sting
معـاون ارشـد انجمـن
- تاریخ ثبتنام
- Jun 26, 2013
- ارسالیها
- 27,708
- پسندها
- 5,661
- امتیازها
- 113
- محل سکونت
- تهـــــــــــران
- وب سایت
- www.biya2forum.com
- تخصص
- کیسه بوکس
- دل نوشته
- اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
- بهترین اخلاقم
- نــــدارم
اعتبار :
| براي نمايش در سايز اصلي بر روي نوشته كليك كنيد ، مشخصات تصوير هست 601 در385 پيكسل . |
توضیح: این مقاله به قلم درو هنسن (Drew Hansen) نوشته شده و بیانگر دیدگاه شخصی اوست.
حرف*های زیادی درباره استیو جابز، مدیر*عامل و مؤسس فقید کمپانی اپل، مطرح می*شود. یکی از معروفترین آن*ها، گوش ندادن جابز به صحبت*های مشتریان محصولات اپل است. درو هنسن از وب*سایت فوربس، در مقاله*ای به این موضوع پرداخته است.
راستش را بخواهید من دیگر از شنیدن این جمله که استیو به صحبت*های مشتریانش گوش نمی*داد واقعاً خسته شده*ام.
زمانی که در دهه ۹۰ میلادی جابز به اپل بازگشت، از دیدگاه*های پخته*تر و تکامل*یافته*تری برخوردار بود. او به مدت بیست سال به حرف*های مشتریان اپل گوش می*داد و همین مسأله باعث شده بود که میان نیاز کاربران و محصولات اپل، هماهنگی بی*نظیری ایجاد شود.
راستش را بخواهید من دیگر از شنیدن این جمله که استیو به صحبت*های مشتریانش گوش نمی*داد واقعاً خسته شده*ام.
زمانی که در دهه ۹۰ میلادی جابز به اپل بازگشت، از دیدگاه*های پخته*تر و تکامل*یافته*تری برخوردار بود. او به مدت بیست سال به حرف*های مشتریان اپل گوش می*داد و همین مسأله باعث شده بود که میان نیاز کاربران و محصولات اپل، هماهنگی بی*نظیری ایجاد شود.
"شما باید با تجربه کاربری شروع کنید و سپس به سراغ فناوری بروید... احتمالاً من بیشتر از تمام افراد حاضر در سالن این اشتباه را مرتکب شده*ام... هنگامی که صحبت از استراتژی*های شرکت و دیدگاه اپل به میان می*آید همه چیز با این سؤال شروع می*شود که ما چه سود و کمک*هایی می*توانیم به مشتریان خود ارائه بدهیم؟ ما می*خواهیم مشتریان خود را به کدام سو ببریم؟... به گمان من بهترین راه همین است."
استیو جابز در کنفرانس جهانی توسعه*دهندگان (WWDC) در سال ۱۹۹۷
استیو جابز در کنفرانس جهانی توسعه*دهندگان (WWDC) در سال ۱۹۹۷
جابز عقیده داشت که مردم نمی*دانند چه می*خواهند، باید نیازهایشان را به آن*ها نشان داد. اما نه به صورت یک دیکتاتوری؛ بلکه باید به آن*ها نشان داد و به صحبت*هایشان توجه نمود. کار بهتر، نگاه کردن به آن*ها هنگام کار کردن با محصول است. یعنی همان کاری که زمانی خود جابز در اپل*استور پالو*آلتو انجام داد.
| براي نمايش در سايز اصلي بر روي نوشته كليك كنيد ، مشخصات تصوير هست 601 در371 پيكسل . |
استیو جابز بر این عقیده بود که:
"یک محصول واقعاً بی*نظیر، از ترکیب دو نگاه ساخته می*شود. اول نگاه تکنولوژی برای ساخت یک محصول و دوم نگاه مشتریان به آن محصول. هر دو دیدگاه برای رسیدن به چنین محصولی ضروری هستند."
این عقیده کم*کم به بخش خرده*فروشی کمپانی نیز کشیده شد و اپل شبکه NPS را برای سنجش میزان رضایت و وفاداری مشتریان نسبت به محصولات اپل، راه*اندازی نمود. نتیجه آن شد که حالا در طول یک روز، مشتریان زیادی در صدها فروشگاه خرد*ه*فروشی اپل توصیه*ها و پیشنهادهای خود را به اپل ارائه می*کنند.
هر شرکتی باید همانند اپل به تجربه*کاربری مشتریانش باور داشته باشد. چرا که توجه به مشتریان، مطمئن*ترین راه برای راضی نگاه داشتن سهامداران شرکت در دراز مدت است.
هر شرکتی باید همانند اپل به تجربه*کاربری مشتریانش باور داشته باشد. چرا که توجه به مشتریان، مطمئن*ترین راه برای راضی نگاه داشتن سهامداران شرکت در دراز مدت است.