Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

موتورسیکلتی با طراحی‌های مهیج و منحصر به فرد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı موتور
Konu Başlığı موتورسیکلتی با طراحی‌های مهیج و منحصر به فرد
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

مجله تخت گاز: موتورسیکلت‌های کروزر با قیمت‌های گزاف، طراحی‌های مهیج و منحصر به فرد و عملکرد بی‌مانند شناخته می‌شوند اما کروزر جدید Confedrate با ظاهر کاملأ متفاوت و خیره کننده‌اش، تعریف موجود از این موتورسیکلت‌ها را دگرگون کرده است. ظاهر این موتورسیکلت به قدری عجیب و متفاوت است که با دیدن تصاویر آن برای اولین بار، بدون شک چشمانتان گرد خواهد شد. این کروزر که P120 Fighter Combat نام دارد، از بدنه مونوکوک آلومینیوم و نیروی محرک V شکل به حجم 1965 سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند 160 اسب بخار و 145 پوند فوت گشتاور تولید کند که برای یک موتورسیکلت ارقام قابل توجهی است.




طراحی و سازه

مغز متفکر پشت طراحی فضایی و نوآورانه P120، اِد جاکوب نام دارد که در مقام ریاست بخش طراحی‌های مفهومی در Confedrate مشغول به کار است. او که فارغ التحصیل مؤسسه نیویورک Pratt است از سال 2004 در این کمپانی مشغول به کار شد و P120 اولین پروژه او است که به طور کامل طراحی آن توسط شخص وی انجام شده است. او درباره طراحی این موتورسیکلت می‌گوید: "ما یک طراحی ساده و بی‌آلایش می‌خواستیم که از دسته‌ها شروع شده و صاف به چنگال جلو برسد. همچنین ما می‌خواستیم که یک شاسی مادولار را متشکل از یک سری صفحات آلومینیومی بسازیم که نیروی محرکه را به شاسی مرکزی پیچ کرده باشد تا در این صورت بدنه، شاسی و نیروی محرکه به یکدیگر متصل هستند تا سازه‌ای سفت و محکم را به ارمغان بیاورد.

شاسی لوله‌ای جنبه عملکردی و زیبایی P120 را پوشش داده است. نیروی محرکه توسط یک جفت صفحات ماشین‌کاری شده آلومینیومی که به شاسی مرکزی پیچ شده‌اند، محکم سر جای خود نگه داشته شده است. به لطف نرم افزارهای پیشرفته، طرح نهایی P120 از نرم افزار اتوکَد وارد نرم افزار Solid Works شد تا نقشه آن به دستگاه CNC داده شود.

مشخصات فنی

یک شاسی محکم و خشک، برای بهره بردن از یک موتور نیرومند ضروری است تا لرزش‌های آنرا خنثی کند. این نیروی محرکه، قوی‌ترین نسخه‌ای است که کمپانی کالیفرنیایی JIMS ارائه می‌دهد. این نیروی محرکه توانایی تولید 145 پوند فوت گشتاور را دارد. قاب موتور از آلومینیوم با کد 8356 ساخته شده تا استحکام بیشتری داشته باشد. این نیروی محرکه مستقیمأ به شاسی متصل شده تا از لرزش آن بکاهد و از طریق گیرباکس 5 سرعته، 160 اسب بخار را به چرخ عقب منتقل می‌کند. زنجیر انتقال قدرت در سمت راست چرخ عقب و جلو بازو اتصال آن قرار گرفته تا استحکام را افزایش داده و فضای کافی را برای تایر 240 میلی متر عقب فراهم سازد. چنگال P120 با ظاهر صنعتی و مکانیکی زیبای خودش از لوله‌های آلومینیومی و مفصل‌های ماشین‌کاری شده تشکیل شده که از تنها یک عدد کمک فنر Race Tech نصب شده در وسط بهره می‌برد و دیگری بین دو میله متصل شده به چرخ عقب و در راستای سیستم انتقال قدرت قرار گرفته است. برای چرخ‌های P120 از رینگ‌ها و قطعات فیبر کربنی BST استفاده شده که با ترمزهای Brembo با روتورهای ساخته شده از کامپوزیت آلومینیوم – سرامیک، مجموعه‌ای کامل را به خریدار هدیه دهد. سیستم فرمان این موتورسیکلت نسبت به نمونه اسپرت‌تر کمپانی که همان Wraith باشد، محافظه‌کارانه‌تر بوده و فاصله محورهای 161 سانتی‌متر نیز بیشتر از نمونه نام برده است. ارتفاع نشیمن‌گاه از سطح زمین 67 سانتی متر است تا در کنار سیستم فرمان رو به جلو، موقعیت راحتی را برای هدایت کننده P120 به ارمغان بیاورد.




آزمایش سواری

علی‌رغم ظاهر جذاب و کمینه گرایی افراطی در طراحی P120، سواری با آن بسیار لذت بخش است. با آزمایش آن در کوه‌های توآنا جان بر فراز دریاچه نمک بونِویل می‌توان به این نتیجه رسید که سواری مهیجی دارد. به ثبت رساندن حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در همین جاده‌ها، این موضوع را ثابت می‌کند. در طول مدت آزمایش در مسیر 30 کیلومتری پر از پیچ و خم‌های متعدد، سواری نرم و فوق‌العاده آن به خوبی احساس می‌شود زیرا با مشاهده ظاهر آن، انتظار چنین عملکردی را ندارید. مرکز ثقل پایین در کنار عملکرد خوب سیستم تعلیق، لبخند رضایت را بر لبانتان می‌نشاند اما به دلیل ارتفاع پایین، در پیچ‌های تند، پدال‌های پایی زمین را لمس می‌کنند. همچنین از دیگر نقاط ضعف P120 باید اشاره کرد که این موتورسیکلت پیچیدن با حداکثر سرعت را دوست ندارد زیرا تایر بزرگ عقب باعث ایجاد بیش فرمانی (understeer) می‌شود. ضعف دیگر این موتورسیکلت که ملموس‌تر از بقیه به نظر می‌رسد، ترمزهای آن است که از قدرت ایستایی کافی برخوردار نیستند، به‌خصوص دیسک ترمز جلو. علی‌رغم اینکه تایر پهن عقب، در پیچ ها باعث می شود تا از رقبایش عقب بماند، در مسیرهای مستقیم، تمام نیروی قلب تپنده P120 را به جاده منتقل می‌کند و در اینجاست که P120 می‌درخشد و تمام توانایی‌هایش را به رخ می‌کشد. عملکرد موتور نرم بوده و شتاب‌گیری سریعی را به ارمغان می‌آورد.

رقبا

Ecosse Heretic، Wakan 1640 و تمامی کروزرهای آمریکایی با نیروی محرکه دوگانه V شکل

نتیجه گیری

این جنگنده زمینی در هر دنده و در هر سرعتی تمایل به سرعت و شتاب بیشتر دارد و شما را به این کار تشویق می کند. بنابراین اگر بیشتر زمان سواری با P120، سرعت سنج عدد بالای 160 کیلومتر بر ساعت را نشان داد، تعجب نکنید زیرا کاملأ طبیعی است!

اگر به این موتورسیکلت علاقه‌مند شده‌اید و تصمیم به خرید یک دستگاه از آن‌را گرفته‌اید باید بشتابید زیرا Confedrate تنها 50 دستگاه از آن‌را تولید می‌کند و همچون سایر تولیدات کمپانی قیمت بسیار بالایی دارد. قیمت P120، مبلغ 72 هزار دلار در نظر گرفته شده است که با قیمت دوکاتی Desmosedici RR برابری می‌کند. اما در مقایسه با مدل‌های پیشین Confedrate، P120 مجموعه‌ای کامل و بی‌نقص‌تر است. اما با این مبلغ، موتورسیکلتی را خریداری کرده اید که یک حجم صنعتی زیبا را به تصویر می کشد و از هر گونه پیچیدگی فرمی به دور است.

 
بالا پایین