Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاهش وزن و سایز (لاغری) با طب سوزنی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سوزنی
Konu Başlığı کاهش وزن و سایز (لاغری) با طب سوزنی
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

در حال حاضر چاقی به یکی از مشکلات جدی ، رایج و سر در گم کننده مردم تبدیل شده است . افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی نسبت به سایر افراد بیشتر درمعرض ابتلا به بیماریهایی خطرناكی چون دیابت ، فشار خون بالا ، بیماریهای قلبی عروقی ، سندروم تخمدان پلی كیستیك قرار دارند . درمان های رایج برای رفع چاقی شامل گرفتن رژیم های غذایی کم کالری وكم خوری ، انجام فعالیتهای بدنی و ورزشی ، رفتار درمانی ، دارو درمانی ، انجام اعمال جراحی و یا ترکیبی از یک یا دو روش بطور همزمان می باشد .
اثر طب سوزنی و روش كت گوت طب چینی و مکمل های غذایی در درمان چاقی
هزینه درمان چاقی و یا بیماری های مرتبط با چاقی در هزینه های کلی سلامت در کشورهای مختلف بسیار مهم است. علاوه بر این دارو درمانی و اعمال جراحی ممكن است عوارض جانبی مختلف و خطرناكی داشته باشد ،به عنوان مثال در برخی قرص های لاغری تجاری مورد استفاده در درمان چاقی تركیبات آمفتامین وجود دارد كه ماده اعتیادآور شیشه از آن ساخته می شود و به راحتی می تواند علاوه بر ایجاد عوارض روحی روانی باعث اعتیاد بیمار گردد و در برخی ازموارد جراحی، آمبولی ریه و متعاقب آن مرگ گزارش شده است و نیز در روشهای رایج از قبیل كرایو و لیپولیز كه ادعا می شود جزء روشهای غیرقابل برگشت چاقی می باشند درصورتی كه انتخاب بیمار برای چنین درمانی طبق اصول علمی انجام نگردد بعدها چربی های اضافی در سایر قسمت های بدن از قبیل بازوها و ران تجمع فراوانی پیدا كرده و باعث بد فرم شدن ظاهر شخص می گردد زیرا با انجام لیپولیز سلولهای چربی در منطقه لیپولیز شده از بین رفته وبعد از این چربی های دریافتی از طریق غذا قادر به تجمع در مثلا شكم نبوده ودر بازوها تجمع پیدا می كنند. حتی رفتار درمانی شامل اعمال محدودیت در رژیم غذایی هم به نظر می رسد موجب ایجاد تغییرات روان شناختی نامطلوبی در فرد گردد زیرا بیمار به صورت دائم در استرس این خواهد بود كه چه بخورد و چه نخورد وچقدر بخورد .به همین دلیل معرفی روشهای جدید برای درمان چاقی طالب و خواهان فراوان دارد .

روش كت گوت طب چینی و مکمل غذایی گارسینیا کامبوجیاموثر در درمان چاقی
در چین طب سوزنی چندین هزار سال است که به عنوان درمان واحد یا مکملی مناسب و ایمن مورد استفاده قرار گرفته است و به طرز فزاینده ای در سرتاسر دنیا برای درمان طیف گسترده ای از بیماریها از قبیل میگرن و سایر سردردها،آرتروز ،دردهای سیاتیک و دیسك بین مهره ای و سایر دردهای اسكلتی عضلانی،مشكلات گوارشی،بیماریهای اعصاب و روان و بیماری های زنان و اختلالات قاعدگی استفاده می شود.از دهه 1980 طب سوزنی برای درمان چاقی موثر شناخته شده است. اسناد زیادی نشان می دهد که طب سوزنی بدون ایجاد واکنشهای شدید و وخیم به همراه تغذیه سالم و مغذی فیبر دار بر کاهش وزن تاثیر دارد و هم چنین می تواند به درمان بیماری های مرتبط با چاقی هم کمک کند. دیدگاه طب چین باستان درباره چاقی
چاقی وضعیتی هست که در آن چربی اضافه بدن به حدی در قسمتهای مختلف بدن و حتی ارگان های داخلی مثل كبد تجمع پیدا می كند كه می تواند تاثیر نامطلوبی بر وضعیت سلامت فرد گذاشته و منجر به ایجاد كبد چرب و بیماری های قلبی عروقی گردد. علامت اصلی چاقی افزایش وزن بوده و وجود صفت چاق به افرادی اطلاق می گیرد که وزنشان 20 درصد بیشتر از معادل قد و هیکل آنها باشد . یک روش ابتدایی برای تعیین چاقی محاسبه شاخص توده بدنی (BMI ) می باشد که در آن وزن به کیلو گرم بر مجذور قد به متر تقسیم می گردد . در صورتی که عدد حاصله بالاتر از 30 باشد فرد مبتلا به چاقی می باشد . از آن جایی که جمعیت آسیایی پیامدهای منفی سلامت را در BMI کمتر از جوامع هند و اروپایی لحاظ می كنند .بعضی از ملل از چاقی تعریف دیگری دارند به عنوان مثال ژاپنی ها افراد دارای BMI بالاتر از 25 را چاق می دانند (Kanazawa et al , 2002 ) و چینی ها داشتن BMI بالاتر از 28 را چاقی می دانند . Beifan et al , 2002 ).

برای كاهش اشتها مي توان از طب سوزنی گوش و مکمل غذایی گارسینیا کامبوجیا استفاده کرد
از دیدگاه طب غربی چاقی نتیجه اولیه افزایش غذای دریافتی یا کربوهیدرات و چربی اضافی و کاهش فعالیت بدنی و استعداد ژنتیکی می باشد البته ناگفته نماند که در طب غربی این وضعیت به علت اختلالات غده تیروئید به خصوص کم کاری تیروئید که باعث کم شدن سوخت و ساز طبیعی بدن می شود نیز می تواند به وجود آید.(در طب چینی تعریفی برای كم كاری تیروئید وجود ندارد و معادل های دیگری را در کم شدن سوخت و ساز بدن به کار می برند.) اگرچه غذای اضافی ( کالری ) در هر فرمی می تواند تبدیل به چربی شده و ذخیره گردد شاید میزان چربی در رژیم غذایی از میزان کالری آن تاثیر بیشتری بر وزن افراد داشته باشد . سبک زندگی کم تحرک و شاید بی تحرک می تواند در توازن مثبت كالری نقش داشته باشد و کالری مازاد به عنوان بافت چربی ذخیره گردد . عادت های غذایی و فعالیت فیزیکی هم نقش مهمی در میزان اضافه وزن فرد داند . فاکتورهای ژنتیکی می تواند بر نحوه تنظیم اشتها توسط بدن و نرخ متابولیکی بدن ( میزانی که بدن غذا را به انرژی تبدیل می کند ) هم تاثیر گذارد . هم چنین در بعضی موارد عوامل روان شناختی از جمله افسردگی وپرخوری عصبی و اعتماد به نفس پایین می تواند در بروز اضافه وزن نقش داشته باشد.
دلیل چاقی از منظر طب چینی باستان(طب سوزنی)
از منظر طب چین باستان سلامتی یعنی اینکه همه ارگانهای بدن بصورتی هماهنگ ومتعادل عمل کنند یعنی اگر همه ارگانهای بدن خوب کار کند هیچ گونه اضافه وزنی رخ نخواهد داد . طب چینی با متمرکز شدن بر مشكلات نهفته در بدن و عدم تعادل در ارگانهای داخلی بدن روشی کلی نگر نسبت به چاقی دارد. بر طبق اصول طب باستان چینی(TCM) چاقی به دلیل تغییرات پاتولوژیک زیر ایجاد می گردد: 1-سوء هاضمه موجب افزايش حرارت معده وضعف کارکرد طحال می گردد : مصرف بالای غذاهای چرب ، سنگین ، پرادویه و الکل تولید حرارت در ناحیه شکم را افزایش می دهد. حرارت زیاد در ناحیه معده موجب هضم مقدار بیشتری از مواد غذایی می گردد . بنابراین معده در این وضعیت غذاها را راحت تر هضم می کند و باعث می شود فرد احساس گرسنگی نماید اما طحال نمی تواند این بار غذای اضافی را کنترل نموده و قادر به انجام صحیح کارکردهای حمل مواد غذایی هضم شده و تبدیل آنها به انرژی پاك وقابل مصرف برای بدن نخواهد بود در نتیجه مواد متابولیک فوق تبدیل به مایعات کدر و تیره و بلغم وغیر قابل مصرف برای فعالیت های بدنی می گردد که با خون و چی(چی فرم خاصی از انرژیست كه در كانالهای بدن جریان دارد و تمام فعالیت های بدن بواسطه آن انجام می گردد) مخلوط گشته و اندامها، استخوانها و ماهیچه ها را پر می کند . لازم به ذكر است كه در طب چینی نقش معده نگهداری وهضم مواد غذایی ونقش طحال تبدیل و انتقال مواد هضم شده می باشد.

مکمل های غذایی در کنار طب سوزنی و روش کت گوت یا کاشت نخ در نقاط طب سوزنی می باشد
2. عوامل بيماريزاي اگزوژن ( بيروني ) چاقی را بیشتر می کنند
حمله دشمنان اگزوژن یا مصرف بالای غذاهای چرب موجب تضیف کارکردهای حمل و تبدیل طحال می گردند . رطوبت در کوره میانی یا Middle Jiao که یکی از کوره های سه گانه بدن ( مسیری که از طریق آن آب ، غذا ، مایعات انتقال می یابند ) است جمع می شود . زمانی که رطوبت و چربی کدر وارد این مسیرها می گردند در نهایت در داخل همه اندام ها نفوذ می یابند . علاوه بر این دشمنان اگزوژن مثل رطوبت می توانند از طریق سطح بدن در پوست ، بافت زیر پوستی و ماهیچه ها نفوذ کرده و چاقی را بیشتر نمایند.بطور كلی درطب چيني بسیاری از بیماریها در اثر حمله عوامل اگزوژن از قبیل رطوبت ، باد ،سرما وگرما ایجاد می گردد و تشدید می شود
3. توقف حركت وايستايي چی موجب تجمع خلط های کدر در بدن می گردد
برای بیمارانی که ضربه عاطفی خورده اند ، سانحه ای را تجربه کرده اند ، مشکلات مربوط به دوران قاعدگی دارند و نیز در افراد مسن کبد نمی تواند جریان چی یا انرژی Q که برای هضم وجریان صحیح خون لازم است را تنظیم نماید.جریان چی و خون راکد، مریدین ها یا همان كانالهای انرژی را مسدود می سازد . بنابراین در این گونه افراد احتمالا رطوبت در بدنشان تجمع یافته و در طول زمان تبدیل به بلغم شده و منجر به چاقی می گردد. در واقع ساده ترین تعریف چاقی از دیدگاه طب چینی تجمع بلغم در بدن می باشد كه به شرح فوق تولید و منجر به چاقی می گردد.
4. اتمام و یا كاهش جوهره کلیه(اسانس كلیه در طب چینی) منجر به عدم تعادل و توازن بدن می گردد:
سبک های زندگی كه در آن زن و شوهرها فعالیت های جنسی بسیار بالایی دارند و برای انجام این لذت جنسی بالا به ناچار از جوهره ویا اسانس كلیه استفاده غیر مجاز و بیشتر از حد نرمال نموده و در نهایت منجر به كاهش اسانس كلیه گشته و این كاهش می تواند تولید یك حرارت داخی بنماید. این حرارت اضافی یکی از انواع حرارت های مضر بدن است که کوره میانی(تعریف وسط بدن در طب چینی) را تحت تاثیر قرارداده و باعث می شود که معده، شکم و طحال خوب کار نکنند. در طولانی مدت در مثانه فرآیند تبخیر صورت می گیرد و عملكرد کوره های سه گانه(عملکرد قسمت بالا و پایین، وسط بدن که در طب چینی به آن سرزمین سانجیاو می گوید) مختل می گردد و باعث می شود مایعات و بلغم بیشتری تجمع یافته و شرایط چاقی را بدتر و وخیم تر نماید . از منظر طب چینی این دلایل چاقی می تواند همگی با هم و یا بطور مجزا ظاهر گردند . بطور خلاصه دلایل اصلی چاقی نقص طحال معده و کلیه است که به عنوان سرریز مایعات بدن ، منجر به تجمع رطوبت و بلغم و در نهایت رکود و ایستایی در جریان خون می گردند . گاهی اوقات گرمای ناحیه شکم و ایستایی و کاهش حرکت چی Q با هم مرتبط هستند. علاوه بر این امکان دارد تبخیر نادرست مایعات بدن توسط کوره های سه گانه هم اتفاق افتد.همه این فاکتورها نقش مهمی در توسعه چاقی دارند .

انواع چاقی از دیدگاه طب چینی

. چاقي در طب چيني بر اساس عامل ايجاد كننده آن به چهار نوع مختلف تقسيم مي گردد :
1.چاقي ناشي ازافزايش بلغم مازاد داخلی و رطوبت به دلیل نقص در عملکرد طحال در طب سنتی چین بلغم اهمیت بسیار زیادی دارد . بر اساس طب سنتی چین ، چربی یا بافت چربی عمدتا ً به دلیل بلغم و رطوبت اضافی تولید می گردد.در طب سنتی ایران به این حالت می گویند طبع انسان سرد شده و در طب غربی معادل کم کاری یا عملكرد ضعیف تیروئید می باشد . بلغم در واقع رطوبت غلیظ شده می باشد كه توسط طحال در بدن تولید می گردد . وقتی که به دلیل مصرف بالای موادشیرین به خصوص بعد از غذا و مصرف شکر و شیرینی جات ساخته شده از شکر و آرد تصفیه شده ، بخصوص اگر فرد در طول روز تحرك بدنی كمی داشته باشد، طحال آسیب می بیند ، ودر نتیجه انتقال و جابجایی مواد غذایی و مایعات زائد که وظیفه طحال می باشد انجام نمی گردد و این مواد زائد متابولیک جمع شده و تبدیل به رطوبت بد می گردد . در طولانی مدت این رطوبت توسط طحال به بلغم تبدیل شده و بافت چربی را می سازد . بلغم اضافی علاوه بر اینكه بدلیل تولید بافت چربی باعث اضافه وزن در فرد می گردد ،به دلیل ماهیت غلیظ آن منجر به احساس خستگی و سنگینی در بدن و بزرگ شدن شكم و در بسیاری از موارد كاهش اشتها می گردد. بر روی زبان لایه نازکی از جرم كه به بار زبان معروف است می نشیند و ضربان نبض نیز متناوب و كشیده می شود.با تقویت طحال بوسیله طب سوزنی می توان دفع بلغم اضافه در بدن را تسریع كردو زمانی که بلغم دفع شد چی یا انرژی در کانالها یا مریدین های طب چینی می تواند به آسانی حرکت نماید . این جریان به حرکت بلغم و کاهش چربی و در نتیجه کم شدن وزن کمک می كند.
2 .چاقي ناشي از گيرافتادگي خون وچی در مريدينها
در صورت کمبود انرژی یانگ یا حرارت و گرمای ارگان های طحال و کلیه ،انرژی چی کافی برای انتقال و ذوب بلغم یا رطوبت فشرده شده وجود ندارد. در این نوع از چاقی معمولا افراد احساس خستگی نموده و امکان دارد از کمر درد و ضعف زانو ، کم آوردن نفس و ناتوانی جنسی نیز شکایت نمایند که در طب غربی این علایم در اختلالات تیروئیدی هم دیده می شود. ضربان نبض خوب و عمیق است ، زبان رنگ پریده است و هیچ لایه سفید رنگی بر روی زبان وجود ندارد . در این شرایط عوامل ژنتیک وضعف مادرزادی ارگان های طحال و كلیه هم می تواند نقش داشته باشد. هم چنین امکان دارد بدلیل سایر بیماریها ، استرس و سبک زندگی ناسالم هم ایجاد شود. درمان این نوع از چاقی شامل تقویت طحال و برطرف نمودن آسیب های کلیه بوسیله طب سوزنی می باشد. تعریف انرژی یانگ و یین كه از مهمترین تئوری های طب چینی می باشد به معنی تعادل در انرژی های بدن و عملکرد صحیح ارگان ها می باشد.در طب غربی (یین و یانگ)به معنی تعادل در ترشح هورمون سروتونین و ملاتونین می باشد و در طب سنتی نیز به مفهوم غلبه طبع سرد یا یین و گرم یا یانگ است که این تعریف در طب چینی به مفهوم تعادل چرخش انرژی در کانال های انرژی بدن است.
طب سوزنی برای درمان چاقی موثر شناخته شده است
3-کمبود یانگ طحال و کلیه
در صورت کمبود انرژی یانگ یا حرارت و گرمای ارگان های طحال و کلیه ،انرژی چی کافی برای انتقال و ذوب بلغم یا رطوبت فشرده شده وجود ندارد. در این نوع از چاقی معمولا افراد احساس خستگی نموده و امکان دارد از کمر درد و ضعف زانو ، کم آوردن نفس و ناتوانی جنسی نیز شکایت نمایند که در طب غربی این علایم در اختلالات تیروئیدی هم دیده می شود. ضربان نبض خوب و عمیق است ، زبان رنگ پریده است و هیچ لایه سفید رنگی بر روی زبان وجود ندارد . در این شرایط عوامل ژنتیک وضعف مادرزادی ارگان های طحال و كلیه هم می تواند نقش داشته باشد. هم چنین امکان دارد بدلیل سایر بیماریها ، استرس و سبک زندگی ناسالم هم ایجاد شود. درمان این نوع از چاقی شامل تقویت طحال و برطرف نمودن آسیب های کلیه بوسیله طب سوزنی می باشد. تعریف انرژی یانگ و یین كه از مهمترین تئوری های طب چینی می باشد به معنی تعادل در انرژی های بدن و عملکرد صحیح ارگان ها می باشد.در طب غربی (یین و یانگ)به معنی تعادل در ترشح هورمون سروتونین و ملاتونین می باشد و در طب سنتی نیز به مفهوم غلبه طبع سرد یا یین و گرم یا یانگ است که این تعریف در طب چینی به مفهوم تعادل چرخش انرژی در کانال های انرژی بدن است.
4. گيرافتادگي و كاهش انرژي هاي کبد
گیرا فتادگی انرژی كبد که به واسطه افسردگی،خشم وعصبانیت،احساسات و عواطف قوی طولانی مدت ایجاد می شود منجر به به هم ریختن تعادل میان کبد و طحال شده و با تضعیف عملكرد طحال منجر به احتباس یا تجمع مایعات وبلغم در بدن می گردد. به دلیل ضعف عملکردکبد ،کیسه صفرا هم كه ارگان جفت كبد بوده دچار رکود شده و مکانیسم چی یا گردش انرژی در مریدین های بدن آزادانه انجام نمی گیرد و منجر به تجمع بیشتر بلغم و چربی و در نتیجه چاقی بیشتر می گردد.

مکمل غذایی گارسینیا کامبوجیا و جلوگیری از جذب چربی
در این بیماران فرد تمایل به مصرف غذاهای خیلی چرب پیدا كرده که در شکم رسوب می گردند . هیکل این بیماران پف آلود شده و احساس می کنند انرژی بدن تمام شده است . هم چنین امکان دارد افراد علائمی چون ترشح زیاد خلط ، گیجی و منگی ، سر گیجه ، اُغ زدن (تلاش برای استفراغ) ، خشکی دهان ، کاهش تمایل به خوردن و آشامیدن را هم تجربه نمایند .لایه چرب و یا سفید براقی روی زبان را می پوشاند و ضربان نبض متناوب می باشد.درمان شامل بهبود کارکرد کبد ، رفع انسداد کیسه صفرا و به حرکت درآوردن چی بوسیله طب سوزنی و روش كت گوت می باشد .
برای درمان چاقی در موارد گفته شده در این مقاله از چه روشی استفاده می شود ؟
برای به تعادل رسیدن وضعیت عملکرد ارگانهای بدن که در این گزارش توضیح داده شده است و بهبود عملکرد غده تیروئید در طب غربی و ایجاد تعادل بین طبع سرد و گرم در طب سنتی و جلوگیری از چاقی و کاهش وزن و تنظیم تعادل مابین (یین و یانگ) در طب چینی و به حركت در آوردن انرژی چی در مریدین ها یا کانال های انرژی می توانیم از طب سوزنی و روش کت گوت طب چینی استفاده کنیم. در بعضی از افراد مصرف مکمل های غذایی قوی فیبر دار با تشخیص پزشک برای درمان چاقی، تعادل و ماندگاری وزن و کاهش سایز بیشتر پیشنهاد می شود همچنین برای کاهش اشتها و برطرف کردن ریزه خواری از روش طب سوزنی گوش استفاده می شود. تمامی پروسه های درمانی فوق با اثر بخشی قوی و بدون عوارض جانبی خاص زیر نظر دکتر منوچهر قدیمی در تهران انجام می شود و بعد از انجام پروسه های درمانی كه برای هربیمار بسته به شرایط بدنی به طور متوسط 3 تا 5 کیلو گرم در ماه و در مواردی از افراد نیز کاهش وزن و سایز بیشتری اتفاق می افتد که این کاهش وزن و سایز کم و زیاد می شود تا بدن وزن ثابت و ایده آل خود را به دست آورد و تثبیت شود.

مکانیزیم طبیعی چربی سوزی و کاهش وزن بامکمل غذایی گارسینیا کامبوجیا
سوالات متداول برای این روش درمانی:
آیا اضافه وزن هاي خیلی بالا با این روش جواب دهی دارد ؟
وزن بالا یا پایین هر چقدر باشد تفاوتی نمی کند،فقط شرایط ومدت درمان با طب سوزنی وكت گوت ونیز مصرف مکمل های غذایی بسته به میزان چاقی متفاوت خواهد بود و بعد از این روش درمانی قاعدتا برای جلوگیری از برگشت پذیری، لازم به رعایت تغذیه سالم روزانه و مصرف مواد غذایی فیبر دار و مغذی و مکمل های غذایی و در صورت لزوم انجام هر سال یكبار طب سوزنی و یا كت گوت می باشد.این درمان نگهدارنده به دلیل استرس های بیش از اندازه و شرایط بد غذایی و کم تحرکی و نداشتن برنامه ورزشی ثابت روزانه در اكثر مردم برای ماندگاری طولانی مدت وحتی تا آخر عمر اجتناب ناپذیر می باشد.
هزینه این روش درمانی و تعداد جلسات چقدر است ؟
بعد از معاینه به روش طب چینی در جلسه مشاوره و تعیین BMI و وضعیت عملکرد ارگانهای داخلی هزینه های انجام طب سوزنی و مصرف مکمل های غذایی تعیین می گردد و قاعدتا این روش طبیعی شما را از این معضل چاقی نجات می دهد و یاد می گیرید برای جلوگیری از چاقی چه مواردی را انجام دهید.تعداد جلسات با توجه به اضافه وزن و آسیب دیدگی عملکرد ارگان ها در طب چینی تعیین می گردد. نکته مهم این است که تغییر سبک زندگی شامل خواب ،غذا ، فعالیت بدنی روزانه و شرایط روحی و کاری با استرس کمتر در کاهش و تعادل وزن و سلامتی لازم است و اگر کسی شرایط انجام همه این موارد را ندارد لازم به استفاده از مکمل های غذایی پیشنهادی در کنار طب سوزنی و روش کت گوت یا کاشت نخ در نقاط طب سوزنی می باشد.
در روش درمانی معرفی شده آیا پوست بدن دچار افتادگی می شود ؟
در کاهش وزن بوسیله طب سوزنی به علت تنظیم گردش خون و انرژی چی در کانال های بدن علاوه بر اینكه پوست بدن و صورت دچار افتادگی نمی گردد بلكه اگر درمان به روش صحیح انجام گیرد پوست کل حالت سفتی بیشتری به خود گرفته و چهره فرد جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد، بخصوص اگر درمان فوق همراه مصرف منظم مکمل غذایی کلاژن سازی باشد كه در این صورت علاوه بر چاقی بسیاری از مشكلات پوستی و نا زیبایی فرد نیز برطرف می گردد.کسانی که مشکلات پوست صورت ،چروک ،منافذ باز پوستی،لک و جوش دارند نیز می توانند از طب سوزنی زیبایی برای ترمیم موضعی پوست و خون رسانی و کلاژن سازی استفاده نمایند.
 
بالا پایین