Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پنتاگون یک ناو جنگی دیگر به خاورمیانه اعزام کرد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اقتصادی
Konu Başlığı پنتاگون یک ناو جنگی دیگر به خاورمیانه اعزام کرد
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

پنتاگون یک ناو جنگی دیگر به خاورمیانه اعزام کرد


پنتاگون یک آتش بار ضد موشکی و یک ناو جنگی به خاورمیانه اعزام می کند.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: پنتاگون در پی درخواست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در اثر ادعای دولت ترامپ مبنی بر تجهیز نیروهای نیابتی درعراق و سوریه از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی مطرح شده است، آتش‌بار ضد موشکی و ناو جدید به خلیج فارس اعزام می‌کند.
مقامات پنتاگون روز جمعه اظهار کردند که این وزات‌خانه آمریکا یک آتشبار ضد موشکی پاتریوت را برای پشتیبانی دفاع در برابر آن‌چه تهدیدهای ایران خوانده شده است به خاورمیانه اعزام می‌کند که بخشی از آرایش نظامی دقیق برای جلوگیری از آن‌چه "حمله نیروهای ایرانی یا نیروهای نیابتی آن‌ها" عنوان شده، است.
بر اساس این گزارش، یک آتشبار ضد موشکی، چند ماه پس از آنکه چهار آتشبار از منطقه خارج شده بودند، به خلیج فارس باز می‌گردد.
پنتاگون همچنین گفت که یک کشتی نیروی دریایی در منطقه را با آرلینگتون، یک ناو جنگی قدرتمندتر جایگزین می‌کند که یک کشتی آبی خاکی طراحی شده برای نقل و انتقال نیروهای دریایی و هلیکوپترهای جنگی است.
به گفته مقامات، این موارد اعزام ناو جدید برخی از درخواست اصلی فرماندهی مرکزی ارتش در آخر هفته گذشته بود و این درخواست پس از آن مطرح شد که دولت ترامپ مدعی شد اطلاعات جدیدی مبنی بر اینکه ایران در حال تجهیز نیروهای نیابتی در عراق و سوریه، برای حمله به نیروهای آمریکایی است، در اختیار دارد.
پنتاگون به دنبال آن، در چند روز گذشته، بمب‌افکن‌های B-52 را به قرارگاه هوایی العدید در قطر فرستاد و ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را از کانال سوئز به سمت خلیج فارس راهی کرد.
مقامات آمریکایی با مطرح کردن این که اقدامات جدید بررسی و محدود خواهد شد، مدعی شدند این بدان جهت است که یک تحلیل اطلاعاتی جدید ارائه‌شده از سوی سرویس‌های جاسوسی آمریکایی و متحدان آن این طور محاسبه کرده است که ایران با وجود آن‌که تحت فشار اقتصادی انکار می‌کند، اما در واقع در تلاش است تا آمریکا را به یک واکنش افراطی سوق دهد تا جایگاه خود در قدرت را تحکیم بخشد. جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز یک ارزیابی رسمی گسترده‌تر انجام نداده است، که بتواند دیدگاه آژانس‌های [اطلاعاتی] مختلف را به هم مرتبط کند.

بر اساس اسن گزارش هنوز هم شکاف در دولت ترامپ میان مقاماتی که طرفدار محدودیت‌های سخت درباره صف‌آرایی نظامی جدید هستند و کسانی که جبهه‌ای افراطی داشته و معتقدند که آمریکا باید برای نبردی گسترده‌تر با ایران آماده شود، وجود دارد.
به گفته دو تن از مقامات آمریکایی، در چند روز گذشته به طراحان نظامی دستور داده شده بود تا برای احتمال اعزامی گسترده‌تر به منطقه، در موقعیت درگیری نظامی با ایران، آماده شوند. این طرح‌ها از اقدامات محاسبه‌شده‌ای که پنتاگون در چند روز گذشته انجام داد فراتر خواهد رفت.
این دو مقام آمریکایی همچنین مطرح کردند که این طرح‌ها که در سطوح اولیه خود قرار دارند می‌تواند در نهایت منجر به فراخواندن هزاران نیروی بیشتر به خاورمیانه شود و البته هشدار دادند که این تلاش برای طرح‌ریزی‌ها بسیار مقدماتی بوده و در بر گیرنده عملیات گسترده علیه ایران نیستند.
با این وجود، مقامات می‌گویند که تلاش برای برنامه‌ریزی، اقدامی جدال برانگیز در ارتش است به ویژه به خاطر تحلیل اطلاعاتی یادشده که اظهار می‌کند ایران در تلاش برای برانگیختن واکنشی افراطی است. مقامات اشاره کردند که اعزام گسترده بر خلاف تمایل دونالد ترامپ برای کاهش اعزام نیروهای نظامی به خارج است.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ افروزانه" از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر [آبراهام لینکلن] و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.
همچنین طبق بیانیه اخیر پنتاگون، نیروی هوایی آمریکا برنامه راهی کردن ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به سمت آب‌های منطقه خلیج فارس در برنامه داشت اما درخواستی برای تسریع در این گام مطرح شد.
این اعلام پنتاگون، در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال است که نوشته بود، آمریکا تصمیم گرفته توانمندی‌هایش در خلیج فارس را در سایه درز اطلاعاتی مبنی بر نقشه ایران برای هدف قرار دادن منافع آمریکا در چند کشور منطقه به رخ بکشد.
مقامات وزارت دفاع آمریکا در عین حال گفتند، جنگ ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و هدف اصلی از این تحرکات قدرت‌نمایی نیروهای بازدارندگی نظامی ماست.
به گزارش ایسنا، کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز پیش از این در واکنش به بیانیه بولتون در خصوص اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است و اظهارات وی بیشتر جنبه خودنمایی دارد.
وی افزود: براساس رصد دقیق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ۲۱ روز قبل وارد دریای مدیترانه شده است و بیانیه بولتون استفاده ناشیانه از یک رویداد سوخته برای جنگ روانی است.
خسروی با اشاره به ناکامی‌های مستمر ارتش آمریکا در مواجهه با بحران‌های منطقه‌ای خاطر نشان کرد: بعید است فرماندهان و بدنه ارتش آمریکا تمایلی به آزمون توانمندیهای اثبات شده نیروهای مسلح ایران داشته باشند.
 
بالا پایین