Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پردازنده های جدید اینتل، تحول یا ارتقاء?

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اطلاعات سخت افزار
Konu Başlığı پردازنده های جدید اینتل، تحول یا ارتقاء?
نویسنده موضوع R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A

R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 26, 2013
ارسالی‌ها
1,139
پسندها
842
امتیازها
113
محل سکونت
همــدان
وب سایت
dreamy95.blogfa.com
تخصص
خــــرابکاری :|
بهترین اخلاقم
مهـــربون
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

البته شرکت اینتل این اخبار را رسما تایید یا تکذیب نکرده است و معرفی رسمی پردازنده های جدید خود را به اواخر اردیبهشت ماه موکول کرده است، اما اطلاعات درج شده در آن به نظر صحیح می رسند. این نسل جدید که احتمالا سری 9 خانواده P پردازنده‌های اینتل هستند و بر پایه سوکت LGA 1150 طراحی شده‌اند، با نام Haswell Refresh به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. این پردازنده‌ها که به نوعی نسل پنجم از پردازنده‌های Core اینتل به شمار می روند به شکل Core ix-4xxx نامگذاری می‌شوند.
قیمت تمامی پردازنده‌های این نسل نیز در این خبر منتشر شده و از 42 دلار (ارزانترین مدل Celeron G1840) تا 303 دلار (گرانترین مدل Core i7-4790) اعلام گردیده است. از آنجایی که معماری، قیمت و حتی نام این سری از پردازنده های بسیار شبیه به نسل قبل یعنی سری Haswell است، می‌توان پیش بینی کرد که تحول آنچنانی در کارایی این پردازنده‌ها ایجاد نخواهد شد و تنها با یک بهبود کارایی مواجه خواهیم بود. اما اینتل این وعده را به کاربران خود داده است که زمستان امسال سری پردازنده های Broadwell را با جهش بزرگی از نظر قدرت و بازده، عرض کند.



شرکت گیگابایت نیز به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده مادربرد در دنیا، همزمان با عرضه سری جدید پردازنده های اینتل، نسل جدیدی از مادربردهای خود را معرفی خواهد کرد که آن‌ها را در سری 9 خود جای خواهد داد. تا کنون اطلاعات دقیقی از مدل‌ها، ویژگی‌ها و امکانات این سری از مادربردها به صورت رسمی منتشر نشده، اما واضح است که مادربردهای سری 9 گیگابایت از پردازنده‌های Haswell Refresh اینتل در کنار Haswell‌ های فعلی پشتیبانی کامل خواهند کرد.
 
بالا پایین