Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آشنایی با سریع*ترین حیوانات جهان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش جانداران و جانوران
Konu Başlığı آشنایی با سریع*ترین حیوانات جهان
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

گر حیوانات هم المپیک خاص خودشان را داشتند،چندین برنده مدال طلای سرعت در آن پیدا می*شد.روی زمین چیتا با بدن دراز و باریکش با فاصله*ای زیاد از دیگران از خط پایان می*گذرد.
عضلات قوی بدن او برای دویدن سریع در فواصل کوتاه تجهیز شده*اند. چیتا می*تواند با سرعت حداکثر 112.5 کیلومتر در ساعت بدود.در مقایسه انسان*ها بسیار کند هستند. مایکل جانسون رکوددار سریع*ترین انسان جهان است با سرعت 37 کیلومتر در ساعت. تازه او تنها 200 متر دوید.حتی دایناسور عظیم*الجثه**اس مانند تیرانوسوروس رکس می*توانست با سرعت 29 کیلومتر در ساعت بدود.
در هوا، قوش تیزپر(peregrine falcon) مسابقه سرعت را می**برد. این پرنده هنگامی که به سوی طعمه شیرجه می*رود به سرعت 88.5 تا 434.5 کیلومتر می*رسد.
در آب، ماهی بادبانی (sailfish) در صف اول رقابت است. بدن کم*مقاومت آن در برابر آب می*تواند به سرعت حداکثر 110 کیلومتر در ساعت دست یابد.
در سال 2006 شیلا پاتک، زیست*شناس از دانشگاه UCLA اعلام کرد فک*های مورچه تله-ٱرواره (trap-jaw ant) سریع*ترین ضربه شکارگرانه در قلمروی حیوانات را دارد. این مورچه با سرعت فکی برابر 233 کیلومتر در ساعت سریع*ترین خورنده دنیا است.
 
بالا پایین