Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهینه سازی سرعت تماس اینترنتی Dial Up در گنو/لینوکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ترفند لینوکس
Konu Başlığı بهینه سازی سرعت تماس اینترنتی Dial Up در گنو\/لینوکس
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

اولین گام در راه رسیدن به حداکثر سرعت ممکن در تماس اینترنتی dialup انجام پاره*ای در فایلهای تنظیمات برنامه*های شماره*گیری اینترنت است. انجام تنظیمات لازم به منظور بهینه سازی سرعت اینترنت در گنو/لینوکس خصوصا اگر شما یک کاربر مبتدی لینوکس باشید ممکن است ابتدا قدری بغرنج و پیچیده به نظر برسد اما با دانستن چند نکته کلیدی همه چیز به آسانی حل کردن یک حبه قند در یک لیوان آب داغ ساده خواهد شد.
باتوجه به اینکه در حال حاضر اکثر ارتباطات شبکه اینترنت در ایران از نوع کم سرعت با شماره*گیری تلفن dialup صورت می*پذیرد لزوم انجام تنظیمات لازم برای بهینه کردن سرعت ارتباط با اراپه دهندگان سرویسهای تماس اینترنتی ISP و دستیابی به حداکثر راندمان ممکن از خطوط کم سرعت موجود مرا برآن داشت تا مقاله حاضر را که بصورت فشرده حاوی نکات بسیار مهم کاربردی در زمینه راهکارهای افزایش سرعت دسترسی به اینترنت میباشد به رشته تحریر درآورم .
اولین گام در راه رسیدن به حداکثر سرعت ممکن در تماس اینترنتی dialup انجام پاره ای در فایلهای تنظیمات برنامه های شماره گیری اینترنت است . انجام تنظیمات لازم به منظور بهینه سازی سرعت اینترنت در گنو / لینوکس خصوصا اگر شما یک کاربر مبتدی لینوکس باشید ممکن است ابتدا قدری بغرنج و پیچیده به نظر برسد اما با دانستن چند نکته کلیدی همه چیز به آسانی حل کردن یک حبه قند در یک لیوان آب داغ ساده خواهد شد .
برای این منظور مراحل زیر را به دقت دنبال نموده و تنظیمات لازم را در سیستم خود اعمال نمائید .
۱ – پیش فرض من این است که شما اطمینان دارید که مودمتان توسط سیستم شناسایی شده و به درستی کار میکند . برای اطمینان از این امر رابط های گرافیکی که برای شماره *****ی اینترنت استفاده میکنید مثل kppp و kinternet و ... را درمحیط KDE اجرا کرده و در قسمت تنظیمات preferences مودم query modem را بررسی نمایید .
معمولا مودمهای external بر روی پورت سریال ttys۰ و یا ttys۱ نصب میشوند که معادل آنها در ویندوز به ترتیب com۱ و com۲ میباشد .
۲ – در صورتی که مودم اکسترنال شما به اولین پورت موازی یا ttys۰ سیستم متصل است دستور زیر را برای ایجاد یک لینک سیستمی در مسیر /dev/ با مجوز کاربر ریشه وارد کنید . (در صورت اتصال مودم به پورت موازی دوم سیستم فقط کافی است ttys۰ را با ttys۱ جایگزین نمایید) :
# ln -sf /dev/ttyS۰ /dev/modem
پس از انجام اینکار فراموش نکنید که آدرس مودم خود را در برنامه شماره گیری اینترنت خود از /dev/ttys۰ به /dev/modem اصلاح کنید .
۳ – فایل تنظیمات pppd daemon با نام resolv.conf را در مسیر /etc/ با یک ویرایشگر متنی و البته با مجوز کاربر ریشه باز و ویرایش کرده و یک خط فرمان زیر را به آن بیافزائید :
vi /etc/resolv.conf
add this line to first line of file :
dnsquery yourisp.net
▪ نکته : عبارت yourisp.net را باید با آدرس دومین اینترنتی isp خود عوض کنید مثلا callwithme.com یا ... .
۴ – فایل options را در مسیر etc/ppp/options با یک ویرایشگر متنی و مجوز کاربر ریشه بازکرده و ضمن بررسی تمامی خطوط اطلاعات مندرج در آن خطوط دستوری زیر را به صورت کامل به آن بیافزائید :
vi /etc/ppp/options
add this lines to file :
۰.۰.۰.۰:
/dev/ttyS۰
lock
crtscts
defaultroute
asyncmap ۰
mtu ۵۷۶
mru ۵۷۶
▪ نکته : همانطوریکه میبینید این دستورات پارامترهای ارتباط را تعریف میکنند مثلا ۰.۰.۰.۰ به سیستم میگوید که در این نوع تماس گزینش آدرس IP شبکه به صورت داینامیک صورت میگیرد و هر بار اتصال به اینترنت یک آدرس IP جدید از طرف ISP شما به و گزینه های mru ۵۷۶ و mtu ۵۷۶ که اصلی ترین تنظیمات اعمال شده میباشند اندازه بسته های اطلاعاتی در یافتی و یا ارسالی maximum transmision units در هرزمان یا همان packet ها را برای هر بار اتصال ایجاد شده شبکه dialup به نحو صحیح و به میزان ۵۷۶ بایت مقداردهی کرده و موجب میشوند تا در حذف زمانهای تلف شده برای برقراری تماس و انجام تستهای اتوماتیک برای تخمین اندازه packetهای قابل ارسال و دریافت در هرمرتبه برقراری ارتباط و به تبع آن افزایش سرعت اتصال تغییرات چشمگیری صورت پذیرد.
 
بالا پایین