Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Samsung Galaxy W - آغاز نسل جديد كهكشاني*هاي متوسط

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سامسونگ
Konu Başlığı Samsung Galaxy W - آغاز نسل جديد كهكشاني*هاي متوسط
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

به همراه آخرین نسخه آندروید و رابط کاربری TouchWiz ، نقش یک دستیار و پشتیبان را برای سردمدار گوشی*های سامسونگ یعنی همان Galaxy S II ایفا می*کند. Galaxy W از پردازنده 1.4 گیگاهرتزی که ما نمونه آن را در Galaxy S Plus دیده*ایم برخوردار است. فقدان صفحه نمایش S u p e r AMOLED و جایگزینی آن با یک نمونه استاندارد S-LCD باعث شده تا این گوشی مقرون به صرفه گردد.




در واقع Galaxy W را می*توان چهره*ای جدید از Galaxy S Plus دانست؛ با این تفاوت که خبری از صفحه نمایش فوق العاده S u p e r AMOLED در آن نیست. این گوشی دستگاهی مدرن است که می*خواهد خدمات رده بالای آندروید را در محدوده میانی قیمت ارائه دهد.



Samsung Galaxy W I8150 در یک نگاه
:

عمومی: ارتباطات GSM و ارتباطات HSDPA با سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه
طراحی: ساده به همراه صفحه نمایش لمسی
ابعاد
: 11.5 × 59.8 × 115.5 میلیمتر ، 109 گرم
صفحه نمایش
: لمسی خازنی ، 3.7 اینچی با وضوح 800 × 480 پیکسل (WVGA) و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ
پلتفرم
: پردازنده 1.4 گیگاهرتزی Scorpion ، چیپست Qualcomm MSM8255 SnapDragon ، پردازنده گرافیکی Adreno 205 و 512 مگابایت RAM
سیستم عامل
: آندروید 2.3 موسوم به نان زنجبيلي (GingerBread)
حافظه
: 2 گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت*های microSD
دوربین
: 5 مگاپیکسل به همراه تشخیص چهره و تمرکز خودکار ، تمرکز لمسی و تثبیت تصویر ، ضبط ویديوی 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ، فلاش LED ، دوربین مکالمه تصویری در جلو
ارتباطات
: Wi-Fi b/g/n و Wi-Fi hotspot ، بلوتوث نسخه 3 به همراه پشتیبانی از A2DP ، درگاه استاندارد microUSB ، گیرنده GPS به همراه پشتیبانی از عملکرد AGPS ، جک صوتی 3.5 میلیمتری ، رادیو FM
سایر امکانات
: رابط کاربری TouchWiz نسخه 4 ، شتاب*سنج داخلی ، ورودی چند لمسی ، حسگر مجاورت ، ورودی متن به روش Swype



همانطور که می*بینید Galaxy W همه آنچه را که قدرتمندان آندروید به ارمغان می*آورند داراست: اجرای بازی*ها ، مرور وب یا به تصویر کشیدن محیط اطراف. البته یک یا دو چیز از دست رفته وجود دارد؛ اما زود قضاوت کردن کار درستی نیست.



طراحی و ساخت


شاید برخی از افراد از دیدن تغيير چهره*هاي متعدد از Galaxy S خسته شده باشند. مي*توان حدس زد Samsung Galaxy W I8150 نیز از Galaxy S چیزهایی را به ارث برده باشد ،* اما خبر خوب این است که طراحی در Galaxy W متفاوت است. صفحه 3.7 اینچ بزرگ به نظر می*رسد اما مدیریتی آسان به ارمغان می*آورد.






صفحه نمایش 3.7 اینچی Galaxy W از یک واحد LCD ساخته شده (بنا بر برخی منابع S-LCD است. اما هنوز اطلاعاتی از طرف سامسونگ منتشر نشده است). این صفحه نمایش کیفیتی مناسب و معقول را به همراه زاویه دید خوب برای کاربر فراهم می*کند.


استفاده از گوشی زیر نور مستقيم خورشید کار دشواری است. دوربین مکالمه تصویری درست کنار خروجی صدای مکالمه (earpiece) در بالای صفحه نمایش جای گرفته است. تعدادی حسگر مخفی نیز در این بخش دیده می*شود: یکی حسوگر مجاورت و دیگری نور.




در زیر صفحه نمایش ، دو کلید لمسی که کلید فلزی Home را احاطه کرده*اند دیده می*شوند. فشردن طولانی*تر آنها عملکردهای بیشتری را در اختیار شما قرار می*دهد. (صفحه کلید مجازی ، جستجوی صوتی و Task Switcher)




کنترل باریک تنظیم صدا در سمت چپ گوشی جای گرفته است؛ در حالی که کلید قفل/روشن و خاموش تنها کنترل موجود در قسمت راست گوشی است.





در بالا جک صوتی 3.5 میلیمتری و درگاه microUSB زیر یک محفظه پلاستیکی جای گرفته*اند. طبق معمول ، در پایین گوشی میکروفون جای گرفته است.



در پشت Samsung Galaxy W لنز دوربین 5 مگاپیکسل که توسط یک فلاش LED و بلندگویی کوچک در پایین تکميل می*گردد قرار گرفته است. لنز دوربین و فلاش LED داخل نواری از فلز قرار دارند که نقطه قوت مناسبی است. بقیه سطح را محفظه باتری که از پلاستیک ساخته شده پوشانده است.




شيار کارت حافظه microSD زیر پوشش باتری قرار گرفته است ، با این حال از قابلیت تعویض سریع برخوردار است. محفظه سیمکارت درست در کنار آن قرار دارد.



Samsung Galaxy W I8150 از یک باتری 1500 میلی*آمپری بهره می*برد ، اما هنوز بطور رسمی در مورد عمر باتری حرفی زده نشده است. احتمال می*دهیم باتری عملکردی همچون HTC Desire S یا Samsung Galaxy Ace را ارائه دهد.


بطور کلی ، شکایتی نسبت به گوشی تمام پلاستیکی Galaxy W وجود ندارد. این گوشی یک دستگاه با ساخت مناسب و چهره*ای عضلانی است و مدیریت آسانی دارد.






رابط TouchWiz در آندرويد نان زنجبيلي

Samsung Galaxy W I8150 آندروید نسخه 2.3.3 موسوم به نان زنجبيلي (GingerBread) را اجرا می*کند که با پوسته TouchWiz4 آراسته شده است. این آخرین نسخه TouchWiz است و همانی است که در Galaxy S II نیز موجود است.


شما 7 صفحه در اختیار دارید که مي*توانيد با ابزارک*ها (Widgets) پرشان کنید. این پانل*ها لغزشی (Scrollable) نیز هستند. یک ضربه و نگهداشتن روی نقطه*ها اجازه پيمايش بین تصاویر کوچک شده از پانل*های موجود صفحه اصلي را با یک حرکت کوتاه به جای چندین لغزش می*دهد.



کوچک نمایی دو انگشتی در صفحه اصلي Galaxy W فعال سازی نشده است. شاید بدلیل نسخه*های اولیه نرم*افزاری و یا محدودیت*های سخت *افزاری باشد. هر چند فشار بر روی هر یک از صفحات (یا کلیدهای Add و Menu) همین کار را می*کند؛ و به شما اجازه 4 گونه شخصی*سازی در صفحه اصلي را می*دهد (افزودن ابزارک*ها ، افزودن میانبرها یا پوشه*ها یا تغییر تصویر زمینه).


در حالت ویرایش صفحه ، ابزارك*ها در پایین صفحه قرار می*گیرند و بصورت افقی می*لغزند. هنگامی که شما به یکی از آنها نیاز دارید ، می*توانید آن را روی صفحه بکشید. این مشابه همان چیزی است که در Bada دیده*ایم؛ اما با برخی جلوه*های بصری سه بعدي. میانبرها و پوشه*ها از شبکه*های قابل پيمايش عمودی گرفته می*شوند.




تعدادی از ابزارك*ها امکان تغییر اندازه دارند که این کار با کشیدن گوشه آنها که بسیار مشابه ابزارك*های موجود در رابط كاربري MotoBlur شركت موتورولا است انجام می*گیرد. این امکان انعطاف زیادی را جهت استفاده بهینه از فضای صفحه به شما می*دهد. ابزارك*های مهم را جهت نمایش جزئیات بیشتر می*توان بزرگتر کرد؛ در حالی که با کوچک نمایی ابزارك*های با ارزش کمتر می*توان در فضای موجود در صفحه صرفه*جویی کرد.





Galaxy W دارای چهار دکمه قرار گرفته در پایین صفحه اصلي است؛ که حتی با ورود به منو نیز همچنان باقی می*مانند ، شما می*توانید آنها را حذف کرده یا تغییرشان دهید (جز کلید Home که همواره ثابت است).


منوی اصلی همچون صفحه اصلي شامل صفحات جانبی لغزنده است. شما می*توانید با کشیدن نرم*افزارها به صفحه*ای جدید در حالت ویرایش ، صفحات جدیدی را اضافه کنید. همچنین می*توانید پوشه*هایی را نیز به منو اضافه کنید. امکان قرار گرفتن یک پوشه در پوشه*ای دیگر وجود ندارد و پوشه*ها شکل آیکون یکی از نرم*افزارهای موجود داخلشان را به خود می*گیرند و این امر موجب سخت شدن شناسایی این پوشه*ها می*شود. گاهي ممكن است چند دقيقه دنبال پوشه*اي بگرديد كه دقيقاً پيش رويتان قرار دارد. ؛ امیدواریم که سامسونگ این مشکل را برطرف نمايد.


زمانی که اجرا کننده نرم*افزارها (app launcher) در حالت ویرایش است ، شما می*توانید نرم*افزارها را تنها با ضربه*ای روی آنها حذف کنید (البته تنها آنهایی که خودتان نصب کرده اید). ضربه روی یک پوشه آن را حذف خواهد کرد و نرم*افزارها به منو باز می*گردند.






بخش یاد*آورها ، از نقاط قوت آندروید است که هفت كليد شامل وای فای ، بلوتوث ، GPS ، صدا و قفل چرخش صفحه همچون Galaxy S II را داراست. این كليدها همواره در دسترس*اند (به جز هنگام اجرای تمام صفحه نرم*افزارها یا بازی*ها).


مدیر وظیفه (task manager) نیز امکان بستن نرم*افزارها و آزادسازی RAM را فراهم می*کند.





گالري آندرويد و نرم*افزار MyFiles

کاربران Galaxy W از گالری استاندارد آندروید بهره می*برند (همچون سایر آندرویدی*های سامسونگ). گالری بصورت خودکار تصاویر و ویدئوها را بدون توجه به موقعیتشان شناسایی می*کند.




آنچه در مورد گالری که شما را شکفت زده می*کند ، این است که جز نمایش تصاویر با كيفيت اصلي (Full-Res) و بزرگ*نمايي دو انگشتی (Pinch Zooming) واقعاً مورد دیگری وجود ندارد. اما نگران نباشید ، بزرگ*نمايي دوانگشتی و دوضربه*ای (Dual Tap) همچنان پابرجا هستند.


نرم*افزار MyFiles کاربری ساده*ای دارد اما کاربردی است؛ که می*تواند فایل*ها را بصورت گروهی انتقال ، کپی و قفل کرده و تغییر نام دهد. همچنین امکان ارسال چندین فایل از طریق بلوتوث نيز فراهم شده است. مديريت فایل MyFiles تنها کارت حافظه و حافظه ذخيره*سازي بزرگ داخلی را می*خواند و به فایل*های سیستمی دسترسی ندارد.






پخش كننده موسيقي TouchWiz

Galaxy W از پخش كننده موسيقي استاندارد TouchWiz استفاده می*کند. سامسونگ اکولایزرهای پیش*فرض (که شامل یک مورد قابل شخصی*سازی است) را فعال کرده است که فن*آوری DNSe و صدای 5.1 کاناله مجازی نیز در کنار آن قرار دارد.




ویژگی خوب پخش كننده موسيقي این است که به شما اجازه می*دهد تا به سرعت به دنبال یک آهنگ در Youtube یا با استفاده از جستجوی گوگل بپردازید.


بخش
hub مختص گوشی*های ویندوزفون نیست یا حداقل در گوشی*های سامسونگ این گونه نیست. آنها با hub های چندرسانه*ای گوناگون برای ارائه جدیدترین اطلاعات به گوشی شما عرضه می*شوند.


بخش Socialhub حساب ایمیل شما را با شبکه*های اجتماعی و شناسه*های پيغم*رسان*ها (IM) ادغام کرده و امکان پاسخ دادن به همه پیام*هایتان را در یک جا می*دهد.





بخش Music hub امکان جستجوی آنلاین موسیقی را برای شما فراهم می*آورد. همچنین می*توانید به مدت 30 ثانیه هر آهنگ را بصورت پیش*نمایش گوش دهید.





در آخر نيز بخش Games hub قرار گرفته که به سرعت شما را به مکانی می*برد که بتوانید جدیدترین بازی*ها را بیابید. عناوین به دو بخش عمومی و Premium (كه باید خریداری شوند) تقسیم می*گردند. نکته مثبت در این قسمت این است كه امکان بازی کردن قبل از خرید بازی*ها و همچنین خرید بازی*های GameLoft (که در بازارچه آندروید قرار نمی*گیرند) نيز وجود دارد.





سخن پاياني

Samsung Galaxy W I8150 از نظر داخلي شبيه به Galaxy S Plus مي*باشد، اما در ظاهر دستگاهی متفاوت است. تغییر فن*آوری صفحه نمایش نکته*ای کلیدی است که باید به آن اشاره شود. فقدان صفحه S u p e r AMOLED خبر بدی است ، اما از نظر بودجه به صرفه خواهد بود.


طراحی Galaxy W شباهت زیادی به نسخه اصلی Galaxy S دارد ، بنابراین اگرچه چیزی وجود ندارد که قبلاً ندیده باشیم ، اما سامسونگ شانس Galaxy W را با شخصیت بخشیدن توسط خودش بالا برده است.


سامسونگ Galaxy W موارد كمي را از Galaxy Ace و بسياری دیگر را از Galaxy S Plus گرفته است. احتمالاً در اينده اين گوشي در رقابت با اين دو گوشي قرار خواهد گرفت. می*توان آن را نسخه*ای با به روز رساني مختصر از Ace یا یک ویرایش منطقه*ای همچون Galaxy S Plus دانست. به نظر می*رسد براي سامسونگ هيچ تعداد از گوشی*ها در محدوه میانی كفايت نمي*كند. برخی از آنها شباهت زیادی به هم دارند اما هيچگاه در بازارهای مشترك به رقابت نمي*پردازند. و گوشی هایی همچون Galaxy W با تقاضاي بسيار از طرف هر دو گروه استفاده كنندگان و ارايه دهندگان مواجه خواهد شد.



کلیه حقوق مطالب فوق برای گروه تخصصی موبایل اول محفوظ است. نقل در نشریات و سایت*ها تنها با ذکر منبع امکان*پذیر است.
 
بالا پایین