Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

طرز تهیه ژله تخم مرغی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دسر و مربا
Konu Başlığı طرز تهیه ژله تخم مرغی
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

نحوه درست کردن ژله تخم مرغی, طرز تهیه ژله تخم مرغی

طرز تهیه ژله تخم مرغی



مواد لازم برای تهیه ژله تخم مرغی :

رنگ غذا به رنگ های دلخواه

ژله آلوئه ورا

پودر ژلاتین

شیر

شکر

وانیل



طرز تهیه ژله تخم مرغی :

برای تهیه ژله تخم مرغی می توانید هم از پوسته تخم مرغ و هم از قالب های تخم مرغ شکل استفاده کنید. برای تهیه ژله با پوست تخم مرغ ابتدا دو طرف پوست تخم مرغ را سوراخ کنید یک طرف سوراخ ریزتر باشد. از سوراخ ریز فوت کنید تا داخل تخم مرغ از سوراخ بزرگتر خارج شود.



بعد از خارج شدن پوست تخم مرغ را بشویید و اجازه بدهید خشک شود.

برای ژله سفید یه قاشق مرباخوری سرپر پودر ژلاتین را با نصف استکان آب مخلوط و کنار بگذارید. دو پیمانه شیر را با دو سوم پیمانه شکر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا شکر حل و شیر کمی داغ شود بعد مخلوط ژلاتین و نوک قاشق وانیل را اضافه و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. سپس کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.



سوراخ یک طرف پوست تخم مرغ را با چسب بچسبانید از طرف دیگر ژله را داخل آن بریزید یا قالب تخم مرغی با با روغن مایع چرب کنید بعد ژله را با سرنگ یا قطره چکان داخل قالبتان تزریق کنید و بگذارید داخل بخچال تا سفت شود. برای ثابت ماندن تخم مرغ ها از شانه تخم مرغ استفاده کنید.



برای لایه های رنگی یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک و نیم پیمانه آب جوش خوب مخلوط کنید تا شفاف شود بعد به چند قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را به وسیله خلال دندان با رنگ خوراکی مخلوط کنید و بگذارید خنک شود تعداد رنگ ها و نو رنگ ها به سلیقه خودتان بستگی دارد من پنج رنگ داشتم و ژله را پنج قسمت کردم.



بعد از گذشت 10 دقیقه از ریختن ژله لایه بعدی را بریزید اگر داخل یخچال زیاد بگذارید لایه ها به هم نمی چسبند و اگر هم کم داخل یخچال بماند خودش را نمی گیرد و لایه ها با هم ترکیب می شوند.



هنگامی که قالب پر شد هفت ساعت یا یک شب داخل یخچال بگذارید تا کامل خشک شود. برای جدا کردن آن لحظه ای داخل آب گرم قرار بدهید و به راحتی پوست تخم مرغ را بگیرید
 
بالا پایین