Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اولین دستورالعمل*های پیشگیری از سکته مغزی در زنان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مغز و اعصاب
Konu Başlığı اولین دستورالعمل*های پیشگیری از سکته مغزی در زنان
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

برای اولین بار، دستورالعمل*هایی برای کمک به پیشگیری از سکته مغزی در زنان معرفی شد.
دکتر «چریل بوشنل»، نویسنده این دستورالعمل*ها از مرکز سکته مغزی در کارولینای شمالی گفت: زنان به لحاظ برخی از فاکتورهای خطرزای سکته مغزی همچون فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت، استعمال سیگار و چاقی با مردان وجه مشترک دارند اما علاوه بر این، برخی از فاکتورهای خطرزای این عارضه مغزی تنها منحصر به زنان هستند.
برای مثال عواملی چون بارداری، وضع حمل و هورمون*های زنانه در ابتلا به سکته مغزی نقش مهمی بازی می*کنند. به گفته دکتر بوشنل، زنان زندگی طولانی*تری در مقایسه با مردان دارند و بنابراین در طول عمرشان بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.
دکتر چریل بوشنل افزود: از آنجا که روند بهبود در زنان مبتلا به سکته مغزی دیرتر انجام می*شود و کیفیت زندگی آنان نیز کاهش می*یابد، مهم است تا بر فرآیند پیشگیری از سکته در زنان تاکید شود و در این خصوص راهکارهای موثری در دوران بارداری اتخاذ گردد.
به نقل از سایت اینترنتی هلث*دی*نیوز، سکته مغزی زمانی اتفاق می*افتد که رگ خونی حامل اکسیژن و مواد مغذی به سمت مغز به دلیل وجود لخته خونی یا پارگی رگ در مسیر خود دچار مشکل گردد و به اکسیژن اجازه ندهد به مغز برسد و در نتیجه این شرایط به از بین رفت نورون*ها (سلول*های مغز) منجر شود. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، هر سال در این کشور حدود 55 هزار زن بیش از مردان سکته مغزی را تجربه می*کنند.
دکتر بوشنل گفت: من و همکارانم با بررسی مطالعات موجود تصمیم گرفتیم دستورالعمل*های جدیدی را برای پیشگیری از سکته مغزی در تمام زنان تعیین کرده و ارائه دهیم. وی اضافه کرد: زنان در تمام سنین با خطر سکته مغزی مواجه هستند. بدون شک این خطر با افزایش سن بالاتر می*رود زیرا فاکتورهای دیگر همچون فشارخون بالا به این روند، دامن می*زنند.
بوشنل اظهار کرد:* در حالی که در طول دوران بارداری عوارض سکته مغزی نادر است اما در این زمان است که اولین علائم بیماری عروقی ظاهر می*شود. همچنین زنانی که در این دوران به نوعی از فشارخون بالا موسوم به اکلامپسی و پری اکلامپسی مبتلا شوند، دو برابر بیشتر در معرض سکته مغزی در دوران بعدی زندگی*شان هستند.
این پزشک با اشاره به مصرف قرص های ضدبارداری بیان کرد: مصرف این قرص*ها خطر سکته مغزی را به خصوص در دوران میانسالی افزایش می*دهد. همچنین در زنانی که میگرن و پیش حمله صرع دیده شده، خطر سکته مغزی بیشتر است.
برخی از توصیه*های تاکید شده در این دستورالعمل شامل موارد زیر هستند:
- زنانی که سابقه فشارخون بالا دارند لازم است پیش از بارداری از مکمل*های کلسیم یا دوز پایین آسپرین مصرف کنند.
- زنان باردار با فشارخون بالا باید با پزشکشان در مورد داروهای این بیماری و مصرف آنها مشورت کنند.
- در برخی از زنان باردار که فشارخون بالا دارند باید با مشورت پزشک، دارو مصرف شود.
- زنان باید پیش از مصرف قرص*های ضدبارداری به لحاظ فشارخون تحت معاینه قرار گیرند.
- زنانی که از میگرن* همراه با پیش حمله صرع رنج می*برند باید سیگار را ترک کنند.
- زنان بالای 75 سال باید به دلیل احتمال خطر آریتمی قلبی تحت معاینه باشند.
 
بالا پایین