Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سگ ها چگونه فکر میکنن؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı حیوانات خانگی
Konu Başlığı سگ ها چگونه فکر میکنن؟
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

شین! دست بده! پارس بسه! از روی نیمکت بیا پایین! برو و اسباب بازیتو پیدا کن! شما ممکن است از خود بپرسید که سگتان موقعی که شما این دستورات را در حینی که در چشمانتان نگاه میکند صادر میکنید چگونه فکر میکند. مرکز سگ شناسی دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی، یکی از معدود آزمایشگاههایی در امریکاست که بر روی نحوه اندیشیدن سگها مطالعه می کند. پروفسور برایان هیر، مدیر آزمایشگاه، می گوید: همه ما در خصوص بیان نحوه روانشناسی سگهایمان هیجان زده هستیم. سگهای مختلف مسائل گوناگون را به شیوه های متفاوتی حل می کنند و چیزی که ما میخواهیم بدانیم این است که چه چیزی در سگها وجود دارد که آنها را متمایز از بقیه جانوران می نماید و یا اینکه سگها در حل مسائل با چه محدودیتهایی روبرو هستند. برای آزمایش توانایی سگها، پروفسور هیر به همراه گروهی از دانش آموختگان دانشگاه دورهام سگها را در معرض چندین بازی مشابه آن چیزی که سگ شما ممکن است با بچه ها داشته باشد قرار دادند. پروفسور هیر رفتار این دوستان چهارپا (سگها) را برای مدت 15 سال تجزیه و تحلیل نموده است. او می گوید که سگها بهتر از هر حیوان دیگری، حتی شامپانزه ها، رفتار و ژست انسانها را می خوانند و ان را می سنجند. هیر می گوید: روشی که آنها در مورد دنیایشان فکر می کنند این است که از نظر آنها انسانها موجوداتی فوق العاده مهم هستند و اگر آنها به انسانها متکی شوند تقریباً هر موضوعی را می توانند حل کنند. بچه ها از موقعی که تقریباً یک ساله هستند به ژست و حرکات بزرگترها دقت می کنند و به آن تکیه می کنند رفتار سگها هم مشابه همین رفتار است و آنها به تشخیص و رفتار آدمی تکیه می کنند. موقعی که من و پروفسور هیر به یک فنجان حاوی غذا به سگ تازی اشاره می دادیم تازی به اشاره صاحبش دقت کرد و به سمت فنجان رفت و از آنجایی که من برای تازی یک بیگانه بودم بنابراین سگ به اطلاعات من اعتماد نکرد. هری اضافه کرد: این سگ با من بزرگ شده و ما کارهای زیادی با هم انجام دادیم در حالی که قبلاً شما را ندیده است بنابراین به خودش می گوید اگر هر دوی آنها به من بگویند که به کدام سمت بروم من به حرف یکیشان که تمام مدت با من بوده اعتماد دارم. بنا بر گفته هری، این آزمایش ساده سگها را به عنوان حیواناتی با رفتار اجتماعی پیچیده که قادرند با افراد مختلف روابط مختلفی برقرار کنند ثابت می نماید و اضافه می کند: آنها در واقع سعی در متمرکز کردن فکرشان دارند و به شما توجه می کنند و میخواهند بدانند که چگونه شما به آنها کمک میکنید. محققان در دانشگاه دوک در حال مطالعه سگها هستند تا بهتر محدودیتهای آنها را بشناسند. اگر آنها تشخیص دهند که چرا سگها بعضی مواقع اشتباه می کنند می توانند در اصلاح اشتباهات به سگها کمک کنند و این باعث میشود سگها در کمک به افراد ناتوان و علیل یا در کارکردن با نظامیان بهتر عمل کنند. ..
پروفسور هیر خاطر نشان میکند: گونه های متفاوتی از سگها وجود دارند که در مورد دنیا متفاوت از ما می اندیشند و ما میخواهیم بدانیم چه محدودیتهایی در حل مسائل دارند و چگونه متفاوت از ما فکر می کنند. من فکر می کنم اگر ما این پاسخها را بیابیم می توانیم روابط بهتر و قویتر از آنچه قبلاً با سگها داشتیم برقرار کنیم.
پروفسور هیر تشریح می کند که برای نمونه رفتار سگها وقتی که شما با قلاده سگ را کنترل می کنید رفتارش با زمانی که آزاد است متفاوت است چون زمانی که افسارش در دست شماست فکر می کند که مجبور است حرف شما را گوش کند در حالی که اگر آزاد باشد با وجودی که دستور شما را می فهمد ولی میداند که حالا مجبور به حرف شنوی نیست. ..
درست مانند بچه ها، سگها نیز می فهمند که اگر شما به آنها پشت کنید شما با آنها بدرفتاری می کنید بخصوص اگر قبلش به آنها گفته باشید که کاری را انجام ندهند.
مثال دیگر این است که اگر سگ شما غذایی را برداشته است که شما به او گفته اید برندارد وشما واقعاً ناراحت هستید که سگ شما از شما اطاعت نمی کند و فرمانبردار شما نیست. جواب نه است سگ شما مطیع شما هست ولی همزمان متوجه این موضوع هم هست که با غذا میتواند بگریزد.
در پایان روز, سگها به انسان تکیه می کنند ولی آنها همچنین از مهارتشان جهت اداره کردن دنیایی که در آن زندگی می کنند استفاده می کنند هر چند که صاحبانش فکر می کنند سگها تحت امرشان هستند
 
بالا پایین