Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

استفاده از آیکن-فونت در وردپرس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آیکون ، استایل ، فونت و غیره
Konu Başlığı استفاده از آیکن-فونت در وردپرس
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

استفاده از آیکن فونت یکی از تکنیک های جالب و پرطرفدار در طراحی وب است. برای مثال در عکس زیر آیکن های نمایش داده شده عکس نیستند، بلکه تصویری در قالب فونت هستند که مجموعه ای از آنها را با انتخاب فونت مورد نظر می توانید داشته باشید. برای استفاده از آیکن فونت نیازی به تغییر و باز نویسی قالب وردپرس خود ندارید و به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه مقاله به نحوه ی استفاده از آن در سایت/وبلاگ وردپرسی می پردازیم.

آیکن فونت چیست؟




آیکن فونت یک وکتور است که درون فونت جایگذاری شده است و به جای استفاده از عکس به کار می رود. احتمالا با استفاده از Symbol ها در مایکروسافت ورد آشنا باشید، هنگامی که از علامت هایی مثل £ یا Ω و … استفاده می کنید، در واقع از تصویری گرافیکی تحت یک فونت استفاده می کنید. آیکن فونت نیز مفهومی شبیه به همین دارد، با این تفاوت که اشکال گرافیکی مورد استفاده در وب را در فونت جایگذاری کرده است.
استفاده از آیکن فونت نسبت به استفاده از عکس مزیت های زیر دارد:
۱- حجم آیکن فونت بسیار پایین تر از زمانی است که از عکس استفاده می کنید.
۲- در تغییر سایز در طراحی پاسخگو یا همان رسپانسیو بهتر عمل می کند. (responsive)
3- تغییر رنگ آِیکن فونت بسیار ساده تر است تا زمانی که از عکس استفاده کنید. برای تغییر رنگ آیکن فونت، همانند فونت به راحتی رنگ را تغییر می دهید، اما در هنگام استفاده از عکس، برای هر رنگ بایستی عکس جدیدی داشته باشید. استفاده از آیکن فونت

حالا نوبت به کار بردن آیکن فونت در وردپرس است. همانند سایر فونت ها، ابتدا باید از میان آیکن فونت های موجود یکی را انتخاب و در سایت/ وبلاگ وردپرسی خود جایگذاری کنیم. لیستی از آیکن فونت های رایگان و محبوب در زیر معرفی می شود که می توانید از میان آنها انتخاب کنید.

FONT AWESOME

Font Awesome یکی از محبوب ترین آیکن فونت های موجود است و بیش از ۳۶۰ آیکن دارد. برای اینکه با لیست آیکن های موجود در آن آشنا شوید، آنها را به چند دسته تقسیم می کنیم:
آیکن های نرم افزاری وب (Web application)
آیکن های مربوط به واحد پولی
آیکن های ویرایشگر متن
آیکن های پخش کننده ویدئو (Video player )
آیکن برند ها
آیکن های پزشکی و سلامت

برای استفاده از این آیکن فونت FONT AWESOME در وردپرس افزونه ای وجود دارد که امکان استفاده از آنها را در وردپرس ساده کرده است. میتوانید این افزونه را از اینجادانلود کنید. این افزونه کد میانبری ایجاد می کند که با قرار دادن آن در برگه یا نوشته، آیکن مورد نظر نمایش داده می شود. در این کد میانبر بایستی نام آیکن مورد نظر را مشخص کنید. برای مثال برای نمایش “آیکن مداد” کد زیر را قرار می دهیم:
 
بالا پایین