Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قبر مرحوم را بشور، من آنلاین تماشا کنم

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı قبر مرحوم را بشور، من آنلاین تماشا کنم
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :


گریه کن برای مراسم های عزاداری را در فیلم «چند می گیری گریه کنی» که ۱۴ سال پیش به کارگردانی «شاهد احمد لو» و نویسندگی «محسن تنابنده» و «حسن وارسته» در قالب ژانر کمدی تولید شد که نشان از یک واقعیت در جامعه داشت. در آن زمان این موضوع را افکار عمومی کمتر می پذیرفت اما با گذشت زمان شرکت هایی برای ارایه خدماتی همانند پرجمعیت نشان دادن مراسم ختم و گریه کن ایجاد شد.

می توان یکی از مهمترین دلایلی که افراد از این خدمات استفاده می کنند را چشم و هم چشمی دانست تا مراسم هایشان پررونق تر از مراسم دیگران نشان داده شود.

این روزها این شغل ها جزیی تر شده است. برای نمونه با پرداخت پول روشن کردن شمع، شستن مزار و گل کاری را به غریبه ها سپرده می شود. انسان ها با بهانه مشغله زیاد و برای اینکه عذاب وجدان نداشته باشند که بر سر خاک عزیزان خود نمی روند، با پرداخت پول به دیگران زحمت شستن مزار و گل کاری را می دهند

افرادی که متوجه این خلاء ها شده اند برای تبلیغات شستن مزار کارت های تبلیغاتی نیزچاپ می شود تا مشتری های بیشتری را جذب کنند.

یکی از کارت های تبلیغاتی که بدون هیچ اسم و رسمی هم است و به شعر « برمزارم بیا… یادم کن بخوان سوره ای شادم کن» مزین شده است تبلیغ روشن کردن شمع، گل کاری و شستن با گلاب را تبلیغ کرده است.

با شماره ای که روی کارت نوشته شده است تماس می گیرم، خانمی پاسخ می دهد و در همین ارتباط می گوید: برای شستن مزار مبلغ ۵۰ هزار تومان دریافت می شود.

او ادامه می دهد: این کار توسط خانم هایی که سرپرست خانواده یا بد سرپست هستند انجام می گیرد. خدمات دیگر همچون پخش نذری نیز انجام می گیرد.

او تاکید می کند: تمام کارهایی که انجام می شود مشتری می تواند به صورت آنلاین ببیند.

منبع: خبرگزاری شبستان
 
بالا پایین