Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اگر زیاد آنتی‌بیوتیک می‌خورید اینجا را حتما بخوانید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı اگر زیاد آنتی‌بیوتیک می‌خورید اینجا را حتما بخوانید
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

اگر زیاد آنتی‌بیوتیک می‌خورید اینجا را حتما بخوانید


ایسنا نوشت: نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و سایر داروهای ضدعفونت با بروز اختلالات تغذیه‌ای در دختران نوجوان مرتبط است.
در این بررسی آمده‌ است: دخترانی که در دوران کودکی به عفونت‌های جدی و مکرر مبتلا بوده‌اند و در نتیجه بیشتر نیز با داروهای رفع عفونت تحت درمان قرار گرفته‌اند در دوران نوجوانی بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات تغذیه‌ای هستند
در این بررسی‌ها اطلاعات ۵۲۵ هزار و ۶۴۳ دختر که در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۶ در دانمارک متولد شده‌اند، مورد مطالعه قرار گرفت.
متخصصان تمامی موارد تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک و ضد عفونت و همچنین مواردی را که تا سال ۲۰۱۲ به دلیل عفونت به بستری شدن در بیمارستان منجر شده بود مورد مطالعه قرار دادند. در این بازه زمانی ۴۲۴۰ مورد ابتلا به اختلالات تغذیه‌ای تشخیص داده شد.
پزشکان مشاهده کردند در این بیماران در مقایسه با دخترانی که به دلیل عفونت در بیمارستان بستری نشده‌اند احتمال ابتلا به اختلال غذایی آنورکسیا (بی‌اشتهایی عصبی)، پرخوری عصبی و دیگر اختلالات تغذیه‌ای به ترتیب ۲۲، ۳۵ و ۳۹ درصد بیشتر است.
به گزارش نیویورک تایمز، متخصصان تاکید دارند که این مطالعه مشاهده‌ای بوده و نمی‌تواند تعیین کننده رابطه علت معلولی مصرف داروهای ضد عفونت با این قبیل از اختلالات باشد.
 
بالا پایین