Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

وقتی رابطه جنسی منجر به جدایی می شود!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی زناشوئی
Konu Başlığı وقتی رابطه جنسی منجر به جدایی می شود!
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

رابطه جنسی حیاتی*ترین جزء همه ازدواج*هاست. اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را در برقراری رابطه زناشویی از دست دادند چه می*شود؟ تحقیقات نشان داده است که درصد انبوهی از چنین ازدواج*هایی با شکست مواجه می*شود؛ به گونه*ای که بر اساس آمار رسمی، بعد از مسائل مالی، مسائل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است. بنابراین، مفید دیدیم که در این نوشتار پیشنهادهایی برای بهبود رابطه جنسی در بین همسران ارائه دهیم.
رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با این حال زوج*های زیادی بدون توجه عمیق به آن زندگی می*کنند. هدف از درج این مطلب ایجاد روابط صمیمانه میان زوجین و استحکام روابط زن و شوهر در کانون خانواده است.
ناامید نشوید
راه*های زیادی برای جلوگیری از سردی روابط جنسی وجود دارد اما چند راه پیشنهادی پی آمده، اثرات کمابیش مناسبی در جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی زوجین دارد:

به خودتان متکی باشید
فرقی نمی*کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما خواستید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیاز*هایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که چنین رفتاری عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد. این مساله*ای کاملاً طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیاز*هایتان بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت*ها باید افزایش یابد. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می*کند، انجام این کار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

تنوع، مزه زندگی است
احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یکنواختی شده است. حتی مهیج*ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر این روابط برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می*کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید:

مکانی جدید انتخاب کنید
لباس خواب مناسب و جدید بخرید.
عطر خوشبو استفاده کنید.
حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید.
آرایش و زیبایی را فراموش نکنید زیرا نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود است.
معمول است که مرد در رابطه جنسی پیشقدم می*شود. بد نیست زن نیز گاهی پیشقدم شود.
با آرامش و مهربانی رفتار کنید.
خشن و عجول نباشید.


سعی کنید با کلام، نگاه، حرکات و رفتار خود به آرامی همسرتان را راضی کنید. بگذارید او نشانه*های عشق و محبت را در شما ببیند.

آماده*سازی روان
رابطه زناشویی فقط به نوع فیزیکی محدود نمی*شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود. به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می*شود و می*خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می*شود. زوج*های زیادی بوده*اند که بی*علاقگی و نارضایتی یکی از زوجین از رابطه جنسی باعث جدایی آن*ها شده است. البته شما هم ممکن است به فکر این کار بیفتید. اما بدانید طلاق راه حل مناسبی نیست.

اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید (پاک کردن صورت مساله)، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟ قبل از اینکه بار و بندیلتان را جمع کنید و همسرتان را ترک کنید، ببینید آیا همسرتان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه جنسی با او ناراضی هستید؟ کار ار به دعوا نکشانید. تقصیر*ها را به گردن او نیندازید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام با او در مورد مشکلاتتان صحبت کنید. بگویید که به خاطر اختلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می*خواهید کاری کنید که به بهبود رابطه*تان منتهی می*شود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک می*کند و باید برای بهتر شدن ارتباط تان هردو فعالانه رفتارکنید و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایید.

افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان امیدواری خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجهٔ آن شوید.
 
بالا پایین