Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

طرز تهیه کیک خرما با سس کاراملی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı شيريني و كيك
Konu Başlığı طرز تهیه کیک خرما با سس کاراملی
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :



آماده سازی : 20 دقیقه
پخت : 40 دقیقه

مواد لازم جهت برای 6 نفر :
خرما هسته جدا شده1 و 1/4 پیمانه 250 گرم
آب جوش 1 پیمانه
هل پودر شده 1/4 ق غ
تخم مرغ بزرگ 4 عدد
شکر 1 پیمانه
روغن 3/4 پیمانه
وانیل 1ق چ
آرد2 و 1/2 پیمانه
پکینگ پودر1 ق غ
دارچین1 ق غ
نمک1/2 ق چ
جوش شیرین1/2 ق چ


مواد لازم برای سس کاراملی :
* شکر قهو ه ای3/4 پیمانه
خامه 1/2 پیمانه
کره 50 گرم


* شکر قهو ه ای البته از شکر سفید هم میتونید استفاده کنید

دستور تهیه :
فر را روی حرارت 170 درجه روشن تا گرم شود
ابتدا خرما هسته جدا شده را با آب جوش مخلوط کرده سپس مدت چند دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته و با کمک پشت چنگال خرما را نرم میکنیم (اگر بتوانید بعد با الک صاف کنید تا پوست خرما کاملا گرفته شود بهتر است)

تخم مرغها را با شکر خوب هم زده تا کرمی شود سپس روغن و وانیل و مخلوط خرما را اضافه و دوباره خوب هم میزنیم /مخلوط آرد و پکینگ پودر الک شده (3 بار) با دارچین و جوش شیرین و نمک را در طی سه مرحله به مخلوط خرما اضافه می کنیم تا مواد به خورد هم برود .

مواد را در قالب چرب شده و آرد پاشی شده میریزیم و در فر به مدت 35 دقیقه در فر می پزیم و بعد از پختن و کمی خنک شدن سس کاراملی رو روی کیک میریزیم و با کمی پسته خلالی شده تزئین میکنیم .

طرز تهیه سس کاراملی :
ابتدا شکر را روی حرارت گذاشته تا شکر ذوب شود بعد کره و خامه را به مخلوط اضافه میکنیم و هم میزنیم مدت چند دقیقه روی حرارت بماند بعد برمیداریم بعدا از خنک شدن روی کیک میریزیم .
 

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

[h=2]کیک خرمایی[/h]خرما یکی از مواد پرکاربرد در تهیه کیک و شیرینی است که به دلیل طعم فوق العاده ای که دارد می تواند تاثیر فوق العاده ای در مزه نهایی کیک و شیرینی داشته باشد. کیک خرما از جمله شیرینی های بسیار لذیذ و پرطرفدار است. در این بخش از مقالات وب سایت خرما و رطب قصد داریم طرز تهیه کیک خرما را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.[h=2]مواد لازم جهت تهیه کیک خرما[/h]


برای پخت کیک خرمایی به مواد ذکر شده در زیر نیاز داریم.
  • 30 عدد خرما ( هسته رطب باید جدا شود)
  • آب جوش به مقدار 1 و 4/1 فنجان
  • کره آب شده ( یا روغن مایع) به میزان 1 و 4/1 فنجان
  • 1 و 4/1 فنجان شکر
  • وانیل به میزان 3/1 قاشق چای خوری
  • 5/2 فنجان آرد
  • تخم مرغ به تعداد 2 عدد
  • بکینگ پودر معادل دو قاشق مربا خوری
  • گردو ( به صورت خرد شده ) به مقدار 2 فنجان
[h=2]طرز تهیه کیک خرما[/h]


در ابتدا مواد لازم را تهیه کرده سپس شروع به آماده سازی کیک خرما می نماییم. برای شروع ابتدا باید آب جوش را بر روی خرما بریزید. این کار به له شدن رطب کمک می کند. خرما باید به خوبی با استفاده از چنگال له شود. تخم مرغ را در یک ظرف شکسته و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. مخلوط را با همزن به خوبی هم بزنید. در انتهای این کار ، باید یک مخلوط غلیظ به دست آورید. پس از غلیظ شدن مخلوط ، روغن آب شده و یا کره را به آن می افزاییم و مجددا کمی هم می زنیم.در گام بعدی باید آرد و بکینگ پودر را به همراه رطب له شده به مخلوط می افزاییم. سپس با استفاده از دور ملایم همزن ، مخلوط را هم می زنیم تا زمانی که خرما له شده و آرد به خوبی با مایع ترکیب شوند. پس از ترکیب کامل مواد ، خمیر کیک را با سرعت با به منظور یکدست شدن خمیر ، هم می زنیم. پس از صاف و یکدست شدن خمیر کیک خرما ، همزن را خاموش می کنیم.مرحله بعدی ، اضافه کرن یک فنجان گردوی خرد شده و مخلوط کردن آن با ترکیب کیک است. توجه داشته باشید که گردو باید به صورت خرد شده باشد. توصیه می شود از گردو له یا چرخ شده استفاده نکیند. پس از این گام ، در قالب مورد نظر ، کاغذ چذب قرار دهید و مخلوط را در داخل قالب بریزید. یک فنجان گردو باقی مانده را بر روی ملوط کیک بریزید و قالب را در داخل فر از قبل داغ شده قرار دهید. فر باید 15 دقیقه قبل از قرار دادن قالب در آن ، روشن شود. قالب را در طبقه وسط فر با درجه حرارت 175c قرار دهید و به مدت یک ساعت صبر کنید. پس از این زمان ، کیک خرما شما آماده سرو می باشد و شما می توانید آن را با استفاده از رطب و مواد دیگر تزیین نمایید.
 
بالا پایین