Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

گزارش یک آدم‌ربایی؛ ۲۳ روز کشنده از آدم‌ربایی تا آزادی «باران شیخی»

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار حوادث
Konu Başlığı گزارش یک آدم‌ربایی؛ ۲۳ روز کشنده از آدم‌ربایی تا آزادی «باران شیخی»
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

گزارش یک آدم‌ربایی؛ ۲۳ روز کشنده از آدم‌ربایی تا آزادی «باران شیخی»

«با لباس فرم صورتی رنگ مدرسه و مقنعه و سویشرت سفید رنگ از منزل خارج شده و بازنگشته است.» این همه چیزی بود که ساعت ۱۳:۴۰ بعدازظهر ۲۴ فروردین در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ از سوی خانواده‌ای شیخی به پلیس گفته شد.
به گزارش خبرآنلاین، ماجرا این بود که باران، دخترک ۸ ساله خانواده صبح به قصد مدرسه از منزل که اتفاقا فاصله چندانی با مدرسه ندارد،‌ خارج می‌شود اما تا ظهر که همکلاسی‌اش به خانه دوستش مراجعه می‌کند تا تکالیف مدرسه را به او اطلاع دهد،‌ نه خانواده او و نه اولیای مدرسه،‌هیچ‌کدام متوجه غیبت چندین ساعته او نشده بودند.
تنها یک دوربین مداربسته در مسیر خانه تا مدرسه باران بود که از آن هم اطلاعات به درد بخوری به دست‌نیامد.

نقاطی که احتمال می‌رفت بتوان اثری از باران یافت و جاهایی که مردم اعلام گزارش کرده بودند هم پیگیری شد اما خبری از باران نشد.
خبر در شهر مهاجران در شازند واقع در استان مرکزی به سرعت پیچید و خیلی سریع‌تر در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و در نهایت چهره‌ها و اینفلوئنسرها نیز با انتشار تصویر و خبر گم‌شدن باران شیخی باعث شدند جمعیت کسانی که هر روز خبر گم‌شدن باران را دنبال می‌کنند، زیادتر شود.
اولین خبرها
فرمانده انتظامی استان همان روزهای اول اطلاع‌رسانی کرد و به نوعی خیال همه راحت شد که باران سالم است.
سردار کیومرث عزیزی گفته بود: تحقیقات نشان می‌دهد که باران زنده و سالم است و از روز دوم مفقود شدن باران، تیمهای از کارشناسان پلیس را به استانهایی که حدس می‌زدیم باران در آنجا نگهداری می‌شود، اعزام کرده و با شدت و جدیت، جست‌وجو را ادامه خواهیم داد.
پلیس اعلام کرده بود که در همان ابتدا متوجه شدیم او را از استان خارج کرده‌اند و از سه روش اقدامات پلیسی، گزارشهای محلی، همکاری با خانواده باران درحال پیگیری وضعیت این دختربچه هستیم.
اما شایعات در فضای مجازی آن قدر زیاد بود که بعد از مدتی خانواده شیخی حتی تصمیم گرفتند شماره موبایلی که برای خبرگیری از وضعیت دخترشان اعلام کرده‌اند، خاموش کنند.
بی‌خبری، خوش‌خبری؟

خبرها از جایی به بعد قطره‌چکانی شد، مسلما پلیس بخاطر امنیت باران و خانواده‌اش این‌گونه تصمیم گرفته بود البته این میان فقط خبر آدم ربایی قطعی بود در مجموع همه می‌دانستند که باران زنده و از استان اراک خارج شده است.
اینکه انگیزه آدم‌ربایان چه بوده سوال پررنگی در این میان بود که هیچ‌وقت شفاف اعلام نشد اما پلیس از اختلافات مالی گذشته خانواده باران شیخی با ربایندگان و عدم توافق با آنان خبر داد و اعلام کرد: جدای از اینکه این اختلافات قانونی است یا غیر قانونی سالم بازگرداندن باران به خانواده با کمترین هزینه‌های جانی و معنوی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.
خبر خوب هم تماس تلفنی باران با خانواده‌اش بود که این خبر از سوی سردار عزیزی اعلام شد. ظاهرا باران سه بار با خانواده‌اش تلفنی صحبت کرده و از سلامتی‌اش خبر داده بود.
اما مهم‌ترین خبر این بود:۲ نفر از ربایندگان «باران شیخی» دستگیر شدند و در اختیار مقام قضایی استان قرار دارند.
به گفته پلیس این افراد در سوار کردن باران شیخی به خودرو و انتقال به استان سیستان و بلوچستان نقش داشتند که توسط پلیس دستگیر شدند و اکنون در اختیار مراجع قضایی دارند.
سردار عزیزی هم اعلام کرد که پیدا کردن محل اختفای ربایندگان با انجام اقدامات پلیسی و دسترسی به این افراد یا استفاده از معتمدان محلی و ریش سفیدان و قانع کردن آنان برای آزادی باران شیخی در دستور کار پلیس قرار دارد.
و بالاخره آزادی!
از صبح ۲۴ فروردین تا امروز که ۲۳ روز کشنده برای خانواده شیخی گذشته است، بالاخره خبر خوب اعلام شد و تلاش پلیس نتیجه داد: باران شیخی آزاد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اراک از آزاد شدن باران شیخی از چنگ ربایندگان و دستگیری ربایندگان خبر داد و خبرنگاران گفت:با پیگیری‌ها و رصد سیستم قضائی و دادگستری استان و زاهدان و همراهی پلیس آگاهی و امنیت این کودک آزاد شد.
به گفته دادستانی در نهایت متهمان در چابهار دستگیر و کودک آزاد شد و احتمالاً باران ظرف امروز و فردا به خانواده برمی‌گردد.
البته دادستان اراک به نکته مهمی هم اشاره کرد و گفت: اگر خانواده در ابتدا همراهی و همکاری می‌کرد و مشکلاتی در این زمینه نبود، کودک قطعاً خیلی زودتر در یکی دو روز اول آزاد می‌شد.
به گفته دادستان فعلاً نمی‌توان درخصوص علت ربایش این دختر بچه صحبت کرد، خطاهایی متأسفانه وجود داشته است که اگر به آن حوزه وارد می‌شدیم ممکن بود کودک از دست برود.
 
بالا پایین