لواک یکی از گران‌قیمت‌ترین گونه‌‌های قهوه است که حدود نیم کیلو از آن، بیش از ۱۵۰ دلار قیمت دارد. این قهوه از دانه‌های قهوه‌ای تهیه می‌شود که حیوانی به نام زباد به عنوان مدفوع از خود خارج می‌کند؛ به این ترتیب که این پستاندار متعلق به جنوب شرق آسیا، در مزارع قهوه می‌چرخد، دانه‌های قهوه را می‌خورد، و کشاورزان مدفوع آن را جمع می‌کنند و … !


سِن‌های بدبو – اندونزی

563
در کشور اندونزی، ‌این حشره های بد بو را خیلی دوست دارند. شاید به خاطر این‌که مزه‌ی تخمه‌ی آفتابگردان تلخ و بی‌نمک می‌دهند. فقط باید خیلی سریع بجویدشان!


کاسه‌ی چشم ماهی تن – ژاپن

564
کاسه‌ی چشم ماهی تن، خوراکی نسبتا ارزان‌قیمتی است که در بیش‌تر فروشگاه‌های مواد غذایی کشور ژاپن، حدودا به قیمت ۱ دلار به فروش می‌رسد. این خوراکی دارای طعمی شبیه ماهی مرکب است که پیش از مصرف باید آب‌پز شود. فراموش نکنید، قبل از خوردن کاسه‌ی چشم ماهی تن، کمی سس نیز به آن بزنید!


کله پاچه – ایران

565
البته که من و شما می‌دانیم جای این غذای خوشمزه! در این فهرست نیست! اما برای رعایت امانت نویسنده این غذا که در کشور ایران و همسایه‌های مجاور محبوبیت دارد هم آورده شده است، کله پاچه همانطور که از اسمش پیداست دقیقا از سر و ساق پای گوسفند تهیه می‌شود. علاوه بر سر و پای گوسفند، اندام‌های داخل شکم گوسفند نیز به صورت جداگانه در تهیه‌ی غذاهای دیگر استفاده می‌شود.
 

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

ناکجی (Nakji)
566


این غذا شباهت زیادی به ساناکجی دارد؛ با این تفاوت که در ناکجی، ‌هشت‌پا به طور کامل خورده می‌شود. البته این غذا درست مانند برخی دیگر از غذاهای این فهرست، خالی از خطر نیست. گفته می‌شود پاهای مکنده‌ی هشت پا به زبان و دهان می‌چسبند و خطر خفگی ایجاد می‌کنند. سالانه گزارش‌های متعددی حاکی از فوت در اثر ناکجی شنیده می‌شود.


اِی‌پینگ (A-ping) – کامبوج
567

گفته می‌شود، این خوراکی که مردم کامبوج آن را بسیار لذیذ می‌دانند، نخستین بار به دلیل قحطی و کمبود غذا در دوره‌ی رژیم ستمگر خمرهای سرخ محبوب شد. ولی بعد از برکناری پل پوت ، این خوراکی که با سرخ کردن عنکبوت‌های تارانتولا تهیه می‌شود، هم‌چنان محبوب ماند و مردم کامبوج آن را مانند آب نبات نوش جان می‌کنند.


آخرین غذا
آلت تناسلی گاو نر – چین

568

مثل معروفی است که می‌گوید، “‌چینی‌ها هر چیز چهارپایی را می‌خورند، به جز میز؛ و هر چیز پرنده‌ای را می‌خورند، به جز هواپیما.‌”‌ ظاهرا که همین طور است. این غذا که با نام “‌ اژدها در شعله‌ی هوس‌”‌ شناخته می‌شود، غذای مشهوری است که در رستوران گوئولیژوانگ در شهر پکن سرو می‌شود. با این‌که شاید خوردن چنین غذایی برای بسیاری از مردم جهان عجیب به نظر برسد، ولی چینی‌ها معتقدند این غذا درست مثل اسفناج برای سلامتی مفید است!
 
بالا پایین