Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آئودی S5، آتشبار آئودی علیه مرسدس و ب.ام.و!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خودروهای آئودی
Konu Başlığı آئودی S5، آتشبار آئودی علیه مرسدس و ب.ام.و!
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :


هفت صبح، ارسلان سلیمانیان| سال ۲۰۰۷ بود که خودروساز مشهور آلمانی برای نخستین بار از یک محصول جدید در کلاس کوپه های سایز متوسط رونمایی کرد. آئودی نام این محصول جدید را A5 گذاشت تا فاصله بین دو مدل A4 (در کلاس کامپکت اقتصادی) و A6 (محصول نیمه لوکس خانوادگی) را پر کند. نسل اول A5 در بازارهای جهانی موفق عمل کرد و حدود یک دهه بی وقفه برروی خط تولید رفت. شرکت آئودی برای رقابت با محصولات پرقدرت تر مرسدس بنز (AMG) و ب.ام.و (M SPORT)، گونه قدرتمند تر این خودرو را نیز با کد S5 به بازار فرستاد. به تازگی شرکت آئودی برای عقب نماندن از کورس رقابت، از نسل جدید این خودرو رونمایی کرد. نسل جدید S5 را می توان ادامه راه مدل قبلی دانست. خودرویی نسبتا اقتصادی (البته در مقیاس یک محصول آلمانی) که تلفیقی استادانه از یک خودروی لوکس و اسپرت است. طراحی نسل جدید S5 کوپه، نه آنقدرها شلوغ و پرزرق و برق است که بیننده را یاد محصولات شرقی اندازد و نه آنقدر ساده و محافظه کار است که دل خریداران جوان و مدگرا را بزند. اوضاع در داخل کابین نیز تقریبا به همین روال بوده و طراحان آئودی توانسته اند فضای مدرن و جذابی را برای چنین خودروی نه چندان گران قیمتی خلق کنند.
قوای محرکه
چطور راننده ای هستید؟! میانسال و اهل احتیاط، یا جوان و پرشور؟ یا نترس و عشق سرعت؟ آئودی برای همه این افراد، پیشرانه های متنوع و کارآمدی در نظر گرفته است. اگر اهل گاز دادن نیستید و صرفا می خواهید از پرستیژ برند «آئودی» لذت ببرید یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری از نوع دیزل می تواند کار شما را راه بیاندازد! پیشرانه ای که با مصرف سوخت تنها ۴/۴ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر از مسیر پیمایش، شما را دیر به دیر راهی جایگاه سوخت گیری می کند. اگر هم معتقد هستید که پیشرانه یک آئودی اسپرت باید قوی تر از این حرف ها باشد، مهندسان آئودی پیشرانه ۳ لیتری ۲۸۶ اسب بخاری را نیز برای شما در نظر گرفته اند. البته که تا اینجای کار ما با A5 سر و کار داشتیم، اما اگر این اعداد و ارقام هم برای شما جذاب نبود، گزینه آخر، گزینه شماست! یعنی همان نسخه S5. یک پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی ۳ لیتری که به توربوشارژر مجهز شده و می تواند ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. گفتنی آنکه پیشرانه مذکور تنها ۷/۴ ثانیه زمان می خواهد تا این خودرو را از حالت سکون به مرز صد کیلومتر بر ساعت برساند. این پیشرانه با مصرف حدود ۳/۷ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر حرکت (در سیکل ترکیبی)، یکی از کم مصرف ترین پیشرانه های کلاس خود به شمار می آید. همچنین مشتریان S5 حق انتخاب جعبه دنده از بین گیربکس ۷ سرعته اس-ترونیک و ۸ سرعته شیفت ترونیک را خواهند داشت.
آپشن ها
شرکت آئودی، مدل جدید S5 را تا دلتان بخواهد به آپشن های جدید مجهز کرده؛ از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به مواردی چون ۸ کیسه هوای ایمنی، سیستم صوتی هوشمند ساخت برند «Bang & Olufsen» با نمایشگر لمسی ۳/۱۲ اینچی، شارژر بی سیم موبایل، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه (Head up Display)، تهویه مطبوع دوکاناله برای صندلی های جلو، پکیج CoolBox در کنسول میانی، سامانه کنترل کروز هوشمند با قابلیت ترمز خودکار، صندلی های برقی با روکش چرم ناپا، رادار ۳۶۰ درجه، سامانه هشدار خروج از مسیر مستقیم، سامانه هشدار خواب آلودگی راننده و فناوری پارک خودکار اشاره کرد. قیمت پایه این خودرو از ۵۳ هزار دلار آغاز می شود و از جمله مهمترین رقبای آئودی S5 می توان ب.ام.و سری ۴ و بنز C-Class Coupe را نام برد.
 
بالا پایین