Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

میدان ولیعصر و هفت تیر زیرگذردار می‌شوند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان تهران
Konu Başlığı میدان ولیعصر و هفت تیر زیرگذردار می‌شوند
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan m-moghaddasi

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

باشگاه خبرنگاران: شهردار منطقه 6 با اشاره به کاهش 35 درصدی ترافیک چهارراه ولیعصر پس از احداث زیرگذر آن از مطالعات در حال انجام زیرگذر میدان ولیعصر و هفت تیر خبر داد.

عظیم بابایی با اشاره به استقبال مردم از زیرگذر چهارراه ولیعصر اظهار داشت: باتوجه به تأثیرات مثبت زیرگذر چهارراه ولیعصر بر کاهش ترافیک این منطقه که در براساس آمار تا حدود 35 درصد از ترافیک این چهارراه را کم و سرعت عبور ماشین‌ها را افزایش داده است طرح‌های دیگری نیز در همین راستا در حال مطالعه است.

شهردار منطقه 6 ادامه داد: زیرگذر چهارراه ولیعصر تجربه خوبی بود در حالی که یک محیط مدرن و خاص را در زیرگذر فراهم کرده است کارهای فرهنگی نیز در آن انجام می‌شود.

بابایی در ادامه بیان داشت: تاکنون بیش از 5/99 درصد عابرین پیاده چهارراه ولیعصر ساماندهی شده‌اند و درصد ناچیز باقی نیز به دلیل عدم آشنایی است که به زودی به 100درصدی خواهد رسید.

به گفته شهردار منطقه 6 طرح‌های دیگری از این نوع زیرگذر در میدان هفت تیر و میدان ولیعصر(عج) نیز در حال مطالعه و بررسی است که در گام اول می‌بایست مصوبه شورا را برای آنها کسب کنیم که تایید و تخصیص اعتبار لازم بلافاصله آغاز خواهد شد.

بابایی با اشاره به راه اندازی مرحله نهایی آسانسورهای زیرگذر چهارراه ولیعصر خاطر نشان کرد: آسانسورهای زیرگذر چهارراه ولیعصر در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال راه اندازی است و پیش از پایان سال به صورت قطعی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.




 

m-moghaddasi

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Oct 19, 2016
ارسالی‌ها
4
پسندها
1
امتیازها
3

اعتبار :

محله سعادت آباد

سَعادَت‌آباد
محله‌ای مرفه نشین و از اراضی شمیرانات در منطقهٔ ۲ تهران است که در شمال غرب تهران واقع شده‌است.

جایگاه جغرافیایی و شهری

سعادت‌آباد از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین، از شمال غرب به فرحزاد راه دارد. بزرگراه یادگار امام از شمال و بلوار فرحزادی از غرب سعادت‌آباد می‌گذرد. مناطق کوی فراز و شهرک مخابرات (بهرود) در شمال سعادت‌آباد و در دامنهٔ کوه واقع هستند. خیابانهای سعادت آباد،۲۴ متری،علامه،سرو و همچنین بلوار پاکنژاد و بلوار فرحزادی، از خیابان‌های اصلی سعادت آباد محسوب می‌شوند.

بلوار اصلی سعادت آباد، از جنوب به بلوار دریا و از شمال به بزرگراه یادگار امام (اوین) متصل است. میدان کاج بعنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین میدان سعادت آباد در میانهٔ این بلوار واقع است. توسعهٔ سعادت آباد بعد از انقلاب پنجاه و هفت خورشیدی و جنگ تحمیلی آغاز شد و در واقع از ابتدای دههٔ هفتاد خورشیدی و افزایش جمعیت مهاجر تهران شدت گرفت. این توسعه از بلوار اصلی سعادت آباد آغاز شد و در جهت غرب به سمت دره فرحزاد و در جهت شرق به سمت دره اوین ادامه پیدا کرد. بطوری که در حال حاضر تقریباً زمین خالی و بی استفاده در سعادت آباد وجود ندارد و توسعهٔ عمودی این محله شدت گرفته است و بر تعداد طبقات ساختمانها افزوده می‌شود. رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد

بلوار اصلی سعادت آباد در امتداد شمال-جنوب می‌باشد، خیابان ۲۴ متری سعادت آباد و علامه در شرق بلوار اصلی سعادت آباد و موازی با آن و بلوار پاکنژاد و فرحزادی در غرب بلوار اصلی و موازی با آن واقع شده‌اند. خیابان اصلی شرقی - غربی سعادت آباد بلوار سرو می‌باشد و بلوار دریا موازی با بلوار سرو در ضلع جنوبی سعادت آباد است و مرز سعادت آباد و شهرک غرب به حساب می‌آید.
خیابان ۲۴ متری از شمال به بزرگراه بزرگراه یادگار امام (اوین) و از جنوب به میدان فرهنگ ختم می‌شود. این خیابان به طور کامل مسکونی بوده و برخلاف اکثر خیابانهای اصلی سعادت آباد، فاقد هرگونه مرکز خرید یا تجاری است و به همین دلیل نسبت به سایر خیابانهای سعادت آباد از یک آرامش نسبی برخوردار است. ادامه خیابان ۲۴ متری به سمت جنوب، پس از عبور از میدان فرهنگ، بلوار فرهنگ نام دارد که شرکتهای تجاری بزرگ و معتبری در ابتدای آن قرار دارند.

میدان فرهنگ به سمت غرب به نام بلوار سرو شرقی شناخته می‌شود و در اواسط بلوار سرو شرقی، خیابان علامه شمالی آن را قطع می‌کند. خیابان علامه از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل می‌شود چرا که توسط بزرگراه نیایش به دو قسمت تقسیم شده است. قبل از احداث بزرگراه نیایش در اواخر دهه هفتاد شمسی، تمام خیابانهای سعادت آباد در شمال و جنوب مستقیماً به هم متصل بودند اما اکنون خیابان علامه در سمت شمال و جنوب بزرگراه نیایش به هم متصل نیستند. با احداث روگذر در سال ۹۴، شمال و جنوب بلوار شهرداری به یکدیگر متصل شده‌اند.

خیابان علامه شمالی شامل مجتمع‌های متعدد تجاری-مسکونی بوده و از پاساژها و مجتمع‌های تجاری شیک و متنوعی از جمله مجتمع‌های تجاری علامه و توس و رستورانهای ایتالیایی لوتوس و رومانا برخوردار است. خیابان علامه جنوبی پس از بزرگراه نیایش آغاز می‌شود. این خیابان از جنوب به بلوار دریا (مرز شهرک غرب و سعادت آباد) و از شرق به بلوار فرهنگ مرتبط است.

در سمت غربی املاک سعادت آباد ، سه بلوار «شهرداری»، «پاکنژاد» و «فرحزادی» قرار دارند. بلوار پاکنژاد از بقیه بزرگتر و عریضتر است و به جهت ساخت ساز اصولی تر بلوار و فضای سبز و کنارگذرهای مناسب، از چشم‌انداز زیباتر و ترافیک روانتری برخوردار است. در منتهی‌الیه غرب سعادت آباد، پس از بلوار فرحزادی و به موازات آن، بزرگراه یادگار امام قرار دارد و محدودهٔ غرب بزرگراه یادگار امام عملاً به دره فرحزاد منتهی می‌شود.

در شمال سعادت آباد و در دامنهٔ کوه با توجه به آب و هوای خوب، مناطق تفریحی و توریستی متعددی وجود دارد یا در دست احداث است. منطقه تفریحی و توریستی درکه (اوین درکه) یکی از مناطق تفریحی سابقه دار و قدیمی تهران است که در شمال شرقی سعادت آباد (اما نه متصل به آن) واقع شده‌است. در شمال غربی سعادت آباد هم منطقه تفریحی فرحزاد قرار دارد که از مناطق تفریحی قدیمی تهران است. همچنین در شمال سعادت آباد و در منتهی‌الیه شمال شهرک مخابرات، پارک بوستان کوهستان که شامل جاذبه‌های متعدد گردشگری و تفریحی خواهد بود، در حال احداث است. فروش آپارتمان در سعادت آباد

هتل اسپیناس پالاس، بزرگترین و مدرن‌ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال سعادت آباد و در ضلع شمالی میدان بهرود واقع شده است.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین