Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اگر می*خواهید حیران شوید به گردنه رویایی حیران بروید!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان گیلان
Konu Başlığı اگر می*خواهید حیران شوید به گردنه رویایی حیران بروید!
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1]

[/h]


می خواهید جایی بروید که هوش از سرتان بپرد؟ دوست دارید یک روز از زندگی تان را در کارت پستال ها بگذرانید؟ پس یک بلیط بگیرید به مقصد آستارا و مستقیم تا حیران بروید! جایی که بدون شک حیران تان خواهد کرد!
حیران، نام روستایی ییلاقی و زیبا در غرب شهرستان آستارا واقع در استان گیلان می*باشد. این روستا در فاصله 30 کلیومتری آستارا قرار دارد.حیران از سه روستای حیران سفلی،حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است.

از مهمترین جاذبه*های گردشگری این روستا گردنه ای است که در مسیر راه ارتباطی آستارا - اردبیل قرار دارد. این گردنه که به همراه روستای ونه*بین، حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین از مناطق حفاظتی سیاسی و جغرافیایی استان گیلان می*باشد، از یک طرف مشرف به کوه*هایی است که پوشیده از جنگل*های انبوه*است و از سویی مشرف به دره*ای نه چندان عمیق که از میان آن آستاراچای عبور می*کند این رود تعیین کننده مرز استان گیلان ایران و جمهوری آذربایجان است.

این گردنه در بیشتر زمان*ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره*ها و کوهپایه*های آن، پوشیده از گل*ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند.

با این وجود این گردنه چندان مرتفع نیست و ارتفاع بلندترین نقطهء آن از سطح آب*های آزاد تنها حدود 1500متر است؛ در واقع علت اصلی مه تقریباً دائمی گردنه حیران رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد این گردنه.

از این نظر نیز اهمیت دارد که یکی از روستاهای تاریخی و ییلاق بزرگترین خوانین آستارا (ساسانیان) و قشلاق*های غربی و شمالی این شهرستان در گذشته بوده*است.

در مرز میان استان های گیلان و اردبیل، در قسمت غربی گردنه ی حیران، در یک فاصله ی هفت کیلومتری به سمت نمین و اردبیل، دامنه های سرسبز و کم شیبی قرار گرفته که پوشش درختان جنگلی وگل های رنگارنگ به آن زیبایی خاصی بخشیده است.
در سفر به گردنه حیران سورتمه سواری و تله کابین و خرید عسل مرغوب محلی را فراموش نکنید. مسیر تله کابین حیران، از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران در حوزه استحفاظی اردبیل آغاز شده و وارد جنگل فندقلو می*شود​



اهالی حیران آذری هستند و به زبان ترکی سخن می*گویند. این منطقه از یک سو مشرف به کوه*هایی پوشیده از جنگل*های انبوه*است و از سوی دیگر مشرف به دره*ای نه چندان عمیق است که از میان آن رود آستارا، آقچای عبور می*کند که این رود مرز ایران و کشور آذربایجان را تعیین می کند.این روستا به دلیل زیبایی طبیعی آن، به عنوان یکی از منطقه*های نمونه گردشگری در ایران به شمار می*رود.

اگر به این منطقه سفری داشته باشید متوجه خواهید شد که چرا این نام را برای این منطقه انتخاب کرده*اند. زیبایی بیش از حد این طبیعت هر تماشاگری را حیران می*کند. جاده*ای که مثل یک مار تنومند به یک کوه بزرگ پیچیده شده، تا ارتفاع بسیار زیادی بالا رفته و ماشین*ها را می*بینیم که سوار بر روی این مار دراز در آن ارتفاع بلند در حرکت هستند.

وقتی که این مسیر زیبا طی می*شود هر چند دقیقه کوتاه با پیچ تندی روبرو می*شوید که باید آن را دور زد. وقتی بالاتر می*روید در طول مسیر رستوران*ها و سالنهای غذاخوری و پذیرایی زیادی را می*بینید و استراحت های کوتاه در کنار پرتگاه برای دیدن طبیعت زیبا و ماشینهایی که در زیر روی جاده پر پیچ و خم دیده می*شوند روحتان را تازه می کند.

در سفر به گردنه حیران سورتمه سواری و تله کابین و خرید عسل مرغوب محلی را فراموش نکنید. مسیر تله کابین حیران، از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران در حوزه استحفاظی اردبیل آغاز شده و وارد جنگل فندقلو می*شود.

این تله كابین 1500 متری که بزرگترین تله کابین کشور است، در نقطه*ای از گردنه حیران قرار گرفته كه از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستارا و چشم*اندازهای زیبای گردنه حیران و از طرف غرب و جنوب به جنگل*های زیبای فندقلو و از شمال نیز به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان مشرف است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ermis
بالا پایین