Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 احتمالا در اوایل ماه ژوئن عرضه می‌شود

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر برند ها
Konu Başlığı اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 احتمالا در اوایل ماه ژوئن عرضه می‌شود
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

تولیدکنندگان اسمارت‌فون به‌طور معمول دستگاه‌های پرچم‌دار جدید خود را چند هفته پس از معرفی آن‌ها و یا بلافاصله پس از این رویداد روانه بازارهای جهانی خواهند کرد. متاسفانه سونی چنین رویکردی را دنبال نمی‌کند؛ چرا که کمپانی ژاپنی پیش‌تر و در ماه فوریه از پرچم‌دار اکسپریا 1 خود رونمایی کرد؛ اما هنوز زمان عرضه این هندست در ایالات‌متحده اعلام نشده است. با این‌حال چنان‌چه شما به این اسمارت‌فون علاقه‌مند هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که اکسپریا 1 احتمالا طی ماه آینده عرضه خواهد شد.




براساس پیش‌بینی‌ها سونی اکسپریا 1 طی نخستین هفته از ماه ژوئن در اروپا عرضه خواهد شد. اکنون یک خرده‌فروشی بزرگ آلمانی دریافت پیش‌سفارش برای این هندست را آغاز نموده و اعلام کرده که تحویل آن طی 3 هفته انجام خواهد شد. مشتریانی که نسبت به پیش‌سفارش دستگاه اقدام می‌کنند 2 هدیه فوق‌العاده شامل یک جفت هدفون سونی با قابلیت حذف نویز (با قیمت تقریبی 400 دلار) و یک فست شارژر با قیمت تقریبی 60 دلار را دریافت خواهند کرد. قیمت‌گذاری اکسپریا 1 در قاره اروپا برابر با 949 یورو یا تقریبا معادل با 1060 دلار آمریکاست؛ اما قیمت‌گذاری گوشی در ایالات‌متحده به این اندازه نخواهد بود.
عرضه اکسپریا 1 در ایالات‌متحده
از ماه گذشته اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 با برچسب قیمتی 999.99 دلاری در فهرست وب‌سایت آمازون در ایالات‌متحده قرار گرفته است. در واقع شرکت آمازون پیش‌سفارش این گوشی را تقبل نموده است؛ با این‌حال وب‌سایت مذکور اعلام کرده که عرضه اکسپریا 1 به روز 31 دسامبر 2019 موکول خواهد شد. بدیهی است که عرضه هندست در چنین تاریخی بی‌معنا بوده و منطقی به‌نظر نمی‌رسد. به همین دلیل در مقطع کنونی، پیش‌سفارش اکسپریا 1 از طریق وب‌سایت آمازون ابدا توصیه نمی‌شود؛ چرا که با آغاز پیش‌سفارش رسمی این هندست، سونی احتمالا هدایای رایگانی را برای مشتریان آمریکایی ارایه خواهد کرد. این هدایا احتمالا شامل همان هدفون‌های ارزشمندی است که پیش‌تر در هلند عرضه شد. با آغاز پیش‌سفارش گوشی اکسپریا XZ3 در ایالات‌متحده طی سال گذشته، این هندست همراه با ایرفون‌های رایگانی با ارزش 280 دلار عرضه شد و پیش‌بینی ارایه اکسپریا 1 به‌همراه برخی هدایا نیز کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد.



اکسپریا 1 کم وبیش کلیه امکانات مورد انتظار شما از یک اسمارتفون پیشرفته سال 2019 را ارایه خواهد کرد. توان پردازشی این هندست از طریق پردازنده اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام تامین می‌شود. این تراشه پیش‌تر در اسمارت‌فون‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی S10، وان‌پلاس 7 پروو ال‌جی G8 نیز به‌کار گرفته شده است. 6 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا، سیستم‌عامل اندروید 9 پای، مقاومت در برابر آب‌خوردگی، دوربین پشتی سه‌گانه 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند.
بدنه کشیده سونی اکسپریا 1 مشخصه متمایزکننده این هندست به‌شمار رفته و از یک نمایشگر 6.5 اینچی HDR OLED با رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل و نسبت ابعاد 21:9 میزبانی می‌کند. این نمایشگر 4K از چگالی پیکسلی فوق‌العاده واضح 643ppi برخوردار است و این چگالی در هیچ‌یک از گوشی‌های تولیدی شرکت‌های رقیب مشاهده نمی‌شود.




مدل آمریکایی سونی اکسپریا 1 به‌صورت آنلاک عرضه می‌شود و مطمئنا با اپراتورهای T-Mobile و AT&T سازگاری خواهد داشت. با این‌حال احتمالا اپراتور ورایزن نیز مجوز فعالیت این دستگاه در شبکه خود را صادر خواهد کرد؛ چرا که چنین اقدامی پیش‌تر در خصوص 2 گوشی سونی ارایه شده طی سال جاری یعنی مدل میا‌ن‌رده اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاساجرا شده است. اگرچه در حال حاضر ورایزن هیچ‌گونه توضیحی در این زمینه ارایه نداده است. مشترکین اپراتورهای Sprint یا US Cellular نیز به احتمال قریب به یقین قادر به استفاده از اکسپریا 1 نخواهند بود.
عرضه اسمارت‌فون سونی اکسپریا 2 در آینده نسبتا نزدیک
در حالی‌که اکسپریا 1 هنوز روانه بازار نشده است؛ اما تعجب‌آور نیست که سونی بر روی مدل جانشین این هندست با ناماکسپریا 2 به‌سختی کار می‌کند. ظاهرا اکسپریا 2 با بهره‌مندی از یک نمایشگر 6.1 اینچی در مقایسه با اکسپریا 1 اندکی کوچک‌تر خواهد بود؛ با این‌حال شکل ظاهری کلی دستگاه تفاوت چشمگیری نخواهد کرد. اکسپریا 2 احتمالا از اصلاحات متعددی نسبت به اکسپریا 1 برخوردار بوده و در ماه سپتامبر معرفی می‌شود. بنابراین چنان‌چه از نظر شما اسمارت‌فون اکسپریا 1 چندان جالب‌توجه نبوده و یا به‌دنبال خریداری پرچم‌دار جدید سونی هستید و عجله چندانی ندارید؛ در این‌صورت احتمالا بهتر است منتظر عرضه اکسپریا 2 باشید.
منبعphonearena
 
بالا پایین