Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سایه های خیال انگیز

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سؤالات تالار معماری
Konu Başlığı سایه های خیال انگیز
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]سایه های خیال انگیز[/h]
در چرخه ی رنگ، رنگ های هم تراز، آن هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار می گیرند؛ و رنگ های مکمل نیز، آن هایی هستند که روبه روی هم واقع می شوند.

ترکیب رنگ های مکمل در کنار هم، نسبت به ترکیب رنگ های هم تراز، بیش تر احساس تشریفات و رسمیت را ایجاد می کند؛ در نتیجه این دسته رنگ ها آرامش بیش تری تولید می کنند. از ترکیب رنگ های مکمل (مانند سرخ / سبز یا آبی / زرد) در درجه های متوسط تا روشن، برای مکان های تشریفاتی خانه ، مانند اتاق پذیرایی یا غذاخوری استفاده کنید.

ترکیب رنگ های هم تراز را برای اتاق های خانوادگی و خصوصی تر به کار گیرید.
در جاهایی که نیاز به تسکین و آسایش دارد ، مثل حمام و اتاق خواب ها، رنگ های هم درجه را به کار ببرید.
تأکید بر یک رنگ خاص می تواند احساسات ثانوی متعددی را در فضای یک اتاق متجلی سازد.

صورتی های متوسط برای ایجاد حسی از پاکی و بی گناهی، بنفش برای اثبات دوستی و محبت، و طلایی به منظور القای حس استحکام و ثبات به کار گرفته می شوند. چنانچه بخواهید جنبه هایی از تقدس و عرفان را به محیطی بیفزایید، از رنگ ارغوانی به همراه طلایی بهره بگیرید. ارغوانی (بنفش تیره) تداعی گر آرامش و سکوت است و رنگ طلایی به عنوان رنگ دوم، احساس ابدیت و جاودانگی را در ما ایجاد می کند.


وقتی که افکار شما به هم ریخته است و ضربان قلب تان تند شده، آبی تسکین دهنده است. رنگ ها از طریق بالا بردن توانایی تفکر و تمرکز ما انسان ها، همچون یک قدرت پایه در زندگی ما عمل می کنند.
آبی روشن ، نمادی از روحانیت و خلوص است.


رهنمودهایی که آبي با زبان بی زبانی به ما ارائه می دهد شامل سنت ها و حس تعلق به گروه است. رنگ آبی احساس امنیت را به حوزه ی گروه های انسانی منتقل کرده، در نتیجه باعث افزایش اندیشه ی ارزشمندی و مهم بودن به عنوان یک شخص سهیم در اجتماع می شود.
هنگامی که نارنجی متوسط متمایل به تیره را به عنوان یک رنگ غالب در محیط استفاده می کنیم، قدرت شگفت انگیز آن – که نمایانگر زمین زیر پای ماست -، احساس آرامش رابه ما تلقین می کنند.

این رنگ را در جوار سبز شاداب پسته ای، سبزهای متوسط و قهوه ای پوست درختی به کار برید تا خنکی آرامش بخشی را، که یادآور وقار و وجاهت ردیفی از درختان هنگام غروب خورشید است به اتاق بدمید.

برای تکمیل صحنه، بژ کم رنگ را به عنوان رنگ تأکیدی برای اشیای تزیینی انتخاب کنید تا زیبابی طبیعت بکر را به داخل خانه منتقل نمایید و به باغ شخصی اندرونی خود دسترسی پیدا کنید.
سبز همیشه به افزایش آرامش درونی کمک می کند. دیوارهایی که با سبز تیره رنگ آمیزی شده باشند، خلوتی و سکوت یک جنگل پوشیده از درخت را به فضای اتاق هدیه می کنند.
رنگمایه هایی از کرم و نخودی را برای تزیین کردن به کار گیرید ، تا اثربخشی و مزیت های باغ شخصی شما بارزتر گردد.
رنگ سفید برفی در کنار آبی روشن آسمانی، یک مفر زمستانی و ساکت را تداعی می کنند.

سبز با زرد هم تراز، آرامش دهنده و تابستانی هستند، در حالی که سایه های پررنگ تر نارنجی در کنار قهوه ای، بعدازظهرهای طولانی پاییز را به یادمان می آورند.
 
بالا پایین