Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خواب گردی از اختلالات رایج در جوانان است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی قانونی
Konu Başlığı خواب گردی از اختلالات رایج در جوانان است
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

سلامت نیوز: خواب و بیداری سیکل اولیه ای است که از دوران جنینی شروع می شود، نوزاد بعد از تولد دارای چرخه*های خواب طولانی است و بخش مهم زندگی*اش در روزها و ماه*های اول به خواب می گذرد.
خواب ترمیم کننده است و به رشد کرتکس مغز کمک می*کند چنانچه در کودکان نارس یا عقب مانده ذهنی خواب مختل است و بی*خوابی ها در کودک بسیار بالاست. بعد از تولد در ماه*های اولیه به تدریج خواب کودک آهنگین می*شود و نظم می گیرد برای همین کودک معمولا 2 خواب طولانی در طول روز و یک خواب طولانی در طول شب دارد این الگو تا حدود 2 سالگی ادامه می*یابد که البته در کودکان می*تواند متفاوت باشد و حتی یکی از این دوره ها حذف شود.
خواب مناسب در کودک نشانگر سلامت جمسانی است
بی*خوابی کودک در ماه*های اولیه نمایانگر مشکلات جسمانی یا مراقبت*های نامناسب مادری است یا می*تواند در صورت جدی بودن نمایانگر بعضی از مشکلات و اختلالات روانی نظیر افسردگی یا مشکلات روانی در کودک باشد. بنابراین در دوره کودکی خواب منظم نشانه سلامت جسمانی و نیز روانی کودک است.

اشکالات خواب در این دوره در کیفیت تغذیه و اشتهای کودک و نیز نوع رابطه مادر و کودک موثر است و کمک به خواب خوب در کودک امنیت روانی او را می افزاید.
الگوی خواب در دوره های بعدی زندگی تغییر می کند. در دوره نوجوانی الگوی خواب به بیداری شبانه یا دیر هنگام و دیر بیدار شدن در روز تغییر می کند. معمولا این مسئله نمایانگر استقلال طلبی و بزرگ شدن نوجوان است. بسیاری از اختلالات و مسائل روانی در این دوره و نیز دوره های بزرگسالی می تواند بر روی خواب تاثیر گذار باشد.

افسردگی و اضطراب خواب را تحت تاثیر قرار می دهد
بنابراین اگر فردی دیر می خوابد یا خوابش نمی برد و ساعت*ها باید در رختخواب غلت بزند نمی توان صرفا به درمان مشکل خواب در او پرداخت، چرا که ممکن است این مشکل از مشکلات دیگری برخاسته باشد. افسردگی و اضطراب می*تواند بر روی خواب موثر واقع شود به طوری که در دوره نوجوانی خواب*گردی، کابوس و وحشت شبانه می تواند از اختلال*های رایج باشد گرچه کابوس*ها از حدود 8 سالگی شروع می شوند.


فقدان خواب مناسب سبب آشفتگی ذهنی می شود
مسائل متعددی در میزان خواب موثرند به طوری که می توان گفت استرس، داروها، سبک زندگی، ریتم و ساعت بیولوژیکی بدن، نوع تغذیه و... می تواند خواب را تحت تاثیر قرار دهد. فقدان خواب مناسب باعث آشفتگی ذهنی، مشکلات تمرکز و حافظه و یادگیری می شود و علاوه برآن رویا دیدن نیز می*تواند بر سلامت روانی موثر واقع شود چنانکه تحقیقات نشان می دهد که افراد افسرده زیاد رویا می بینند. تغییر سبک زندگی، کاستن استرس ها، افزایش آرامش، پرهیز از مصرف کافئین زیاد خصوصا شب هنگام، عادت دادن خود به بعضی از رفتارها قبل از خواب و پرهیز از بحث و جدل در ساعت*های پایانی شب و داشتن نگاه مثبت به زندگی در ایجاد و تداوم یک خواب خوب و کامل موثر است.
 
بالا پایین