Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش اطلاعات گردشگری و سفر
Konu Başlığı چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم؟
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

اینبار موقع سلفی گرفتن در سفر، این نکات مهم را به یاد بیاورید!

آیا مراقب سلفی گرفتن‌های خود هستید؟ شاید وقت آن رسیده باشد که عادت‌های عکاسی خودتان را محک دوباره‌ای بزنید و اول از همه، در این مقوله، جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. در ماه مارچ گذشته، یک مرد اهل هنگ کنگ، که در حال بازدید از گرند کانیون بود، حین عکس گرفتن زمین خورد و از لبه‌ای، با ارتفاع بیش از ۳۰۰ متر سقوط کرد؛ سقوطی که منجر به مرگ او شد. بر اساس گزارش‌های موجود در نشریه پزشک خانواده و مراقبت‌های مقدماتی، در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۵۰ نفر در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷، طی ۱۳۷ مورد سانحه، در حین سلفی گرفتن جان خود را از دست داده‌ند.
بارها و بارها شاهد این بودیم که کوچک‌ترین قدم اشتباه، حواس پرتی یا خطا در قضاوت، به آسیب و حتی مرگ، انجامیده است. خدمات پارک‌های ملی، برای کمک به افزایش آگاهی، دفترچه راهنمایی را برای عکاسیِ ایمن منتشر کرده و پارک ملی یلو استون، ضمانتی را در نظر گرفته که افراد می‌توانند برای محافظت از خودشان و پارک، آن را قبول کنند. به گفته مقامات رسمی پارک، یکی از راه‌های انجام این ضمانت، این است که افراد سلفی‌های امن و سالمی بگیرند. «هیچ عکاسی‌ای، ارزش آن را ندارد که به خودتان، دیگران یا پارک آسیب بزنید. وقتی در محدوده‌های نزدیک به حیات وحش، مناطق بسیار گرم، جاده‌ها یا صخره‌های شیب‌دار هستید، مراقب محیط اطراف خود باشید.»
کتی کاپر، سخنگوی خدمات پارک می‌گوید که شاید مردم وقتی در تعطیلات هستند، دنبال مخاطرات عجیب، آن هم به معنای خطر در زندگی روزمره خود نباشند. «ما همیشه تلاش می‌کنیم به بازدیدکنندگان یادآوری کنیم، که پارک‌های ملی، مکان‌هایی وحشی و طبیعی و البته بسیار شگفت انگیز هستند، اما مردم واقعا باید آمادگی بسیار بالایی داشته باشند و متوجه خطرات واقعی باشند. ما می‌خواهیم که همه، تعطیلات فوق العاده و به یاد ماندنی را در این جور جاها بگذرانند و هرگز دوست نداریم، که این خاطرات با آسیب یا رفتن به بیمارستان، خراب بشود.»
با فرا رسیدن تابستان و نزدیک شدن فصل سفر، موقع سلفی گرفتن، نکاتِ گفته شده در این فهرست را به یاد داشته باشید:
  • بیشتر از همه و به جای توجه به عکس گرفتن، روی محیط پیرامون خود تمرکز کافی داشته باشید. زمین خوردن، سُر خوردن و سقوط، چه به داخل آب و چه از ارتفاع، به یک سلفیِ مرگبار تبدیل خواهد شد. یک لحظه بی توجهی یا حواس پرتی، مرزی است، که بین مرگ و زندگی قرار دارد. کاپر می‌گوید: «چشم‌هایتان را بیش از صفحه دوربین و چیزی که در آن دیده می‌شود، به راهی که می‌روید و جایی که پا می‌گذارید، بدوزید، مخصوصا اگر قصد دارید عکس سلفی بگیرید. قبل از اینکه آماده عکس گرفتن بشوید، مطمئن شوید که پایتان را ثابت، و روی سطح محکمی قرار داده‌اید و در حین عکس گرفتن هم زیاد حرکت نکنید.»
چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم

  • همیشه از آمارهای مربوطه، مطلع باشید. پونورانگام کوماراگورو، استادیاری که با موسسه اطلاعات فن‌آوری Indraprastha در دهلیِ هندوستان، همکاری می‌کند، به عنوان پژوهشگر رسمی، به همراه افرادی از موسسه Indraprastha و دانشگاه Carnegie Mellon، بر روی پروژه‌ای به نام "من، خودم و کیلفی هایم؛ بازشناسی و جلوگیری از مرگ به خاطر سلفی"، کار می کردند (کیلفی: ترکیبی ساختگی از Kill و Selfie ، که منظورِ آن، مرگ به بهانه سلفی گرفتن است). کوماراگورو، که دانشمند علوم کامپیوتری است، به عنوان یک فرد علاقه‌مند به پیگیری مشکلات و الگوهای اجتماعی و گسترش حل آنها از طریق تکنولوژی، می‌گوید که زمانی، مقاله‌ای خوانده درباره کسی که با یک توطئه، موقع گرفتن سلفی جان خود را از دست داده بوده است. او در هندوستان زندگی می‌کند و همین موضوع، باعث به وجود آمدن واژه کیلفی (Killfie) شده است، که برای بیان مرگ‌های وابسته به سلفی به کار می‌رود. او و گروهش، شروع کردند به جمع‌آوری عناوینی از روزنامه‌ها، که به مرگ و میر ناشی از سلفی پرداخته بودند، تا بتوانند مطالب و آمار معضلِ مورد نظر خود را مستند و دسته بندی کنند. ارتفاع، آب، قطارها و حیوانات، اصلی‌ترین دلایل مرگ در ۱۲۷ پرونده‌ای بودند، که گروه، بر روی آن مطالعه می‌کرد و مواردی مثل برق گرفتگی و اسلحه در رده‌های بعدی قرار داشتند. نکته دیگری که در بین یافته‌های آنها وجود داشت، این بود که قربانیان، عمدتا جوان و از بین مردان بودند: «اکثر آنها ۲۴ ساله یا جوان‌تر و ۵/۷۵ درصد آنها مرد بودند.»
چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم

  • سلفی‌های خودخواهانه نگیرید. در سال ۲۰۱۶، مردی که در هندوستان، سعی کرده بود در کنار رودخانه گنگ سلفی بگیرد، لغزید و به داخل رودخانه سقوط کرد. ۶ نفر دیگر سعی کردند او را نجات بدهند، اما آب، هر هفت نفر را برد و جانشان را از دست دادند. اینجور مرگ‌ها هم در تحقیقات کوماراگورو جا گرفت؛ جایی که ۲۴ مورد از ۱۲۷ مرگ، تحت عنوان حوادث گروهی دسته‌بندی شده‌اند. کوماراگورو می‌گوید: «همه قضیه این نیست که من، می‌خواهم سلفی بگیرم که جانم را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه در واقع جان دیگران را هم به خطر می‌اندازم.» کاپر، این نکته را مطرح می‌کند که سلفی بگیرها باید به خاطر سایر بازدید کنندگان هم که شده، به محیط پیرامون خود احترام بگذارند. «وقتی افراد برای گرفتن یک عکس، کارهایی می‌کنند که ممکن است باعث مزاحمت برای زیستگاه، پارک، منابع و یا حیوانات شود، خب این باعث ناراحتی سایر افرادی می‌شود که در پشت سر آنها حرکت می‌کنند و ممکن است به خاطر عکس گرفتن‌های آنها و اشغال مدامِ منظره، فرصت لذت بردن از همان چشم انداز را پیدا نکنند.»
چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم

  • در مسیرهای مجاز بمانید. چه در پارک‌های ملی باشید و چه در فضاهای شهری، همیشه در مناطقی که عبور یا ماندن در آنها برای بازدید کننده‌ها مجاز است، قرار بگیرید، از قوانین تعیین شده پیروی کنید و به موانع و راه بندها احترام بگذارید. کاپر می‌گوید که بازدیدکنندگان، اغلب در پارک‌های ملی، سعی می‌کنند که میان‌بر بزنند یا به شکلی سریع‌تر به انتهای مسیر برسند. کاپر می‌گوید: «در اینجور مناطق، همه برنامه‌ها و جزئیات آن، هدفمند و طوری تنظیم شده که بازدیدکننده‌ها و خودِ پارک، در امنیت کامل قرار بگیرند. او به این نکته اشاره می‌کند که وقتی نوبت به پیدا کردن بهترین چشم‌انداز می‌رسد، نقاط دیدنی و زیبا، اغلب به یک دلیل، بسیار شلوغ و پر ازدحام هستند: اینکه این مناطق، خیره کننده‌ترین منظره‌ها را پیش چشم افراد می‌گذارند. توصیه ما این است که کمی صبور باشید و بدانید که پارک‌ها، مکان‌هایی عمومی و برای استفاده عموم افراد هستند، پس در صف قرار بگیرید و منتظر بمانید، تا بتوانید به نقطه امن و مجاز بروید و اگر خواستید عکس یادگاری بگیرید.»
چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم

  • اگر به یک حیوان وحشی آنقدر نزدیک هستید که می توانید با او سلفی بگیرید، این یعنی که زیادی به او نزدیک شده‌اید. در سال ۲۰۱۵ و طول مدت سه ماه، بیسون (یک نوع گاومیش کوهان‌دارِ بومی مناطق آمریکای شمالی)، در پارک ملی یلواستون، پنج نفر را با شاخ خود زخمی کرد. سه نفر از آنها، موقع حادثه، مشغول گرفتن سلفی بودند. کاپر می‌گوید که بخش خدمات پارک، به افراد توصیه می‌کند که حداقل ۹۰ تا ۱۰۰ متر از گرگ‌ها و خرس‌ها و دست کم ۲۲ تا ۲۵ متر از سایر حیوانات فاصله بگیرند. «چه عکس و سلفی بگیرید، چه نگیرید، اگر حرکات شما باعث ایجاد تغییر در وضعیت هر نوع حیوانی بشود، آن وقت دیگر شما خیلی نزدیک هستید و فرصتی برای نجات ندارید.» آسیب‌های ناشی از گرفتن سلفی، در باغ وحش‌ها و هنگامی که بازدیدکنندگان از موانع بالا می‌روند و بیش از حد به حیوانات نزدیک می شوند هم رخ می‌دهد.
چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم

  • با هر دو دست فرمان را نگه دارید. کتی کاپر می‌گوید که تصادفات خودرویی، شایع‌ترین دلیل مرگ و میر در پارک‌های ملی به شمار می‌رود. جاده‌های این مناطق، پیچ در پیچ و شلوغ هستند و ممکن است، گونه های حیوانی ناگهان در هر جای آن ظاهر شوند. او به افراد هشدار می دهد که هرگز این اشتباه را مرتکب نشوند که حین رانندگی، در این جاده‌ها عکس بگیرند – سلفی یا ...- . «در یک جای امن، ماشین را کنار بزنید و آن وقت اگر خواستید، عکس بگیرید.»
چرا باید موقع سلفی گرفتن در سفر مراقب امنیت خود باشیم


سفر، همیشه با خطر همراه است، چه به پارک‌های ملی و چه جاهای دیگر. اما سلفی گرفتن، یکی از این خطرها به حساب نمی‌آید. کاپر می‌گوید: «هیچ عکسی، هرچقدر هم که فوق‌العاده و بی نظیر باشد، در برایر آسیب دیدن خود شما یا دیگران، هیچ ارزشی ندارد.» یادتان باشد، که همیشه و تمام مدتی که در جاده هستید، مراقب و هوشیار باشید و برای لذت بردن از لحظه حال و مناظر پیش رو، دوربین را کنار بگذارید.
منبع: thestar.com
 
بالا پایین