Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۱۰ کاری که می‌توانید در بشیکتاش استانبول انجام دهید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش اطلاعات گردشگری و سفر
Konu Başlığı ۱۰ کاری که می‌توانید در بشیکتاش استانبول انجام دهید
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan jain

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

۱۰ کاری که می‌توانید در بشیکتاش استانبول انجام دهید


بشیکتاش، محله‌ای در شهر استانبول ترکیه است که بین توریست‌ها و حتی خود استانبولی‌ها محبوب است. این محبوبیت بشیکتاش به فرهنگ پرتکاپوی خیابانی آن، هوادارهای وفادار تیم فوتبالش، کافه و بارهای دنج و محلی و بازار هفتگی پررونقش برمی‌گردد.
محله‌ی بشیکتاش در قسمت اروپایی بوسفور در استانبول قرار دارد و برای رسیدن به آن گزینه‌های مختلفی خواهید داشت. از میدان تکسیم (تقسیم) با تاکسی خیلی سریع به بشیکتاش می‌رسید. اگر در سلطان احمد هستید سوار تراموا به سمت ایستگاه Kabataş(آخرین ایستگاه در خط) شوید و از آن‌جا با اتوبوس یا پای پیاده به بشیکتاش بروید.
از قسمت آسیایی هم می‌توان با قایق و کشتی‌های تاکسی در Üskündar و Kadiköy خودتان را به این محله‌ی زیبا برسانید. حالا که می‌دانید چطور به بشیکتاش بروید، حتما نیاز دارید تا با بهترین جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید.

گردش در بازار بشیکتاش
شنبه‌ها روز بازار بشیکتاش است و همه‌ی محلی‌های اینجا به بازار هفتگی اینجا می‌روند. اگر شما هم اهل بازارگردی باشید، منطقه‌ی بازار بشیکتاش حتما برایتان جذاب خواهد بود. البته که اگر می‌خواهید از شلوغی دور باشید شنبه‌ها اینجا جای شما نیست و بالعکس! غرفه‌های زیادی از میوه‌ و سبزی‌فروشی تا پنیر و انواع خشکبار و همچنین لباس و لوازم خانگی در بازار اینجا وجود دارد. (فلایتیو بهترین قیمت بلیط هواپیما استانبول را بهش ما پیشنهاد می دهد)
چند دست لباس ارزان و میوه‌های تازه از چیزهایی خواهند بود که شما می‌توانید قبل از میل غذای محلی خوشمزه در یکی از رستوران‌های اطراف بخرید.
بازار ماهی‌فروش‌های بشیکتاش هم در چند قدمی مجسمه‌ی عقاب قرار دارد که سرتاسر هفته باز است. در این بازار خانوارهای بشیکتاش ماهی تازه و دیگر غذاهای دریایی برای فروش دارند.
بازدید از بازار بشیکتاش راهی عالی برای آشنا شدن با فرهنگ محلی اینجا و آگاهی از اهمیت مواد غذایی تازه در آشپزخانه‌ی ترکی است. قبل از سفر و برای استعلام قیمت رزرو هتل خارجی به فلایتیو مراجعه کنید.



گشت دریایی
یکی از جاذبه‌هایی که در سفر به استانبول ردخور ندارد، سوار شدن بر یکی از قایق‌های تفریحی در بشیکتاش است. تور کشتی‌های تفریحی که از این محله حرکت می‌کنند و در تنگه بوسفور گشت می‌زنند حتما هیجان‌انگیز خواهد بود.

بازدید از موزه نیروی دریایی
این موزه که بیش از ۱۰۰ سال پیش تاسیس شده بزرگترین مجموعه‌ی صنایع دریایی در ترکیه را در خود دارد. موزه‌ی Turkish Naval که به تازگی بازسازی شده‌است جایی فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود تا از قایق‌های سلطان‌ها، نمایشگاه‌هایی درباره جنگ‌های دریایی، توپ‌های جنگی قدیمی و تجهیزات ناوبری، مدل‌هایی از کشتی‌های قدیمی و اسناد جنگی بازدید کنید.

تماشای بازی‌های تیم فوتبال بشیکتاش
بشیکتاش احتمالاً بیشتر به تیم فوتبالش شناخته می‌شود. این تیم فوتبال – که یکی از ۳ تیم اصلی شهر استانبول ترکیه است – اسم خود را از این محله می‌گیرد که به عقاب‌های سیاه هم معروف است.
پرچم‌، لوگو و مجسمه‌های این تیم را در سرتاسر محله بشیکتاش می‌توانید ‌ببینید. حضور در استادیوم و تماشای یک بازی این تیم بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. فقط مطمئن شوید که از قبل بلیت بازی را تهیه‌کرده‌اید چرا که بازی‌های این تیم – مخصوصا با دیگر تیم‌های استانبولی – به شدت پرطرفدار است.

بازدید از موزه‌ی مجسمه و نقاشی
در نزدیکی کاخ دلمه باغچه (Dolmabahçe) – که در ادامه به آن می‌رسیم – موزه‌ نقاشی قرار دارد. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها را ببینید و در کافه‌ی دنج و خلوت آن، با منظره‌ای به روی آب، قهوه‌ یا اسنک خوشمزه‌تان را نوش جان کنید.

دیدن کاخ دلمه باغچه
خب به کاخ دلمه‌باغچه که برسیم می‌توان گفت که اینجا قصر سلطان‌های قرن ۱۹ به بعد ترکیه بوده‌است. کاخی باشکوه و رؤیایی در کنار دریا! دلمه‌باغچه که نزدیک به ۳۰۰ اتاق دارد بزرگترین کاخ کشور ترکیه است که سال‌های زیادی مرکز اقامت امپراتوری عثمانی بوده است.
این کاخ زیبا بیشتر به خاطر طراحی نئوکلاسیک بیرونی و معماری داخلی خیره‌کننده‌اش که با طلا و کریستال تزئین شده، معروف است. در بازدید از این کاخ به راحتی می‌توانید گرایش عثمانی‌ها را به ساخت قصری عثمانی-اروپایی لمس کنید. تلفیقی از سبک‌های معماری باروک، روکو و المان‌های نئوکلاسیک با معماری سنتی عثمانی به قشنگی تمام از چشم‌های شما پذیرایی می‌کند. مجموعه نقاشی‌های رنگ روغن در این کاخ هم که جای خود دارد.
با رزرو تور این کاخ – که شامل اجازه ورود به موزه‌ی مجسمه و نقاشی هم می‌شود – از دیدن این جاذبه‌ی گردشگری ترکیه لذت ببرید.

به پارک بروید!
بشیکتاش یکی از معدود مناطقی در استانبول است که فضای سبز در آن زیاد است. پارک ییلدیز (Yıldız) که بین کاخ‌های ییلدیز و Çırağan قرار دارد، یکی از بزرگترین فضاهای سبز در شهر است که زمانی بخشی از باغ‌های سلطنتی بوده!
پارکی بزرگ پر از گل‌های مختلف، گیاهان و درخت‌هایی که از نقطه‌نقطه‌ی جهان در اینجا جمع شده‌اند. این پارک جایی ایده‌آل برای پیک‌نیک و استراحت است که به آب‌های تنگه‌ی بوسفور هم دید دارد. اگر در فصل بهار و به‌خصوص ماه فروردین به استانبول رفتید حتما به این پارک بروید تا گل‌های بهاری آن را ببینید.

مثل یک سلطان زندگی کنید!
خب می‌دانیم که نزدیک پارک ییلدیز، کاخ چراغان Çırağan قرار دارد. این کاخ که آخرین ردپای دوران امپراتوری در ترکیه است بین سال‌های ۱۸۶۱ و ۱۸۷۲ میلادی ساخته شده‌است. حالا که چه؟!
این کاخ امروزه به هتلی ۵ ستاره تبدیل شده است. اگر شما می‌خواهید در کاخی مجلل با سبک معماری باروک اقامت کنید کافی است تا اتاق خود را رزرو کنید و روزهایی که در بشیکتاش هستید را درست مثل یک شاه زندگی کنید!

از مقبره‌ی بارباروسا دیدن کنید
مقبره‌ی ملوان افسانه‌ای بارباروس خیرالدین پاشا که از تاثیرگذارترین فرمانده‌های ارتش دریایی عثمانی بود در بشیکتاش استانبول است که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.
بازدید از این مقبره و یادبود تاریخی آن اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید برایتان جالب خواهد بود.

به مسجد اورتاکوی بروید
آخرین مورد در این لیست که قطعاً از بهترین‌هاست، بازدید از مسجد اورتاکوی (Ortaköy) بشیکتاش است. مسجدی فوق‌العاده زیبا با معماری سازه‌ی نئوباروک که احتمالاً تا قبل از سفرتان به استانبول فقط روی کارت‌پستال‌ها آن‌ را دیده‌اید و خب الحق که عکسش باید هم روی کارت‌پستال چاپ شود!
اورتاکوی یا مسجد جامع سلطنتی همچنین نمونه‌های بی‌نظیری از خطاطی‌های اسلامی را در خود دارد.
 

jain

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 21, 2021
ارسالی‌ها
8
پسندها
0
امتیازها
1

اعتبار :

به طور کلی بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید زمانی است که حراج باشد، برای اینکه بدانید حراج استانبول چه زمانی است و چه وقت می‌توانید خرید ارزان در استانبول داشته باشید، کافی است به موارد زیر توجه کنید.

  • بهترین زمان حراج خرید در استانبول و مهم‌ترین حراج‌های آن هنگام کریسمس تا ثانویه، مناسبت‌های خاص به خصوص عید فطر و عید قربان است.
  • بسیاری از برندها در استانبول کلکسیون‌های فصلی دارند، بنابراین در انتهای فصل تا شروع کلکسیون دوباره، حراج اجناس قبلی را دارند و یکی از زمان‌های خوب برای خرید در استانبول، همین حراج‌های فصلی آخر فصل‌هاست.
  • حراج زمستانه در استانبول از اواسط دسامبر و اوایل ژانویه شروع می‌شود. تخفیف‌ها در این زمان از ۳۰% شروع می‌شود و عموما به ۵۰% می‌رسد، حتی در مورد برخی از برندها این عدد به ۷۰% هم می‌رسد. حراج تابستانه هم از اواخر خرداد تا اوایل مرداد می‌باشد.
 
بالا پایین