Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

میراث روستایی گیلان به روایت تصویر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان گیلان
Konu Başlığı میراث روستایی گیلان به روایت تصویر
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :


موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود 260 هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر 18 جاده رشت– تهران قرار دارد. این موزه، نمونه‌ای کوچک اما واقعی، از نحوه‌ زندگی و فرهنگ سنتی روستاهای گیلان است.

به طور کلی موزه‌های روستایی، زیرمجموعه موزه‌های فضای باز هستند که جلوه تمدن و فرهنگ روستایی را در محیط طبیعی باز می‌نمایانند. این موزه ها با انتقال آثار و بناها با مقیاس واقعی و قرارگیری در بستری مشابه وضعیت اولیه، شکل می‌گیرند.
اگر گذارتان به این موزه بیفتد علاوه بر معماری روستایی مناطق مختلف استان، ابزارهای زندگی و کار، خوراک، پوشاک و... را هم خواهید دید
بخش معماری این موزه، مجموعه‌ای است که قدمت بناهای آن به طور متوسط به 15ظ سال می‌رسد. در موزه روستایی گیلان سعی شده فرهنگ بومی، فن ساخت و دانش نانوشته‌ای که در روستاهای گیلان وجود داشته است به بازدیدکنندگان انتقال داده شود. اگر گذارتان به این موزه بیفتد علاوه بر معماری روستایی مناطق مختلف استان، ابزارهای زندگی و کار، خوراک، پوشاک و... را هم خواهید دید.

در طراحی سایت، محل‌های جداگانه برای رستوران‌ها، چای‌خانه‌ها، بازارها، مساجد، مزارع و باغ‌های چای، شالیزار، کارگاه‌های آموزش و تولید صنایع‌دستی، نظیر گمج‌سازی و سفالگری، مرواربافی، رشتی‌دوزی و ... ، محوطه‌ی بازی‌ها و نمایش‌های سنتی برای برگزاری کشتی‌گیله‌مردی، ورزاجنگ، لافندبازی و...، مراکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری، پژوهشگاه معماری و مردم‌شناسی، پارک کودک، باغ‌های پرورش گیاهان دارویی و درختان بومی، اردوگاه تفریحی، معماری چوب ملل و دو مجموعه‌ مهمان‌پذیر با الهام از معماری روستایی به ظرفیت 15ظ واحد 3 تا 5 نفره، در نظر گرفته شده است.
میراث روستایی گیلان میراث روستایی گیلان میراث روستایی گیلان میراث روستایی گیلان میراث روستایی گیلان میراث روستایی گیلان
 
بالا پایین