Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فرصت ۹۰ روزه آمریکا برای لغو معاملات فلزی با ایران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار سیاسی
Konu Başlığı فرصت ۹۰ روزه آمریکا برای لغو معاملات فلزی با ایران
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :


خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که پس از دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، به شرکت‌های خارجی که دارای داد و سند با صنعت فلزات ایران هستند ۹۰ روز مهلت می‌دهد تا به فعالیت خود در ایران پایان دهند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا شامگاه چهارشنبه طی دستوری اجرایی تحریم‌هایی را علیه بخش فلزات ایران از جمله آهن، استیل، آلومینیوم و مس اعمال کرد.
ترامپ در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمدهای ایران از جمله درآمدهای ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، استیل، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است.»
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز از این اقدام اعلام حمایت کرد و طی پیامی در توئیتر نوشت: امروز رئیس جمهور دستور اجرایی را امضا کرد که طی آن تجارت فلزات ایران را که سومین صادرات بزرگ این کشور است هدف قرار داد. ما مانع از منابع مالی می‌شویم که رژیم ایران برای تامین مالی ترور استفاده می‌شود.
صبح روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند
 
  • Haha
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین