Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اگر اقوام درجه یک سرطان معده دارندحتما به پزشک متخصص مراجعه کنید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı اگر اقوام درجه یک سرطان معده دارندحتما به پزشک متخصص مراجعه کنید
نویسنده موضوع Special
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Special

Special

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 17, 2013
ارسالی‌ها
143
پسندها
154
امتیازها
0
محل سکونت
شیـــــــراز
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
...
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :


[h=1]عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین داخلی در مورد اینکه چه کسانی درمعرض زخم معده و سرطان های بدخیم گوارشی هستند توضیحاتی داد.[/h] دکتر حمید کلانتری فوق تخصص گوارش و کبد با تشریح علایم ونشانه های زخم معده ،ازتمام افرادی که دارای سابقه خانوادگی سرطان معده هستند خواست برای اطمینان ازسلامت شان وپیشگیری ازاین بیماری آزمایش ها ومعاینات لازم رادردستورکارجدی قراردهند.

او درآستانه برگزاری بیست وپنجمین کنگره متخصصین داخلی ایران گفت:توده های معده در صورت افزایش تکثیر سلول های مخاطی به صورت خوش خیم یا بدخیم ایجاد می شوند.البته توده های خوش خیم بدون خطرند. به ویژه اگر خونریزی هم نداشته باشند نیاز به اقدام خاصی نیست.
او ادامه داد: توده های بد خیم معده با وجود عدم خونریزی، نیاز به نمونه برداری و فرستادن به آسیب شناسی دارند و در صورت تأیید بدخیمی عمل جراحی انجام می شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هشدار داد: تومورهایی که پیش زمینه بدخیمی داشته باشند تبدیل به بدخیمی های معده می شوند که شایع ترین نوع آن آدنوکارسینوم است.
عضوهیئت مدیره جامعه متخصصین داخلی با بیان این که بروز تومورهای معده علل زمینه ای و اکتسابی دارد گفت: برای نمونه در برخی مناطق شیوع این بیماری بیشتر است و با قرار گرفتن در آن محیط میزان ابتلا به آن هم افزایش می یابد.
کلانتری ادامه داد: همچنین وجود سرطان های معده دربرخی اقوام و افراد شیوع بیشتری دارد. از این رو شانس ابتلای آنان به پولیپ های معده نیز افزایش می یابد.
او گفت: استعمال دخانیات به ویژه سیگار و مصرف غذاهایی که در یخچال نگهداری نمی شوند فرد را مستعد ابتلا به این بیماری می کند.
متخصص داخلی باهشداردرباره زخم های معده ای که درمان نمی شوند گفت:این زخم ها درصورت درمان نشدن تمایل به بدخیمی پیدا می کنند ضمن این که بسیار هم شایع اند.
او با بیان این که جنسیت در خصوص ابتلا به این بیماری دخالت چندانی ندارد بیان کرد:این بیماری در افراد جوان شیوع بالایی ندارد و معمولأ بعد از 40 سالگی شایع می شوند.
او درباره علائم این بیماری گفت: ضعف و بی حالی، کاهش وزن، بی اشتهایی،تهوع و استفراغ و در موارد پیشرفته به صورت خونریزی فوقانی،خونریزی تحتانی و مدفوع سیاه رنگ و بد بو نیز تظاهر می کند.
کلانتری توصیه کرد: در صورت وجود افرادمبتلابه سرطان های معده در اقوام درجه یک ؛ بهتر است سایراعضای خانواده برای غربالگری وبررسی های لازم بعد از 40سالگی تحت آندوسکوپی قرار بگیرند.
او با بیان اینکه این کنگره 30اردیبهشت تا دوم خرداد خرداد93درمرکزهمایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود گفت: بهتر است مصرف سیگار از زندگی همه حذف شود و مصرف غذاهای تازه فراموش نشود تاهیچکس گرفتاربیماری های خطرناک نشود.
 
بالا پایین