Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاهش فشار خون با نوشیدن آب گوجه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı کاهش فشار خون با نوشیدن آب گوجه
نویسنده موضوع ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 29, 2015
ارسالی‌ها
722
پسندها
578
امتیازها
93
محل سکونت
تهران
تخصص
نویسنده
دل نوشته
بدترین کاری که یک نارفیق میتونه باهات انجام بده اینه که : بجای راهنمایی ، چاهنمایی کنه ...
بهترین اخلاقم
صبر و تحمل
سیم کارت
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

کاهش فشار خون با نوشیدن آب گوجه
کاهش فشار خون با نوشیدن آب گوجه

یک مطالعه جدید نشان داده که نوشیدن یک لیوان آب گوجه بدون نمک در روز می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
healthline: سلامت بهتر قلب می‌تواند به آسانی نوشیدن یک لیوان آب گوجه بدون نمک در روز باشد. در یک گزارش جدید در رابطه با غذا و تغذیه، محققان ژاپنی دریافته‌اند افرادی که به طور متوسط روزانه یک لیوان آب گوجه می‌نوشند٬ در مدت 12 ماه با کاهش فشارخون همراه بوده‌اند.
این افراد همچنین توانسته‌اند مقدار LDL (چربی مضر) را کاهش دهند، که در ارتباط با بیماری‌های قلبی است. این دو عامل یعنی کاهش فشارخون و کاهش LDL می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را که یکی از عوامل شایع مرگ و میر است را کاهش دهد. هر سال بیش از 610000 نفر در جهان به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل محققین مرتبا به دنبال درمان‌های گوناگون برای اینگونه بیماری‌ها هستند.
در این مطالعه که بر روی بیش از 400 زن و مرد انجام شد، افراد باید به هر میزانی که می‌توانستند آب گوجه بنوشند. نتایج بدست آمده نشان داد که میانگین فشار خون سیستولیک از 141.2 به 137.0 میلیمتر جیوه و فشارخون دیاستولیک از 83.3 به 80.9 کاهش پیدا کرد.
  • یک نکته مهم
اما قبل از اینکه شروع به نوشیدن آب گوجه کنید باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد٬ این تحقیق توسط یک شرکت تولید مواد غذایی به نام Kikkoman حمایت مالی شده. این شرکت همچنین در سال 2015 تحقیقی بر روی کاهش Triglyceride با نوشیدن آب گوجه ارائه کرد که امروزه نتایج بدست آمده از آن زیاد معتبر نیست و تاثیر درستی بر روی کاهش Triglyceride نداشته است. با این حال گوجه فرنگی خواص و ویژگی‌های بینظیر دیگری نیز دارد.
گوجه، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات بیواکتیو است که فواید بسیاری برای بدن دارد. Lycopene یک نوع کاروتنوئید است که خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی دارد. همچنین مصرف روزانه گوجه می‌تواند قدرت باروری را در مردان افزایش دهد.
 
بالا پایین