Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خواهرخوانده* دریای خزر در مازندران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان مازندران
Konu Başlığı خواهرخوانده* دریای خزر در مازندران
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1]

[/h]

زلزله با انباشت سنگ وخاک به خیال خود راه چشمه را بند آورده بود. آب*باریکه چشمه اما پشت این تلی از خاک دریاچه*ای شد در میان کوه*های اخرایی و تاش*هایی از هزارها رنگ پاییزی درخت*های اطراف. این دریاچه انگار پای از قصه*های پریان بیرون گذاشته باشد در میان ناباوری ساکنان محلی پس از زلزله سال 1320*ساری نمایان شد و دریاچه میانشه نام گرفت.
در شمال*شرقی استان مازندران و حدفاصل ساری تا کیاسر همگان این دریاچه 2.5هکتاری را به نام دریاچه میانشه می*شناسند. شکل هندسی دریاچه به بیضی شباهت دارد و ژرفای آن با توجه به میزان بارش*های فصلی گونا*گون است. میانشه در ابتدا ماهی نداشت و مردم محلی و گردشگر*ها چند نوع ماهی و آبزی در آن ریختند تا زیبایی*های این*زاده بلایای طبیعی کامل شود.

این دریاچه که در 10کیلومتری روستای چورت واقع شده میعاد*گاه دوستداران پاییز به*عنوان پادشاه فصل*هاست. پاییز هزاررنگ در میان انبوه درختان این منطقه فرصت خودنمایی می*یابد و همین ویژگی که در کنار دریاچه شکل می*گیرد برای جذب هزاران گردشگر پاییزی منطقه کفایت می*کند.

در فصل*های گرم نیز با پایین رفتن آب دریاچه درخت*هایی که پیش از زلزله و پدید آمدن دریاچه آنجا بوده*اند سر از آب بیرون آورده و جلوه زیبایی پدید می*آورند.
اطراف و حتی کف دریاچه را پوشش گیاهی جنگلی شامل درخت و بوته در برگرفته که هنگام شنا کردن حتماً به این نکته توجه داشته باشید​


اگر قصد عزیمت و شب مانی در کنار این دریاچه را داشتید قبلاً از وضعیت آب وهوایی منطقه اطلاع کسب کنید و تجهیزات کامل همراه داشته باشید چون اطراف دریاچه هیچ گونه امکانات رفاهی و بهداشتی وجود ندارد و نزدیکترین روستا تا دریاچه که همان روستای چورِت است 10 کیلومتر فاصله دارد.

اطراف و حتی کف دریاچه را پوشش گیاهی جنگلی شامل درخت و بوته در برگرفته که هنگام شنا کردن حتماً به این نکته توجه داشته باشید. اگر اولین بار به آنجا می روید حتما از افراد محلی بعنوان راهنما استفاده کنید.

برای رسیدن به این دریاچه از ساری پس از طی حدود 22 کیلومتر به سمت جنوب و «روستای تاکام» به دوراهی «تاکام» می*رسید، مسیر سمت چپ که بسوی کیاسر می رود را ادامه داده و پس از حدود 18 کیلومتر تابلویی نسبتاً بزرگ در سمت راست جاده، جاده آسفالته، باریک و سربالایی روستای «قادیکلایه» را در سمت چپ جاده نشان می دهد. از اینجا پس از طی حدود 15 کیلومتر و گذر از چند روستا و اتمام مسیر آسفالته به روستای چورت می رسیم.

از روستا تا دریاچه حدود 10 کیلومتر جاده خاکی و سنگی است که یک کیلومتر ابتدای آن شیب و ناهمواری زیادی دارد که برای ماشین های سواری مناسب نیست (و توصیه می کنیم از نیسان که در روستا به خوبی پیدا می شود استفاده کنید) اما پس از آن شیب این جاده خاکی، معمولی بوده و حتی زیرسازی تقریباً مناسبی هم دارد. اما چون تا رسیدن به دریاچه مسیر دارای دوراهی های متعددی هست بهتره از افراد محلی کمک بگیرید.

اگر از تهران حرکت می کنید و زمان کافی دارید، پیشنهاد می کنم حداقل یکی از مسیرهای رفت یا برگشتتان را مسیر (پل سفید-فریم-کیاسر) انتخاب کنید. تا هم از طبیعت زیبای این مسیر لذت ببرید و هم از برج رسکت و دریاچه سد شهید رجائی(سلیمان تنگه) دیدن نمائید.
 
بالا پایین