Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۱۶ ایده جذاب برای مصرف میوه و سبزیجات

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı ۱۶ ایده جذاب برای مصرف میوه و سبزیجات
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

 ۱۶ ایده جذاب برای مصرف میوه و سبزیجات



مهم نیست که از چه فلسفه غذایی پیروی می‌کنید، تمام رژیم‌های غذایی موثر و برنامه ریزی شده یک توصیه ثابت دارند و آن تاکید بر مصرف زیاد میوه و سبزیجات است. حتی در برخی از برنامه‌های غذایی اعتقاد بر این است که ۵۰ درصد برنامه غذایی را باید میوه و سبزیجات تشکیل دهند.
به گزارش بهداشت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، متاسفانه میزان مصرف میوه و سبزیجات در بین مردم بسیار پایین است. آمار گرفته شده از میزان مصرف میوه و سبزیجات در بین کودکان و بزرگسالان شوک آور است. بر پیروزی در نبرد بیماری‌های مزمن، دیابت نوع ۲، چاقی، بیماری‌های قلبی، فشار خون و آلزایمر تمام کسانی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند باید دست در دست هم دهند و به مردم راه هایی بیاموزند تا میوه و سبزیجات بیشتری را وارد برنامه غذایی خود کنند. ما هم به سهم خود به نقل از کرمانی می‌خواهیم چندین روش ساده برای بالا بردن مصرف میوه و سبزیجات به شما آموزش دهیم.

۱. یک سالاد اصلی برای وعده‌های غذایی درست کنید.
در این ظرف سالاد که باید عضو اصلی وعده باشد، از برگ‌های گیاهانی استفاده کنید که رنگ سبز تیره دارند همچنین سویا، نخود، لوبیا و دانه‌ها را نیز به آن اضافه کنید. می‌توانید هر چیز دیگری که برنامه غذایی تان را قوی‌تر می‌کند به این سالاد اضافه کنید.

۲. منبع بزرگی از میوه‌ها و سبزیجات منجمد شده داشته باشید.
آن‌ها را داخل فریزر نگهداری کنید، در صورت امکان انواع ارگانیک را خریداری کنید. از این میوه و سبزیجاتی که ذخیره کرده اید در انواع غذاهای اصلی و میان وعده ها، اسموتی و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

۳. میوه را به عنوان میان وعده آخر شب استفاده کنید.
انگور و موز منجمد شده دلچسب هستند و ترکیب توت‌ها نیز می‌تواند میان وعده‌ای عالی را تشکیل دهد. می‌توانید موز یخ زده را با بستنی ترکیب کنید (مخصوصا برای کودکان خوب جواب می‌دهد) و هر زمان دوست داشتید به عنوان میان وعده میل کنید.

۴. یک سیب زمینی بردارید.
سیب زمینی از آن سبزیجاتی است که بدنام شده است، اما به دفعات ثابت کرده است که می‌تواند به کاهش وزن و از بین بردن بیماری‌ها کمک کند. سیب زمینی پخته به همراه لوبیا و یا سبزیجات می‌تواند وعده‌ای خوش طعم و کامل برای اعضای خانواده باشد.

۵. از صبحانه با میوه لذت ببرید.
توصیه می‌کنم هیچ ظرف غلات یا بلغور جو دو سری را خالی از توت، خرما، موز یا کشمش نکنید. حتی میوه‌های خشک را هم باید استفاده کنید، اما به صورت متعادل. برخی کودکان خوردن میوه‌های خشک را به کامل ترجیح می‌دهند بنابراین می‌تواند شروع خوبی باشد.

۶. یک ظرف زیبا برای میوه استفاده کنید.
میوه‌های خوش رنگ و براق را در یک ظرف زیبا و روی کانتر آشپزخانه قرار دهید و ناگهان متوجه می‌شوید جای شیرینی و شکلات را گرفته است. برنامه ریزی کنید که همیشه این ظرف را پر نگه دارید.

۷. سالادی رنگارنگ درست کنید.
سالادتان هرچه بیشتر رنگ داشته باشد سالم‌تر است، سعی کنید از انواع رنگ‌ها بهره بگیرید؛ سفید، سبز، بنفش، قرمز، نارنجی همه این‌ها می‌توانند در یک سالاد دیده شوند. سالاد را تبدیل به جذاب‌ترین بشقاب حاضر در وعده کنید.

۸. از پیتزا کمک بگیرید.
پیتزا را می‌توانید سرشار از سبزیجات کنید، سیر، گوجه فرنگی، بادمجان، کدو، فلفل و قارچ همه این‌ها را می‌توانید وارد پیتزای خود کنید. از پیتزای خود یک سالاد پیتزا درست کنید.

۹. از اسموتی بهره بگیرید.
با اسموتی بدون اینکه کودکتان متوجه شود می‌توانید مقدار زیادی سبزیجات به او بدهید. فقط کافی است در میان موادی که در درست کردن اسموتی به کار می‌برید آن‌ها را پنهان کنید.

۱۰. میان وعده سبزیجات میل کنید.
با میوه و سبزیجات برای اردو، مسافرت و برنامه‌های مدرسه از قبل برنامه ریزی کنید. یک بسته انگور، خلال‌های هویج، کرفس و بروکلی می‌تواند میان وعده هایی سالم برای این مواقع باشند.

۱۱. کباب سبزیجات
سبزیجات گریل شده می‌توانند انواع مختلف و رنگارنگی از غذا‌ها را در شکلی زیبا برایتان مهیا کنند. مطمئن باشید کودکتان از قارچ کبابی خوشش خواهد آمد.

۱۲. میوه‌ها را گریل کنید.
در حالی که گوشت گریل شده را ناسالم می‌دانند، اما آناناس، گلابی، موز و حتی سیب وقتی گریل می‌شوند فوق العاده خوش طعم خواهند شد و البته ناسالم نیز به حساب نمی‌آیند.

۱۳. سبزیجات را رنده کنید.
می‌توانید هنگام درست کردن غذاهایی مانند لازانیا و یا توپ‌های گوشتی مقداری اسفناج، هویج و کدو در مواد اولیه آن رنده کنید تا به راحتی به غذای خود مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی موجود در گیاهان را اضافه کرده باشید.

۱۴. مقداری سوپ درست کنید.
آخر هفته یک قابلمه بزرگ سوپ لوبیا و سبزیجات درست کنید تا بتواند کل هفته را جواب دهد. از این سوپ به عنوان یکی از اعضای اصلی وعده‌ها و یا میان وعده استفاده کنید. برای دریافت هرچه بیشتر مواد مغذی، می‌توانید سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند نیز اضافه کنید.

۱۵. هرگز ساندویچی را بدون سالاد درست نکنید.
برای خود قانون بسازید: هیچ ساندویچی بدون میوه و سبزیجات درست نخواهد شد. حتی در ساندویچ کره بادام زمینی هم می‌توانید قطعات موز استفاده کنید. یک همبرگر با کاهو و گوجه فرنگی از یک همبرگر خالی خیلی بهتر است.

۱۶. آب گیری را فراموش نکنید.
یکی از راه‌های دریافت مواد مغذی سبزیجات، گرفتن آب آن‌ها است. ممکن است آب سبزیجات را در بسته بندی نیز پیدا کنید، اما از آنجا که این محصولات حاوی مواد نگهدارنده هستند توصیه می‌شود از خودتان آب سبزیجات را بگیرید. در مورد میوه‌ها نه بسته بندی آن‌ها را بخرید نه خودتان آب آن‌ها را بگیرید، چون تبدیل به بمب قند می‌شوند. تا جای ممکن میوه را کامل میل کنید.

خوردن روزانه پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات، بهترین راه برای پیشگیری از بیماری و چاقی است که سلامتمان را از ما ربوده اند. نه تن‌ها از مشکلاتی، چون حملات قلبی پیشگیری می‌شود بلکه طول عمر نیز به خودی خود افزایش می‌یابد. فراموش نکنید حتی بدترین و ناسالم‌ترین وعده‌های غذایی با اضافه شدن میوه و سبزیجات بهتر می‌شوند.
 
بالا پایین