Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای سفر به آنتالیا با تور آنتالیا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش اطلاعات گردشگری و سفر
Konu Başlığı راهنمای سفر به آنتالیا با تور آنتالیا
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

راهنمای سفر به آنتالیا با تور آنتالیا


آنتالیا، امروزه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در ترکیه است که در خلیج آنتالیا قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر در سواحل مدیترانه‌ای غرب ترکیه محسوب می‌شود. این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته است؛ جاذبه‌های تاریخی این شهر در کنار امکانات و تفریحات مدرن، از آنتالیا یک مقصد گردشگری کامل ساخته است.
در بخش تاریخی این شهر می‌توانید در اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌های تاریخی به سبک عثمانی اقامت کنید. گشت و گذار در شهرهای باستانی اطراف آنتالیا، فرصتی بی‌نظیر برای سفری به دل تاریخ است. سواحل زیبا یکی دیگر از جذابیت‌های آنتالیا برای گردشگران است. علاوه بر این، در این شهر از بهترین موزه‌ها می‌توانید دیدن کنید. تور آنتالیا از میان انواع تور ترکیه، یکی از پرطرفدارترین‌ها است.

اطلاعات کلی درباره شهر آنتالیا
زبان رسمی: ترکی استانبولی
واحد پول: لیر ترکیه
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
کد کشور: ۹۰+
شماره‌های اضطراری: ۱۱۲
اختلاف ساعت ترکیه به آنتالیا: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
فرودگاه‌های بین‌المللی : فرودگاه آنتالیا

امنیت در آنتالیا
آنتالیا شهر نسبتا امنی است اما خوب باید کمی حواستان به خودتان و وسایلتان به خصوص در اماکن شلوغ بیشتر جمع کنید. یک مورد دیگر که باید در آنتالیا بسیار به آن توجه کنید هنگام پرسیدن آدرس است بر خلاف بسیاری از اهالی که با روی خوش پاسختان را می دهند اما عده ای هستند که ممکن است از شما پول بگیرند و به آن مقصدی هم که می خواستید نرسید. وقتی در خیابان راه می روید ، کوله پشتی یا کیف خود را از سمت خیابان دور نگه دارید و از دسترس موتور سواران دور نگه دارید.

آب و هوای شهر آنتالیا
آب و هوای شهر آنتالیا با توجه به شرایط جغرافیایی که دارا هست همواره مدیترانه‌ای بوده و در تابستان‌ها این شهر آفتابی و زمستان‌ها معتدل و بارانیمی شود. برای شنا در سواحل آن از ماه فروردین تا آبان ماه را پیشنهاد می‌کنیم. از نظر هواشناسی تا اکنون برف و یخبندان در این شهر بندرت دیده شده‌است.

حمل و نقل در آنتالیا
حمل و نقل عمومی در شهر آنتالیا توسط تاکسی، اتوبوس، مینی بوس، تراموا (قطار شهری) و یا دُلموش انجام می گردد. زمانیکه به فرودگاه آنتالیا رسیدید، می بایست برای رفتن به هتل خود از تاکسی استفاده کنید، چرا که از فرودگاه به مرکز شهر آنتالیا هیچ اتوبوس و یا مینی بوسی موجود نیست. بهترین راه این است که از قبل وسیله نقلیه اختصاصی خود را توسط آژانس های مسافرتی رزرو کنید.
در آنتالیا استفاده از اتوبوس بهترین راه رسیدن به اغلب نقاط شهر است. پس لازم نیست که اتومبیل کرایه کنید و یا تاکسی بگیرید. دُلموش نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و رانندگان دُلموش برای اغلب گردشگران کمک بزرگی هستند. کرایه این وسیله نقلیه برای تردد در خارج از شهر کمی گرانتر از داخل شهر است. تراموا نیز برای رسیدن به مقاصد مشخص و برخی از جاذبه های گردشگری مناسب می باشد. هزینه تاکسی و قایق در ترکیه به علت گران بودن سوخت بالا می باشد.

مراکز خرید در آنتالیا
وقتی در تعطیلات هستید لذت بردن از خرید مهمترین کار است. منطقه آنتالیا بهترین انتخاب برای خرید در ترکیه می باشد چون آنتالیا یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین شهرهای ترکیه است. خرید در آنتالیا می تواند طاقت فرسا باشد اما تجربه ای هیجان انگیز است. در آنتالیا پارچه ها، لباس های نخی، لوازم چوبی کنده کاری شده و سفالی سنتی، پیپ های مزین شده با سیپولیت، فرش، جانماز، لوازم مسی و طلایی، کالاهای چرمی و سوغاتی، مرباهای محلی، ژله و پاستیل های میوه ای و سبزیجات مشهور هستند. در فروشگاه های آنتالیا طلاهای مرغوب، نقره و کالاهای چرمی با قیمت کمتری از دیگر کشورها عرضه می شوند. شما می توانید پارچه های محلی و وارداتی را مغازه های محلی و یا مغازه های بخصوصی نظیر کلوین کلاین، لاکوست و دیگر برندها بیابید. دستفروش های خیابانی، بازارها و همچنین فروشگاه ها معمولاً تا نیمه شب باز می باشند. بوتیک های شیک تر آنتالیا لباس های مد روز با کیفیت بالا و لوازم تزئینی را با قیمتی مناسب تری از اروپا عرضه می کنند.
برج ساعت
برج ساعت نمادی از آنتالیا در تور لحظه آخری آنتالیا است که هم چنان در میدان کاله کاپیسی به عنوان سمبل صلابت و پایداری آنتالیا نمایان است. پارکهای آتاتورک و کاراعلی اوغلو که به بوستان گل مشهور است و نمای بسیار دل انگیزی دارند، نیز در نزدیکی این برج قرار دارد.
آسپندوس
آمفی تاتر معروف شهر است که در۸ کیلو متری شهر سریک واقع شده است .این شهر تاریخی زمانی گران ترین شهر محسوب میشد. آمفی تاتر این شهر ۲۰۰ سال بعد از میلاد توسط رومی ها بنا شده و تمامی مسافران آنتالیا را مجذوب خود میکند .
مسجد کنگره دار
به گزارش سفر باتو ، ییولی میناره لی توسط سلطان علاء الدین کی قباد سلطان سلجوقی در قرن ۱۳ در مرکز شهر بنا نهاده شد. این مسجد با مناره های زیبایش امروز به یک سمبل در شهر آنتالیا تبدیل شده است. مدرسه کاراتای – مدرسه علومی دینی ای نیز در این منطقه وجود دارد که در زمان سلجوقیان در نوع خود بینظیر بوده و طرفداران تاریخ و تور ترکیه را جذب خود میکند.
کمر
این منطقه در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در طول این مسیر ۴۲ کیلومتری چشم اندازهای بسیار زیبا وجود دارد. در شهر کمر اقامتگاهی احاطه شده با مناظر بدیع و زیبا طراحی گردیده که محیطی ایده آل را برای گذراندن تعطیلات گردشگران بوجودآورده است. در مرکز خریدی که در این منطقه تعبیه شده است شما میتوانید سوغاتی هایی با قیمت مناسب برای خریدن پیدا کنید و آشنایان خود را نیز در لذت سفر خود شریک کنید.در ضمن این ساحل از جمله تمیز ترین ها و آرام ترین سواحل اروپا محسوب میشود.
رودخانه ماناوگات
ماناوگات رودخانه ای بی نظیر در منطقه سیده آنتالیا می باشد که از کوه های طرس سرچشمه گرفته و در نهایت به دریای مدیترانه میرسد. بهترین راه برای دیدن این رودخانه زیبا، گشت با کشتی در دریای مدیترانه است که می توانید در این فرصت بدست آمده سایر مناطق دیدنی اطراف دریا را نیز مشاهده کنید. جالب است بدانید که در این کشتی ها زمانی برای شنا در رودخانه ماناوگات و دریای مدیترانه اختصاص داده شده است. درختان صنوبر بی نظیری در اطراف این رودخانه وجود دارد که گردشگران می توانند در زیر سایه آن ها استراحتی کنند و یک نهار خوش مزه و لذیذ مانند ماهی قزل آلای کبابی نوش جان و لذت ببرند. این منطقه از آنتالیا بسیار مورد توجه توریست ها و حتی خود مردم ترکیه می باشد. گفته می‌شود که حدود 150 الی 200 سال قبل از میلاد مسیح حمل و نقل بار و مسافر بر روی این رودخانه صورت میگرفته است. ماناوگات در سال 1913 به روستای جمهوری ترکیه تبدیل شده است.
موزه باستانی آنتالیا
این موزه ی زیبا، در سال ۱۹۲۲ توسط یک معلم افتتاح شد و در آن، گنجینه های فرهنگی و تاریخی ترکیه نگهداری می شود و دارای ۱۳ سالن نمایش از دوران قدیم و باستان است. موزه ی باستانی آنتالیا یک موزه ی بزرگ در مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع است و جدای از اشیا تاریخی، مجسمه ها، نقاشی ها و گالری بی نظیری در آن وجود دارد و یک جای عالی برای آشنایی با تاریخ آنتالیا و کشور ترکیه است. ازمیان مطالب پیشین سایت: جاذبه‌های سفر به استانبول با تور استانبول
لارا
یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه گیک مکان بسیار دوست داشتنی مدیترانه ای با آبهای شفاف و ملایم دریای مدیترانه و مکانی ایده آل برای ریلکسیشن و آرامش یافتن! نزدیکترین منطقه تفریحی و گردشی به آنتالیا منطقه لارا می باشد که فقط با ۶ کیلومتر فاصله در شرق شهر آنتالیا واقع گردیده است و دارای سواحل شنی و سنگریزه ای می باشد و دریای آن دارای امواجی ملایم و نرم می باشد.
در بسیاری از بخشهای این ساحل که به صورت اختصاصی برای استراحت و تفریح گردشگران تجهیز شده است پر است از امکانات جدید و راحت مانند انواع پلاژها رستوران مراکز تفریحی صندلی های ساحلی همراه با چتر امکانات قایق سواری و سایر امکانات که همگی در اختیار بازدیدکنندگان و مسافران می باشد. درضمن رستوران ها و کافی شاپ هایی که در این بخش از ترکیه تعبیه شده میتواند برای مسافران مکانی لذت بخش و آرامش بخش باشد.
 
بالا پایین