Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آشنایی بیشتر با نرم افزار جاوا و معرفی آن به مرورگر خود در لینوکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı برنامه های جاوا
Konu Başlığı آشنایی بیشتر با نرم افزار جاوا و معرفی آن به مرورگر خود در لینوکس
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]
[/h]
نويسنده : سپهر خیری ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ ۳ نظر [1,457] بازديد 0 لایک

بهتر است با این موضوع رو به رو شویم که اکثر کسانی که روی کامپیوتر خود سیستم عامل نصب می کنند ، در بین برنامه هایی که از ابتدا روی سیستم آن ها نصب می شود بر نامه Java جایی ندارد ، اما باید بدانید که این برنامه فوق العاده پر کاربرد بوده و ابزاری بسیار مفید و مناسب جهت اجرای برنامه های متنوع کامپیوتری محسوب می شود. دلایل زیادی برای نصب نکردن جاوا بر روی سیستم عامل های کامپیوتر های شخصی وجود دارد که از بین آن ها می توان به اسکالاتی در لیسانس این برنامه و همینطوری دشواری و رنج آور بودن نصب آن بر روی سیستم عامل Linux اشاره کرد.


برای شروع باید بدانیم که کدام نسخه از نرم افزار جاوا برای ما مناسب تر است و با توجه با اینکه این نرم افزار دارای نسخه های بسیار زیادی است که از جمله آن ها می توان به jdk یا jre یا blackdown اشاره کرد و گفتنیست که این لیست به صورت متوالی ادامه دارد! همینطور باید بدانیم که نصب این برنامه را از روی چه نصب کننده یا Installer ی انجام دهیم برای مثال نسخه های اینترنتی نصب کننده ها بهتر هستند یا نسخه های خریداری شده بر روی دیسک های مختلف!؟
نسخه ای که ما به شما پیشنهاد می کنیم یا در واقع Ubuntu 10.04 ، مشکلات نصب این برنامه را به خوبی حل کرده است و در واقع هدف از این مقاله همین موضوع می باشد. همینطور در این مقاله سعی خواهیم داشت تا به شما آموزش دهیم چگونه مرورگر یا Browser خود را با Java آشنا سازید یا به زبانی دیگر جاوا را به مرورگر خود معرفی کنید تا بتوانید در سایت هایی که از این نوع برنامه های جاوا پشتیبانی می کنند استفاده و همینطور خودتان نیز در طراحی های وب خود از نرم افزار های جاوا استفاده نمایید.

نصب برنامه:
قصد داریم قدم به قدم نصب این برنامه را به شما آموزش دهیم بنابراین بهتر است خود را برای نصب دستوری این برنامه آماده نمایید. از command line استفاده خواهیم نمود. فایل etc/apt/sources.list را باز نموده و خط deb http://archive.canonical.com/ lucid partner را به پایین فایل اضافه نمایید. اکنون apt خود را با دستور sudo apt-get update به روز کنید . هنگامی که Update کامل شد شما آماده برای نصب برنامه هستید . دستور اصلی برای نصب برنامه این میباشد: sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

. دستور بالا تمام چیزهایی را که شما برای فعال سازی برنامه جاوا نیاز دارید بر روی سیستم شما نصب خواهد کرد. در حین فرایند نصب برنامه شما باید لیسانس برنامه را بخوانید و با آن موافقت کنید (کاری که در بسیاری دیگر از برنامه ها انجام خواهید داد که اکثرا دکمه ای به نام I Agree وجود دارد. این لیسانس ها اکثرا شامل قوانین کپی رایت برنامه و اندکی موارد حقوقی می باشد که در ایران چندان معنایی پیدا نمی کند) حواس خود را خوب جمع کنید که حتما با لیسانس برنامه موافقت کنید زیرا در غیر این صورت نصب برنامه کامل نخواهد شد. برنامه نصب شد و همه چیز کامل شد درست است؟!؟ شاید بله اما پیش از اینکه مراحل نصب را تمام شده در نظر بگیریم بهتر است فرایند نصب برنامه را بار دیگر چک کنیم تا به مشکلات ریز و درست احتمالی بر نخوریم. بهترین راه براین تست کردن فرایند نصب نرم افزار این است که دستور java -version را ذکر کنیم . پس از ذکر این دستور باید شاهد این جواب ها باشیم:
 

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :


java version “۱٫۶٫۰٫۲۰″
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_20-b02)
Java HotSpot(TM) Server VM (build 16.3-b01, mixed mode)


در صورت دریافت این جواب شما می توانید از صحیح و سالم بودن نصب برنامه اطمینان خاطر حاصل نمایید.
معرفی به مرورگر FireFox
اکنون که فرایند نصب به پایان رسیده و مرحله اول و اصلی را با موفقیت پشت سر گذاشته اید وقت این است که به سراغ معرفی جاوا به مرورگر FireFox برویم. این کار بسیار ساده است و تنها کافیست از همان Command Line قبلی دستوراتی را که به شما خواهیم گفت وارد نمایید. دستور locate libjavaplugin را زیر خط همان دستورات قبلی وارد نمایید.

بعد از وارد کردن این دستور باید منتظر جوابی باشید که به این شباهت دارد:
/usr/lib/jvm/java-6-sun1.6.0.20/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so
اکنون که شما مسیر مورد نظر را دریافت کرده اید و فقط کافیست از طریق :
/usr/lib/jvm/java-6-sun1.6.0.20/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so
به آن لینک دهید. برای این کار شما ابتدا باید با استفاده از دستور
/usr/lib/mozilla/plugins
به قسمت پلاگین ها رفته و در آنجا با ستفاده از دستور
ln -s /usr/lib/jvm/java-6-sun1.6.0.20/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so
لینک را بسازید. اکنون تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که مرورگر خود را دوباره باز کنید و در قسمت نوشتن آدرس ، about:plugins را وارد نمایید تا ببینید که اکنون برنامه جاوا روی مرورگر شما فعال شده است. اگر فعال نشد یک بار دیگر کامپیوتر را ریستارت کنید و دوباره این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید.
سخن پایانی:
آیا ما گفتیم که این کار آسان خواهد بود!؟؟!؟ اگر این گونه گفته شده مسلما اغراق بزرگی صورت گرفته. مسلما نصب نرم افزار جاوا بر روی سیستم عامل Linux دشوار تر نیز خواهد بود اما باز هم شدنی است و باید تلاش کنید! در برخی موارد حتی نصب جاوا بر روی سیستم عامل لینوکس اجباری نیز خواهد بود!!!
 
بالا پایین