Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

علت زیاد برفک زدن یخچال و راه حل

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خانه
Konu Başlığı علت زیاد برفک زدن یخچال و راه حل
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :



برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیکهای دور در یخچال و فریزر باشد. برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم*بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک*ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید. اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود. برای آب کردن برفک یخچال نخست آن را از برق بکشید ، وسایل را از داخل آن خارج کرده و منتظر آب شدن برفک ها بمانید. هرگز از مواد تیز برای کندن برفکها استفاده نکنید. می توانید برای سرعت بخشیدن به کار پنکه ی کوچکی را مقابل یخچال بگذارید خواهید دید که در چند دقیقه تمامی برفکها آب می شوند. یخچال را با دستمالی تمیز کاملا خشک کنید و سپس مواد غذایی را سر جایشان بگذارید و یخچال را به برق بزنید . دقتی کنید اگر رطوبت در یخچال بماند دوباره تبدیل به برفک می شود.

عمر يخچال و فريزر به زن شما بستگی دارد!
با رعايت اين نكات ساده اما كاربردي مي*توانيد عمر يخچال و فريزر خود را افزايش دهيد. اگر موبه*مو به توصيه*هاي ما عمل كنيد نيازي به تعويض و تعمير يخچال فريزتان نخواهيد داشت.

هميشه مراقب باشيد، محل قرار گرفتن يخچال و فريزر در كنار دستگاه*هاي توليد*كننده گرما مثل اجاق گاز، پكيج آب گرمكن و شوفاژ به*ويژه در فصل زمستان نباشد. گرماي اين وسايل موجب هدر رفتن انرژي سرمايشي يخچال و خرابي موتور آن مي*شود.

اگر تصميم داريد يخچال خانه*تان را تكان دهيد و از جايي به جاي ديگر منتقل كنيد بايد مراقب باشيد، دستگاه را پيش از حركت دادن 3 ساعت خاموش كرده و اجازه دهيد گاز آن از جريان بايستد.

براي توزيع گاز موجود در لوله*هاي ديواره يخچال و فريزر مطمئن شويد كه دستگاه شما روي سطحي صاف و بدون شيب قرار گرفته است.

از قرار دادن مواد خوراكي و غذاهاي گرم و آب جوش در يخچال روشن خودداري كنيد اين كار انرژي موتور دستگاه را هدر مي*دهد.

اگر يخچال*تان بوي مواد*غذايي را به*خود گرفته و اين موضوع شما را ناراحت مي*كند، براي از بين بردن اين بو مي*توانيد از پك*هاي آماده بوگير يخچال يا كيسه زغال استفاده كنيد. براي تهيه آن كافي است چند قطعه زغال كوچك را درون يك كيسه پارچه*اي قرار داده و در يخچال بگذاريد.

اگر كودكي داريد كه بدون دليل در يخچال را باز مي*كند به او آموزش*هاي لازم را در اين زمينه بدهيد. اين كار موجب خروج هواي سرد و ورود هواي گرم به فضاي يخچال شده و براي دستگاه مضر است.

اجازه ندهيد برفك يخچال يا فريزر سراسر آن را بگيرد و درصورت بروز برفك هرگز از شي يا جسم تيز و خشن براي از بين بردن برفك*ها استفاده نكنيد.
 
بالا پایین