Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آرتروز ثانویه در کمین پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ارتوپد و فیزیوتراپی
Konu Başlığı آرتروز ثانویه در کمین پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

03FE1BAC-8CC8-4030-9A54-8636560685AE.png


فوق تخصص جراحی پا و مچ پا گفت: پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا فرد را مستعد ابتلا به آرتروز ثانویه و ناپایداری مزمن مچ پا منجر می‌کند.
به گزارش بهداشت نیوز: محسن موحدی یگانه، فوق تخصص جراحی پا و مچ پا درباره پیچ خوردگی مچ پا اظهار کرد: پیچ خوردگی مچ پا یکی از مشکلات شایعی است که به غیر از ورزشکاران در افراد عادی هم رخ می‌دهد و به صورت کلی می‌توان گفت که پیچ خوردگی مچ پا تعریفی از اتفاقات متعدد در محدوده مچ پاست.
رئیس گروه جراحی پا و مچ پا در انجمن افزود: پیچ خوردگی مچ پا در موارد خفیف ناشی از کشیدگی‌های ساده در عناصر نگهدارنده مچ پا همچون تاندون‌ها، رباط و کپسول مفصلی است.
موحدی یگانه گفت: در صورتی که پاره شدن تاندون و رباط، آسیب غضروفی و یا آسیب عصبی اطراف مچ پا به وجود آید آسیب بوجود آمده از نوع پیچیده میباشد و نیاز به درمان‌های تخصصی دارد.
فوق تخصص جراحی پا و مچ پا با بیان اینکه تشخیص به موقع پیچ خوردگی مچ پا در درمان آن بسیار حائز اهمیت است، گفت: بیماران در صورتی که دچار مشکل در مچ پای خود شوند به‌طور قطع باید به افراد متخصص مراجعه کنند تا عناصر مختلف در محدوده مچ پای آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۶ درصد پیچ خوردگی‌های مچ پا ممکن است به‌دنبال عدم درمان مناسب، به ناپایداری مزمن مچ پا منجر شود و عوارض جدی را به همراه داشته باشد، گفت: عوارض اصلی پیچ خوردگی مچ پا شامل درد‌های مستمر و مداوم (بیش از سه ماه)، احساس خالی کردن مچ پا و پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پاست.
این فوق تخصص جراحی پا و مچ پا با تاکید بر اینکه پیچ خوردگی‌های مکرر مچ پا فرد را مستعد ابتلا به آرتروز ثانویه می‌کند، گفت: انتخاب کفش مناسب در پیشگیری از پیچ خوردگی‌های مچ پا بسیار حائز اهمیت است و کفش‌هایی با پاشنه بلند و باریک که خانم‌ها استفاده می‌کنند، می‌تواند احتمال پیچ خوردگی مچ پا را چندین برابر کند.
وی گفت: برخی از بیماری‌های زمینه‌ای جسمی همچون افرادی که دچار شلی مفاصل هستند یا کف پای صاف دارند، احتمال پیچ خوردگی مچ پا در آن‌ها بیشتر است، همچنین افراد دارای وزن زیاد و افرادی که از نظر اسکلتی دچار دفورمیتی یا بدشکلی همچون انحراف زانو، انحراف مچ پا یا پاشنه پا باشند بیشتر دچار پیچ خوردگی مچ پا می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین