Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین گزینه‌های پروتئین خوراکی کدامند؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı بهترین گزینه‌های پروتئین خوراکی کدامند؟
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

]
5038D0E4-7FD0-4368-A2B0-5947F381C250.jpeg


مصرف پروتئین‌ها برای کنترل سوخت و ساز و پروسه‌های حیاتی بدن، لازم و ضروری است.اگر انتخاب‌های غذایی درستی در طول روز داشته باشید، به راحتی می‌توانید مقدار پروتئین لازم را دریافت کنید
به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فردانیوز، مصرف پروتئین‌ها برای کنترل سوخت و ساز و پروسه‌های حیاتی بدن، لازم و ضروری است.اگر انتخاب‌های غذایی درستی در طول روز داشته باشید، به راحتی می‌توانید مقدار پروتئین لازم را دریافت کنید:

آجیل
چربی انواع آجیل از نوع چربی اشباع نشده است که یکی از اجزای اصلی یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود. همچنین آجیل‌ها سرشار از فیبر هستند که همراه با پروتئین موجود در آنها، مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند. اگر نگران کالری خود هستید، می‌توانید میزان مصرف آجیل را به یکی یا دو مشت در روز محدود کنید.

تخم مرغ
انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که مزایای مصرف متعادل تخم مرغ (کمتر از شش عدد تخم مرغ کامل در هفته)، بر خطرات ناشی از کلسترول آن غلبه می‌کند. علاوه بر این یک عدد تخم مرغ بزرگ حاوی ۶ گرم پروتئین و تنها ۷۰ کالری است. توصیه می‌شود تخم مرغ را به صورت آب پز مصرف نمایید و از مزایای غذایی آن بهره مند شوید.

ماست چکیده
در هر ۲۰۰ گرم ماست چکیده حدود ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین یافت می‌شود و می‌تواند به عنوان یک اسنک سالم مصرف شود.

بوقلمون
هر ۱۰۰ گرم از گوشت بوقلمون حاوی ۲۵ گرم پروتئین و تنها ۱۴۰ کالری انرژی است. توجه داشته باشید که مقدار سدیم در این گوشت بالاست. بهتر است گوشت تازه بوقلمون را تهیه کرده و آن را کباب کنید تا از مصرف مقدار اضافه نمک و سدیم جلوگیری شود.

پنیر
پنیر منبعی غنی از پروتئین است. پنیر کم چرب به همراه میوه جات و سبزیجات می‌تواند میان وعده مناسبی باشد که بین وعده‌های غذایی شما را سیر نگه می‌دارد.

عدس
عدس منبع غنی از پروتئین، فیبر و مواد معدنی است و همچنین دارای کالری کم و تقریبا بدون چربی است. یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۲۲ گرم پروتئین، ۳۰۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی است.
 
بالا پایین