Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پل موسی، جایی که آب برای عبور شما راه باز می*کند + تصاویر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر کشورها
Konu Başlığı پل موسی، جایی که آب برای عبور شما راه باز می*کند + تصاویر
نویسنده موضوع Αli язza
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Αli язza

Αli язza

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 1, 2013
ارسالی‌ها
679
پسندها
667
امتیازها
93

اعتبار :

پل موزس، هالسترن(Halsteren) ، هلند. این پل تاثیرگذار در واقع شبیه به راهرویی فرورفته در آب است؛ جایی که راهی برای عبور عابرین پیاده باز شده است. این سازه در سنگر و استحکاماتی قرن هفدهمی به نام Fort DE Roover ساخته شده است. اگر از دور به این نقطه نگاه کنید چیز خاصی به*نظرتان نخواهد آمد؛ ولی وقتی نزدیک*تر شوید، ناگهان متوجه می*شوید که از میان گودالی پر شده از آب، راهی برای عبورتان باز شده است.

طراحان این پل گروه معماری RO & RD بودند. در واقع همانطور که گفتیم اینجا منطقه*ای نظامی بوده و این پل درست در میان خندقی که قرار بود جلوی ارتش دشمن را بگیرد ساخته شده است. این منطقه پیش از این چندان در معرض توجه قرار نداشت؛ اما طراحان با استفاده از عناصر اصلی محیط و به کارگیری خلاقیت، دوباره آن را به مرکز توجه تبدیل کردند.

این پل از چوب آکویا (Accoya) ساخته شده و با فویل عایق شده است؛ به علاوه با مواد ضد قارچ پوشیده شده تا از فرسایش و پوسیدگی آن جلوگیری شود (چوب آکویا محصول فناوری مدرن است و از استحکام بیشتری در مقایسه با چوب معمولی برخوردار می*باشد). پل موزس در اصل سازه*ای تجربی است؛ اما از ظاهری تأثیر*گذار برخوردار است. بویژه تقسیم*شدن آب و باز*شدن محلی برای عبور افراد، ایده*ای خلاقانه و جالب توجه به شمار می*رود. از سوی دیگر به دلیل فرورفتن آن در آب، چشم*انداز محیط اطراف دچار تغییر چندانی نشده و زیبایی و اصالت خود را حفظ نموده است. احتمالاً همانگونه که اکثر شما متوجه شدید، ایده اصلی ساخت آن اشاره* دارد به یکی از داستان*های مذهبی در مورد شکافته*شدن دریای سرخ توسط حضرت موسی که راه را برای عبور بنی*اسرائیل و فرار از چنگ فرعون باز کرد. با عبور از میان این پل شما به پیشواز شاهکارهای معماری هلندی می*روید.این خندق اکنون نه تنها جلوی ورود افراد را نمی*گیرد، بلکه با ظاهر فعلی ممکن است پیامی اشتباه نیز برای مهاجمین در برداشته باشد.








 
بالا پایین