Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عرضه مودم اختصاصی اپل به دلیل برخی مسائل تا سال 2025 به تاخیر افتاد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı عرضه مودم اختصاصی اپل به دلیل برخی مسائل تا سال 2025 به تاخیر افتاد
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

پس از توافق اپل و کوالکام و قطع همکاری این شرکت با اینتل، به نظر می‌رسد که اولین مودم 5G اختصاصی اپل تا سال 2025 عرضه نخواهد شد. دقیقا یک ماه پیش بود که اپل و کوالکام توافقنامه چندساله‌ای را با هم امضا کردند. پس از اختلافات چند ماهه‌ای که این دو شرکت با هم داشتند، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از این توافق به عنوان یک توافق مثبت و شگفتی‌ساز یاد می‌کنند.
پیش از ماه آوریل، گزارشاتی مبنی‌بر برنامه‌ریزی اپل برای عرضه مودم 5G اختصاصی منتشر شده بود. اما با این حال، خبرها حاکی از آن بوده که عرضه این مودم تا سال 2025 میلادی به تاخیر افتاده است.
مسائل و مشکلات اپل و اینتل از سال 2017 شروع شد
یکی از منابع آگاه و ناشناس در داخل شرکت اپل ادعا می‌کند که مسائل مربوط به تاخیر در عرضه آیفون 5G از اوایل سال 2017 آغاز شد. در آن زمان اپل طراحی گوشی‌های آیفون X و آیفون 8 را به پایان رسانده بود، اما مودم‌های اینتل عملکرد خوبی برروی این تلفن‌ها نداشتند. حتی اینتل برای دستیابی به یک نتیجه بهتر، چیپست‌های خود را چهار مرتبه بروزسانی کرد تا عملکرد مناسبی را در برابر رقیب خود، یعنی کوالکام ارایه دهد.
اینتل زمان بسیار زیادی را برای حل مسائل و مشکلات فنی صرف کرد، اما این وضعیت موجب ناراحتی جانی سروجی، مدیر بخش سخت‌افزار اپل شد و او در جلسه‌ای که با مقامات اینتل داشت، گفت: “تاکنون در اپل و مدیریت مجموعه تحت‌نظر من، چنین اتفاقی رخ نداده بود.”
عدم اطمینان اپل به اینتل برای عرضه مودم‌های 5G، ضعف این شرکت در تولید مودم‌های 4G و درگیری‌های قانونی اپل و کوالکام باعث شدند که عرضه آیفون 5G تا دو سال به تاخیر بیافتد.



اولین گزینه، آماده‌سازی و تولید مودم‌های اختصاصی این شرکت تا نیمه دوم سال 2021 بود. در گزینه دوم نیز، کوالکام مسئول تولید و عرضه یک مودم 5G تا سال 2020 خواهد بود. اپل در این مسیر، گزینه دوم را انتخاب کرد.
توافق کوالکام، اپل را برای توسعه مودم اختصاصی خود کمک خواهد کرد
پس از توافق اپل و کوالکام می‌توان نتیجه گرفت که اهالی کوپرتینو برنامه‌های خود را برای عرضه مودم اختصاصی به تاخیر انداخته‌اند. ظاهرا این شرکت به کارکنان خود گفته است که تا سال 2025، نیازی به تولید تراشه مودم نداریم.
احتمال می‌رود که اپل زمان زیادی را صرف تولید یک تراشه استاندارد خواهد کرد. به نظر می‌رسد که هدف اپل از این کار، عرضه مودم اختصاصی خود به وسیله فناوری شرکت اینتل است. همان‌گونه که مدتی پیش، خبر فروش بخش تراشه‌های مودم اینتل منتشر شد، احتمال می‌رود که اپل با خرید این بخش از اینتل، قصد تولید همان تراشه‌ای را داشته باشد که اینتل، چند وقت پیش قصد تولید آن را داشت.
البته این خبر توسط اپل و اینتل تایید نشده است و این دو شرکت، هیچ اشاره‌ای به موضوع مذکور نکرده‌اند.

آیتی رسان
 
بالا پایین