Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خلبانان زن هواپیماهای جنگی+عکس

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌های هوایی
Konu Başlığı خلبانان زن هواپیماهای جنگی+عکس
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

اولین خلبان زن اف 16 در نیروی هوایی امریکا

سرهنگ جکی پارکر، اولین خلبان زن امریکایی که به عضویت اسکادران اف 16 نیروی هوایی ایالات متحده امریکا درآمد . جکی در سال 1988 اولین خلبان زنی بود که در تست خلبانی مدرسه هوایی ادواردز در ایالت کالیفرنیا قبول شد . کسانی که وی ری می شناختند این مسئله برایشان زیاد عجیب نبود زیرا جکی قبل از گرفتن گواهینامه رانندگی ، آموزشهای پرواز را فرا گرفته بود . جکی در بسیاری از زمینه ها اگرچه اولین زن نبود اما جوانترین به حساب می آمد. او در 14 سالگی در دانشگاه فلوریدای مرکزی شروع به تحصیل کرد و در 17 سالگی فارغ التحصیل شد . او زمانی که گواهینامه پرواز هواپیمای شخصی اش را گرفت برای عضویت در نیروی هوایی ایالات متحده بسیار جوان بود ، بنابراین وی در 18 سالگی درناسا به عنوان یکی از پرسنل کنترل کننده عملیاتی مشغول به کار شد . در نهایت جکی به آرزوی خود یعنی عضویت در نیروی هوایی ایالات متحده امریکا رسید و در حال حاضر اولین خلبان زنی است که بیش از 3000 ساعت پرواز با انواع جنگنده ، بمب افکن ، سوخت رسان ، ترابری و... را در کارنامه خویش دارد.
از جمله پرنده هایی که جکی با آنها پرواز کرده عبارتند از : F-16، F-111،F-4 ، C-141 ، KC-135 ، T-38 ، UH-60 و ...
منبع:
صنعت هوایی - اولین خلبان زن اف 16 در نیروی هوایی امریکا

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اولین زن جنگنده تایفون را هدایت کرد


یک زن انگلیسی به عنوان اولین خلبان زن جنگنده جدید 75 ميليون پوندي تایفون در عملیات اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی شرکت دارد.
روزنامه گاردین نوشت، تیم خلبانهای انگلیسی که با جت های سریع بر فراز لیبی پرواز می کنند شامل یک خلبان زن 31 ساله به نام ستوان Helen Seymour است که به عنوان نیروی هوایی سلطنتی انگلیس عازم ماموریت های جنگی می شود. این خلبان زن که روز چهارشنبه از پایگاه نیروی هوایی ایتالیا در نزدیکی بالی عازم ماموریت شد، به برقراری منطقه پرواز ممنوع کمک می کند. زنان از 1994 با جت های سریع در نیروی هوایی سلطنتی انگلیس پرواز کرده اند اما تعداد زنانی که هم اکنون با جنگنده های تورنادو یا تایفون پرواز می کنند،از 10نفر بیشتر نیست. اما این تعداد در حال افزایش است و اکنون حدود 12 درصد پرسنل نیروی هوایی انگلیس را زنان تشکیل می دهند.
وزارت دفاع انگلیس گفت: هیچ منعی برای خلبان شدن زنان در نیروی هوایی این کشور وجود ندارد و قبلا خلبان های زن در جت های هاریر و ترونادو و اکنون در جت های تایفون داریم.


منبع:
اولین زن جنگنده تایفون را هدایت کرد + عکس
 

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

معرفی نخستین زن امدادگر خلبان هلیکوپتر هلال احمر




رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزاش توان ناوگان امداد هوایی کشور از معرفی نخستین زن امدادگر خلبان خبر داد. وی با اشاره به حضور گسترده زنان در عرصه*های امدادی‏ گفت: بانوان در جمعیت هلال احمر خوش درخشیده اند و این همراهی در زمینه*های مختلف ثابت شده است‏ به گونه ای که بنده نخستین امدادگر زن خلبان را معرفی کردم.
منابع:
معرفی نخستین زن امدادگر خلبان / افکار نیوز
معرفی نخستین زن امدادگر خلبان - عرش نیوز | قطره
http://www.hezare.com/shownews/253387


یعنی واقعا این عکس یه خلبان خانم ایرانی هلیکوپتر امداد هست که اجازه پوشیدن لباس پرواز خلبانی هم داره....؟!
تنها همین تصویر با کیفیت بسیارپایین موجوده و اطلاع دقیقی دردسترس نیست که واقعیه یا تزیینی؟!
متاسفانه تصویر و خبر دقیق تر دیگری هم موجود نیست! اگه کسی از دوستان جزییات بیشتری از این خبر که دراوایل آبان ماه منتشرشده داره لطفا بیان کنه...​




 

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

اولین خلبانان زن نیروی هوایی ایران جدید داغ داغ



اکرم منفرد آریا خلبان زن ایرانی
اكرم منفرد ( راست ) و ساساندخت ساسانى ( چپ ) در فرودگاه نظامى
قلعه
مرغى تهران.
ساساندخت ساسانى در سن 20 سالگى عنوان جوانترين زن خلبان ايران را به خود اختصاص داده و اکرم منفرد نيز بيشترين دفعات پرواز را انجام داده بود

اولين گروه دانشجويان دختر نيروى هوایی





ز
ماني كه در سال 1318، عفت تجارتچي به عنوان اولين خلبان زن ايراني با هواپيماي شخصي پرواز كرد

، شايد آمده بود راه را براي ديگر خلبانان زن باز كند تا بدون توجه به معيارهاي جنسيتي، بتوانند به عنوان كاپيتان پرواز كند.

كاپيتان مريم بخشي، صاحب صداي يكي از دو زني بوده كه مسافران ايرلاين*هاي ايراني تاكنون از داخل كابين خلبان شنيده*اند؛ با همان صدا مي*گويد، ايرلاين*ها براي جذب خلبان آزمون مي*گذارند، اما زنان، علي*رغم كسب نمرات بالا، جذب نمي*شوند."

وي مي*افزايد، ايرلاين*هاي داخلي ديد خوبي به خلبانان زن ندارند و پرواز آن*ها نياز به فرهنگ*سازي بيشتري دارد.

در عين حال، دبير انجمن شركت*هاي هواپيمايي در گفت*وگو با خبرنگار ايسنا ابراز عقيده مي*كند كه زنان خلبان بهتر است به جاي پرواز، به وظايف فطري خود بپردازند!

به گفته مهدي علي*ياري، خلباني در ايران دشوار و با استرس زيادي همراه است و فرهنگ كشور اقتضا مي*كند زن*ها بيشتر به وظايف فطري خود بپردازند.

دبير انجمن شركت*هاي هواپيمايي مي*گويد، ايرلاين*هاي داخلي به دلايل شغلي و فرهنگي، تمايلي به جذب خلبانان زن ندارند: "شرايط زندگي زنان مانند بارداري، به طور طبيعي آنها را محدود مي*كند."

اين در حالي است كه كاپيتان بخشي چنين مواردي را بيشتر نوعي بهانه*جويي براي عدم جذب خلبانان زن مي*داند.

وي به ايسنا مي*گويد: مگر خلبانان زن چند بار در زندگي وضع حمل مي*كنند؟ آنهم در شرايطي كه مردان خلبان نيز در دوره كاري خود بار*ها از مرخصي استفاده مي*كنند.

در هر صورت، طبق قانون، خلبانان زن هم مثل مردان مي*توانند هدايت هواپيما را در دست گيرند.

معاون سازمان هواپيمايي كشوري در اين زمينه اظهار مي*كند كه از نظر سازمان هواپيمايي كشوري، استخدام و پرواز خلبانان زن منعي ندارد و گواهينامه خلباني براي تمام فارغ*التحصيلان، اعم از زن و مرد، صادر مي*شود.

عليرضا منظري اضافه مي*كند كه درنهايت، اين ايرلاين*ها هستند كه دست به گزينش خلبان مي*زنند.

به گفته وي، در برابر پرواز خلبانان زن مقاومت رواني وجود دارد و برخي فكر مي*كنند زنان نمي*توانند به عنوان كاپيتان پرواز كنند؛ هرچند كه خلبانان زن در مواردي قابل*تر از مردان هستند.

يكي از كارشناسان پرواز نيز در گفت*وگو با ايسنا ابراز عقيده مي*كند كه ناموفق بودن زنان خلبان در تست*هاي روانشناسي پرواز، دليل عدم تمايل ايرلاين*ها به جذب خلبانان زن است.

محمد بشارتي مي*گويد: خلبان*ها بايد قدرت تصميم*گيري بالا و واكنش سريع داشته باشند؛ اما زنان چندان در اين كار موفق نيستند.

اين در حالي است كه رييس پژوهشكده استاندارد و حقوق دانشگده هوا و فضا با تاكيد بر آنكه خلباني نياز به دقت بالايي دارد، دقت و ظرافت زنان در انجام امور را بيشتر از مردان مي*داند.

گل*رو مي*گويد، زنان كمبودي براي انجام وظايف خلباني ندارند و با توجه به دقت و حساسيت بيشتر مي*توانند بهتر از خلبانان مرد عمل كنند.

در شركت هواپيمايي كاسپين نيز هيچ خلبان زني وجود ندارد. اصغر رزاقي - مديرعامل شركت هواپيمايي كاسپين- به ايسنا مي*گويد، خلباني شغلي مردانه و مشكل است؛ هرچند تاكيد مي*كند كه با توجه به اينكه موانع قانوني و شرعي براي استفاده از خلبان زن وجود ندارد، ايرلاين*ها مي*توانند از آن*ها استفاده كنند.

رزاقي با اشاره به بي*ميلي ايرلاين*هاي داخلي به جذب خلبانان زن، مي*گويد: ايرلاين*ها خلبان با تجربه را نمي*گذارند از خلبان بي*تجربه استفاده كنند. مساله*اي كه گل*رو نيز به آن اشاره مي*كند و مي*گويد: زنان خلبان به دليل نداشتن تجربه لازم هنوز نتوانسته*اند جايگاه خود را در خطوط هوايي كشور پيدا كنند.

اما گذشته از تجربه پروازي به عنوان يكي از ويژگي*هاي مهم خلبانان ايرلاين*ها، به اعتقاد مديرعامل شركت هواپيمايي ايران*ايرتور، خلبانان مرد بر خلبانان زن اولويت دارند.

مهدي صادقي مي*گويد كه با توجه به ويژگي*هايي چون حساسيت و جسارت در اين حرفه، ايرلاين*ها بيشتر از خلبانان مرد استفاده مي*كنند.

به*گفته وي، در ايران زمينه براي پرواز خلبانان زن وجود نداشته و تنها درصد كمي از زنان متقاضي اين كار هستند.

در حال حاضر حدود پنج، شش خلبان زن وجود دارد و نزديك به 20 نفر نيز در حال طي دوره*هاي آموزشي هستند؛ آن*هم در وضعيتي كه به*دليل خارج شدن آموزش خلباني از كنكور سراسري و محدود شدن آن به آموزشگاه*هاي آزاد، هر كدام به*طور متوسط ، براي طي دوره خلباني مبلغي در حدود 30 ميليون تومان هزينه مي*كنند؛ در شرايطي كه با دريافت گواهينامه پرواز نيز در داخل كشور بازار كار ندارند.

به*گفته دبير انجمن شركت*هاي هواپيمايي، تجربه و نگاه واقع*بينانه نشان مي*دهد كه پرواز خلبانان زن در ايران چندان ميسر نشده است.

علي*ياري مي*گويد: يك زن را در جمع وسيع مردان به*راحتي نمي*توان به*كار گرفت.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سميرا نوروزي يكي از زناني است كه گواهينامه خلباني خود را از فيليپين دريافت كرده و در آزمون سازمان هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نيز قبول شده است، اما اكثر شركت*هاي هواپيمايي كشور حاضر به استفاده از وي در كادر پروازي نيست.

وي مي*گويد: علي*رغم اينكه مدارك بنده هيچ نقصي ندارد، به عنوان كمك خلبان از بنده استفاده نمي*شود.

نوروزي با اشاره به اينكه در ايران زنان و مردان در اكثر مشاغل همپاي هم فعاليت مي*كنند نسبت به اينكه در صنعت هوانوردي از زنان به عنوان خلبان يا كمك خلبان استفاده نمي*شود ابراز گله كرد.

وي تاكيد مي*كند اگر قرار است از زنان در اين زمينه بهره گرفته نشود چرا اساسا اين افراد مورد آموزش قرار مي*گيرند.
 
بالا پایین