Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قیمت آجیل شب عید از ۱۵۰تا۱۷۰

  • نویسنده موضوع STAR
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı قیمت آجیل شب عید از ۱۵۰تا۱۷۰
نویسنده موضوع STAR
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan STAR

STAR

کـاربـر ویــژه
مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 20, 2015
ارسالی‌ها
115
پسندها
311
امتیازها
63
محل سکونت
اصفهـان
دل نوشته
بیاد پدر...
بهترین اخلاقم
کلا بی خیالم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

در حالی که رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش از قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزارتومانی هر کیلوگرم آجیل چهارمغز درنمایشگاه های بهاره خبر داد و گفت که مردم گرانفروشی را به بازرسان مستقر در نمایشگاه های بهاره و سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند تا با آن ها برخورد شود

قیمت آجیل شب عید ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان
در حالی که رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش از قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزارتومانی هر کیلوگرم آجیل چهارمغز درنمایشگاه های بهاره خبر داد و گفت که مردم گرانفروشی را به بازرسان مستقر در نمایشگاه های بهاره و سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند تا با آن ها برخورد شود، نگاهی به بازار این محصولات نشان می دهد که فاصله قیمتی قابل توجهی نسبت به این نرخ های اعلامی وجود دارد.

نگاهی به بازار محصولات خشکباری و آجیل نشان می‌دهد که قیمت‌های نامتعارف و عجیب و غریبی در بازار وجود داشته و بعضاً شاهد فاصله چند برابری با شب عید سال گذشته داریم که همین امر مسلماً جای خالی دستگاه‌های نظارتی در بازار را نشان می‌دهد. چرا که به عنوان مثال هر کیلوگرم پسته در بازار بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بادام و مغز بادام از ۹۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بادام هندی از ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، هر کیلوگرم فندق از ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، هر کیلوگرم تخمه کدو از ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان و هر کیلوگرم نخود و کشمش از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است و یک کیلوگرم آجیل چهار مغز نسبتاً با کیفیت از ۱۹۰ تا بیش از ۲۵۰ هزار تومان برای مردم آب می‌خورد.

مصطفی احمدی درباره وضعیت بازار آجیل و خشکبار شب عید امسال به ایسنا گفت: قیمت همه کالاها مانند آجیل و خشکبار را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و آجیل و خشکبار فقط پسته نیست کما اینکه همه مردم می‌توانند آجیل شور را ۶۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان و آجیل چهار مغز را کیلویی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در نمایشگاه‌های بهاره خریداری و تأمین کنند.

وی افزود: اگر مردم با قیمت‌هایی به غیر از نرخ‌های اعلام شده مواجه شدند، می‌توانند به بازرسان اتحادیه که به صورت ۲۴ ساعته و دائمی در نمایشگاه‌ها حضور دارند، مراجعه کنند و قطعاً با آن‌ها برخورد می‌شود. اما در سطح شهر ممکن است یک قنادی کارهایی انجام دهد و قیمت‌های عجیب و غریبی برای محصولات خود بگذارد که به مردم توصیه می‌کنیم حتماً در وهله نخست به ۱۲۴ زنگ بزنند و پس از آن اتحادیه آجیل و خشکبار را نیز در جریان قرار دهند تا با آن‌ها برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش ادامه داد: همه آجیل‌ها مشکل ندارند و محصولاتی مانند پسته که در ابتدای امسال با سرما زدگی شدید ۷۰ تا ۸۰ درصدی کاهش تولید داشت، مشکل دارد چرا که به عنوان مثال میزان تولید پسته در سال گذشته ۲۰۰ هزار تن بود که امسال حدود ۷۰ هزار تن داریم که مشکلاتی به وجود می‌آورد و روی همین آجیل مانور دادیم که آجیل صد هزار تومانی هم داشته باشیم. اما زمانی می‌توانیم بگوییم که آجیل و خشکبار گران شده است و نباید این اتفاق بیافتد که همه اجناس و کالاها در بازار تفاوت قیمتی چندانی نسبت به سال گذشته نکرده باشد و نهایتاً ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما هم اکنون هر جنسی در بازار مشاهده می‌کنید چند صد درصد افزایش قیمت داشته است.

احمدی با بیان اینکه گرانفروشی با گرانی متفاوت است تاکید کرد: در حال حاضر مسئله و مشکل در بازار گرانی است که اعضای ما هم ناراضی هستند چرا که در سال گذشته با ۵۰ میلیون تومان یک مغازه می‌توانستند آجیل مورد نیاز برای فروش‌اش را تأمین کرده و مغازه خود را راه بیاندازند، اما در حال حاضر با ۵۰۰ میلیون تومان هم نمی‌شود این کار را انجام داد و اگر جنسشان بماند ورشکسته می‌شوند، بنابراین مقصر آجیل فروش نیست.
 
بالا پایین