Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

همه اخبار از X Phone-ایکس فون گوگل با موتورولا

  • نویسنده موضوع SoHeIl
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı موتورولا
Konu Başlığı همه اخبار از X Phone-ایکس فون گوگل با موتورولا
نویسنده موضوع SoHeIl
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan SoHeIl

SoHeIl

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 24, 2013
ارسالی‌ها
4,988
پسندها
268
امتیازها
0

اعتبار :

۴ ویژگی متمایز موتو ایکس




دو سال بعد از خرید بزرگ ۱۲.۵ میلیارد دلاری٬ محصول مشترک گوگل و موتورولا معرفی شده و همه انتظار نوآوری از آن دارند.اما در اینجا به ۴ ویژگی جالب موتو ایکس می پردازیم.

۱. کنترل بدون لمس. این یکی از ویژگی های اصلی موتو ایکس است٬ راهی برای دسترسی سریع به سرویس Google Now بدون روشن کردن تلفن٬ یا حتی لمس و خارج کردن آن از جیب. Google Now تقریبا هر کاری که سیری در آی او اس می کند را انجام می دهد ولی شگردهای بیشتری نیز در چنته دارد. دومین کنترل بدون لمس موتو ایکس Active Display نام دارد که سیستمی با مصرف انرژی پایین برای نمایش آگاهسازی ها بدون نیاز به بیدار کردن تلفن است و می تواند با شارژ کامل باتری٬ یک روز تمام در خدمت کاربر باشد. موتورولا این دو مورد را راه های ارتباطی بی دردسرتر و طبیعی تری برای محصولش می داند.

۲. گرفتن عکس های سریع. برای گرفتن عکس کافی است دستی که تلفن در آن است را تکان دهید٬ انگار که مگسی-چیزی روی آن نشسته باشد. در نتیجه موتو ایکس بی درنگ می فهمد که وقت عکس گرفتن است و اپلیکیشن دوربین را باز می کند. جالب تر اینکه برای سرعت بخشیدن به عکاسی٬ کل صفحه نمایش تبدیل به شاتر می شود تا با لمس هر نقطه از آن٬ عکس ثبت شود. با نگه داشتن طولانی تر انگشت هم چندین عکس پشت سر هم گرفته می شود. موتورولا می گوید با این روش ظرف ۱.۵ ثانیه از جیب به عکس (!) خواهید رسید. چیزی که مدعی است برای سایر رقبا ۳ ثانیه یا بیشتر است. البته تکان دادن تلفن هم چندان کار کم خطری نیست.

۳. حفظ شارژ باتری. وقتی تلفنی مدام در حال گوش کردن به محیط اطراف برای شنیدن یک کلمه یا عبارت خاص باشد٬ یا انتظار این را بکشد که شما تکانش دهید تا اپ دوربین را باز کند٬ عمر باتری در معرض خطر قرار می گیرد. موتورولا برای دوری از این خطر٬ از معماری خاصی که قبلا نیز به آن پرداختیم و سیستم پردازشی X8 نام دارد استفاده کرده که در آن یکی از هسته های بسیار کم مصرف مختص شنیدن کلمات برای فعال سازی Google Now است و به این طریق به بقیه فرصت استراحت می دهد. یک هسته کم مصرف دیگر نیز سنسورها را کنترل می کند -برای مثال شتاب سنج وظیفه باز کردن اپ دوربین بعد از تکان دادن تلفن را دارد.

۴. تایید هویت HANDS-FREE. اکثر ما برای تلفن هوشمندمان رمز داریم ولی وارد کردن آن به دفعات در طول روز می تواند خسته کننده باشد. موتورولا راه حلی برای این مورد پیدا کرده و آن استفاده از ژتون های پلاستیکی NFC است. اگر فاصله ژتون تا تلفن در حد چند ده سانتی متر باشد (مثلا در جیب)٬ نیازی به وارد کردن رمز نیست. همچنین با نصب ژتون ها در جاهای امنی مثل داخل خودروی شخصی نیز از وارد کردن رمز بی نیاز می شوید.
 

SoHeIl

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 24, 2013
ارسالی‌ها
4,988
پسندها
268
امتیازها
0

اعتبار :

موتو ایکس، اولین تلفن ضد آیفون واقعی؟




به نظر می رسد بالاخره آیفون ۵ اولین قطب متضاد واقعی اش را ملاقات کرده باشد.

خوب یا بد٬ موتو ایکس تمام آن چیزهای است که آیفون نیست. به جای کنترل وسواسی ظاهر و حس محصول٬ موتورولا به مشتریان (فعلا در قاره امریکا) امکان انتخاب رنگ ها و متریال ها را می دهد. به جای استفاده از جدیدترین دستاوردهای فنی٬ موتو ایکس از مشخصات قوی -نه عالی- ولی منحصر به فرد بهره می برد.

این محصول می تواند نقشه راه آینده مسیری باشد که گوگل و موتورولا دست در دست هم می روند. در حالی که می توان موتو ایکس را یک تلفن ضد-آیفون دانست ولی قاتل آیفون نیست. با وجود تلفن های زیادی که به قصد از پا انداختن آیفون روانه بازار شده اند٬ محصول اپل همچنان مشغول فروش بالا است و موتورولا هم شانس چندانی برای به زیر کشیدن آن ندارد.

ولی موتو ایکس نماینده تفاوت ها بین فلسفه طراحی اپل و گوگل است. جایی که اپل دنبال رقم زدن یک تجربه واحد است٬ گوگل دستمال های رنگی خیس را به سمت دیوار پرت می کند تا ببیند کدام یکی می چسبد. با موتو ایکس گوگل و موتورولا به کاربران کنترل بیشتری می دهند -نه اینکه کنترل بیشتری برای خود طلب کنند. حال باید دید کاربران این امکان جدید را به آغوش می کشند یا خیر.



در حالی که اپل کنترل سختگیرانه ای را روی محصولاتش اعمال کرده و آنها را به جدیدترین سخت افزارها مجهز می کند٬ آیا موتو ایکس می تواند با فدا کردن برخی مشخصات٬ بر رنگ های بیشتر و شخصی تر برای فروش بهتر تکیه کند؟

موتو ایکس هیچ چیز که نباشد٬ نماینده وارد شدن تفکری کاملا جدید است. در حالی که همه روی نمایشگرهای بزرگتر٬ پردازنده های سریع تر و ویژگی های انحصاری متمرکز هستند٬ موتو ایکس دستورالعمل ساخت و فروش دستگاه های موبایل را دستخوش تغییر می کند و بر سرویس های گوگل و تعامل راحت تر با کاربر هم تاکید ویژه ای دارد.

تصور کنید که در آینده٬ محدوده شخصی سازی موتو ایکس فراتر از این برود و در کنار رنگ٬ بتوان سخت افزار متفاوت٬ اندازه نمایشگر بزرگ یا کوچک٬ حافظه های مختلف٬ و سایر موارد را نیز به طور اختصاصی سفارش داد. این می تواند یک رشد و نمو طبیعی برای موتو ایکس باشد.

آیا این بار موتورولا و گوگل نیستند که "متفاوت" فکر و عمل کرده اند؟
 

SoHeIl

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 24, 2013
ارسالی‌ها
4,988
پسندها
268
امتیازها
0

اعتبار :

مقایسه مشخصات موتو ایکس با گلکسی اس 4، اچ تی سی وان و آیفون 5


حالا که موتو ایکس رسما معرفی شده مقایسه مشخصات سخت افزاری آن با رقبای اش کاری است اجتناب ناپذیر. بنابراین در اینجا آن را با آیفون ٬۵ اچ تی سی وان و گلکسی اس ۴ مقایسه می کنیم تا ببینیم اولین پرچمدار واقعی موتورولا در دوران جدیدش٬ کجای قافله می ایستد.

در ادامه با ما همراه باشید و علاوه بر جدول مقایسه ای٬ عکس یادگاری که ۱۸ رنگ مختلف موتو ایکس در کنار هم گرفته اند را در ابعاد بزرگ مشاهده کنید تا بهتر با انتخاب های رنگی و تفاوت های آنها آشنا شوید.
 
بالا پایین