Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

معرفی رشته مهندسی عمران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گرایش های عمران
Konu Başlığı معرفی رشته مهندسی عمران
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

معرفی رشته مهندسی عمران
مهندسی عمران از جمله رشته*های است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران کشور است. یعنی هر چیزی که به آبادی یک کشور باز می*گردد، مانند سد، فرودگاه، جاده، پل، برج، تونل، دکل*های مخابرات، ساختمان*های مقاوم در مقابل زلزله، سیل و آتش، نیروگاه*های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز ،در حیطه کار مهندس عمران قرار می*گیرد.

مهندس عمران طیف بسیار وسیعی از کارها را در برمی گیرد. یعنی اگر بخواهیم ساختمان، پل، برج، تونل، راه، سیلو یا شبکه*های فاضلاب بسازیم ،در آغاز به یک مهندس کارامد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه*های فنی و اجرایی ،اقتصادی نیز عمل کند .چون اقتصادی بودن ،یک اصل در مهندسی عمران است.
این رشته در سطح کارشناسی دارای سه گرایش عمران- عمران، عمران –نقشه برداری، عمران –آب است.


گرایش عمران –عمران

به محاسبه و طراحی سازه*های متفاوت تحت نیروهای مختلف مانند باد ،زلزله، سیل،آتش و وزن خود ساختمان یا سازه می پردازد.این رشته علاوه بر این کارها در زمینه*های دیگری مانند راهسازی , پلسازی ,سد سازی و کارهای دیگر نیز می پردازد و کار آن تنها محدود به ساختمان و سازه نیست.

گرایش عمران – نقشه برداری
برای انجام یک کار عمرانی که گاه جندین سال طول می کشد باید نقشه برداری کرد و اطلاعات دقیقی از ابعاد مکان ساخت سازهٔ مورد نظر بدست آورد .برای مثال در هنگام نصب دکل*های مخابراتی ،در آغاز باید مسیر دکل گذاری و فواصل بین دکل*ها ،به یاری نقشه برداری تعیین شود و سپس دکل*های مورد نظر را نصب کرد.

رشته نقشه برداری که در حال حاضر در کشورهای پیشرفته ژئوماتیک نامیده می*شود داری زیر شاخه*های ژیودزی، سامانه*های اطلاعات مکانیgis، سنجش از دور، فتوگرامتری وهیدروگرافی می باشد.نقشه برداری پایه و base هر پروژه عمرانی است .

گرایش عمران –آب (هیدرولیک)
می*گویند در آینده نه چندان دور، دستیابی به منابع آبی جدید برای کشورهای خاورمیانه که یکی از مناطق خشک یا نیمه خشک جهان است نیازی ضروری می*شود.

 
بالا پایین