Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حفظ شادابی پوست با رعایت چند نکته طلایی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پوست و مو
Konu Başlığı حفظ شادابی پوست با رعایت چند نکته طلایی
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

 حفظ شادابی پوست با رعایت چند نکته طلایی



امروزه داشتن پوستی شاداب و با طراوت با توجه به غذاهای چرب، آلودگی‌ها، شرایط آب و هوایی و حتی افزایش گه‌گاه هورمون‌ها که می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های چرکی و سر سیاه و ظاهر خسته پوست شود، کار آسانی نیست.
به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا، داشتن پوست شاداب و شفاف به عواملی هم‌چون رژیم غذایی مناسب، مراقبت از بدن و توجه به پوست با مراقبت‌های ملایم بستگی دارد.

در ادامه پنج نکته برای طراوت پوست و به ویژه چگونگی پاک کردن پوست صورت به نقل از سایت "ریواردمی" آورده شده است که می‌خوانیم:

۱) پاک کردن پوست: برای داشتن پوستی شفاف باید آن را از چرک‌ها، آلودگی‌ها، غبار و چربی‌ها پاک کنید. پاک کردن پوست منجر به جلوگیری از انسداد منافذ آن و شفافیت آن می‌شود. می‌توانید از شیر خالص برای پاک کردن پوست خود به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی استفاده کنید. از یک تکه پنبه تمیز استفاده کنید و آن را به شیر آغشته کرده و سراسر پوست صورت خود را با آن پاک کنیدو هم‌چنین می‌توانید از پاک کننده‌های آماده که در داروخانه‌ها وجود دارند، استفاده کنید.

۲) تازه کردن و خنک‌سازی پوست: این پیشنهاد برای زمانی است که فرصت شستن پوست خود را در طول روز ندارید. اگر می‌خواهید از نشانه‌های خستگی و کدر بودن پوست جلوگیری کنید، از سفت‌کننده‌های پوست استفاده کنید. می‌توانید کمی از گیاه فندق افسون‌گر را روی یک پد پنبه‌ای گذاشته و روی پوست خود ماساژ دهید. یا می‌توانید از ترکیب شش قسمت آب و یک قسمت الکل و چند قطره اسانس گیاهی استفاده کرده و آن را به آرامی روی پوست خود اسپری کنید و تقویت و شادابی پوست خود را طی چند لحظه احساس کنید.

۳) لایه‌برداری پوست: یکی از نکات ضروری برای داشتن پوست باطروات و شاداب، لایه‌برداری آن است. این کار برای از بین بردن لایه سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و باقی‌مانده‌های آرایش‌ روی پوست ضروری است. دانه‌های موجود در لایه‌بردارها به باز کردن منافذ پوست و ظاهر شدن لایه جدید و شاداب زیرین آن کمک می‌کند. ترفند مناسب لایه‌برداری آن است که از لایه‌بردارهای حاوی دانه‌های ریز استفاده کرده و دانه‌های آن را به آرامی روی سراسر پوست خود ماساژ دهید. پس از انجام این ماساژ و شستن و خشک کردن پوست خود متوجه تفاوت شایات پوست‌تان با قبل خواهید شد.

۴) رژیم غذایی مناسب: همان‌طور که مراقبت ظاهری پوست و مواظبت از آن اهمیت دارد، به همان اندازه تغذیه مناسب و مراقبت درونی از آن نیز حائز اهمیت است. گام اول دستیابی به پوستی درخشان، تغذیه مناسب است. رژیم غذایی مناسب، چین و چروک‌ها را از پوست دور نگه داشته، پوست‌تان را سفت‌تر کرده و به آن درخششی بی‌تردید می‌دهد. مواد غذایی مانند انواع بادام، میوه‌ها، جوی دو سر، ماهی‌های سرشار از پروتئین مانند ماهی سالمون و تُن و تمامی سبزیجات داراهای برگ‌های سبز برای تغذیه پوست شما مفید هستند.

۵) خواب مناسب: برای داشتن پوستی شاداب باید اطمینان حاصل کنید که هر شب هفت تا هشت ساعت خواب بی‌وقفه دارید و بهترین راه برای رسیدن به این هدف خاموش کردن گوشی تلفن همراه خود و خارج کردن تمام وسایل الکترونیکی در طول شب از اتاق‌تان است.
 
بالا پایین