Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آشنایی با مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کشورهای آفریقایی
Konu Başlığı آشنایی با مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

آرامگاه ابو ال عباس به یك مكان زیارتی برای بسیاری از مسلمانان مصر و مراكش كه از شهر الكسندریا در حال گذر به مكه بودند ,تبدیل شد.مسجد ابولعباس تاریخی ترین و زیباترین مسجد در الكسندریا می باشد.این مسجد اصولا در سال 1775 بر روی آرامگاه محقق روحانی لإابو ال عباس مورسی (1219-86) ساخته شده است و چشم انداز آن به طرف بندرگاه شرقی می باشد. لإابو ال عباس مورسی (اسم اصل او طولانی تر است) در یك خانواده ی ثروتمند در Andalusia كه در 1219 بخشی از اسپانیا بود متولد شد.به دنبال افزایش كنترل مسیحیت در اسپانیا ,او و خانواده اش در 1242 انجا را به مقصد "تونیسا " ترك كردند.
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
او بعدا به الكسندریا كه محل بسیاری از محققان مسلمان آن زمان بود رفت.ابو ال عباس به عنوان محقق و معلم به مدت 43 سال تا فرا رسیدن مركش در انجا زندگی كرد.او در یك ساختمان كوچك نزد بندرگاه شرقی در الكسندریا به خاك سپرده شد.
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
در 1307 ,شیخ الذیندین ,كه یكی از تاجران ثروتمند الكسندریا بود,آرامگاه را مشاهده كرد.او سنگ قبر و گنبد برای آرامگاه,به همراه مسجد كوچكی را سرمایه گذاری كرد.به این ترتیب آرامگاه ابو ال عباس به یك مكان زیارتی برای بسیاری از مسلمانان مصر و مراكش كه از شهر الكسندریا در حال گذر به مكه بودند ,تبدیل شد.
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
این مسجد در طی دهه های مختلف توسط پادشاهانی كه برای خود در كنار این مكان مقدس ارامگاه می ساخته اند, مورد ترمیم و بازسازی قرار كرفته است. این مسجد در سال 1943 به طور كامل بازسازی شد و و یك جشنواره ی سالیانه برای تولد ابو ال عباس ال مورسی بر گزار گردید.
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
این مسجد كه به رنگ كرمی است 24 متر ارتفاع دارد و نمای آن از سنگهای مصنوعی می باشد.مناره ی این مسجد كه در ضلع شمالی ان قرار دارد ,72 متر می باشد. از آنجایی كه این مسجد در نزدیكی ساحل بندر گاه شرقی قرار كرفته است,مسجد و تمام بناهای همسایه ی آن به طور واضح از دریا قابل مشاهده است. مناره ی به صورت Ayoubids طراحی شده كه دارای 4 بخش با اشكال متفاوت است.این مسجد دارای 2 وروی است ,یكی از سمت شمال و دیگری از سمت شرقی است.بخش اصلی مسجد هشت گوش آن با دیواره های داخلی از نوع سنك مصنوعی آن است ,به جز ارتفاع 5.6 متر آن كه با سرامیك پوشانده شده است.
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
سقف آن با شیوه ی تزیینی اسلامی تزیین شده است و شامل پنجره ی سقفی هشت گوشی كه به Shokhsheikha مشهور است ,می باشد.هر سمت این سقف شیشه ای دارای 3 بنجره رنگی با چارچوپ از جنس آلومینومی است.این سقف شیشه ای توسط سه گنبد كه در روی 4 آرامگاه بزر گ قرار گرفته است , احاطه شده است.
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
مسجد ابولعباس در اسکندریه مصر
كف این مسجد از مرمر ساخته شده,درها ,بنجره ها , منبر از اتصال درخت ساج تراشیده شده و درخت گردو ساخته شده است.منبر دارای اشعاری از قرآن است كه در بالای آن با طلای فرانسوی نگاشته شده است.محراب در پایه ی مناره قرار گرفته است و بر روی آن این عقیده به زبان عربی درج شده است :"خدای جز پروردگار متعال نیست و محمد , پیامبر اوست ".همچنین در سمت دیگر محراب 2 ستون از نوع سنگ گرانیت مصری قرار دارد.یك مكان دیگر به نام mayda در بخش غربی مسجد قرار دارد كه طبق روایات افسانه ای این محل مخصوص عبادت برای زنان بوده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting
بالا پایین