Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

در سحرگاه چه بخـــــــــــــــــــــــ ـــــــــوریم؟!؟!؟!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı در سحرگاه چه بخـــــــــــــــــــــــ ـــــــــوریم؟!؟!؟!
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی:
4/1 تن انسان ماده است و 4/3 آن آب است به همین نسبت غذا نیاز دارد. در روزه داری نیز باید این نسبت باید رعایت شود. و اینکه در چه فصلی روزه می گیریم نیز شرایط متفاوت می شود.
در فصل تابستان، به طور کلی بدن نیاز بیشتری به آب دارد. اولین رعایتی که در روزه داری باید به آن توجه شود مصرف غذاهای آبدار است و آبی که با سرعت از بدن خارج نشود باید غذاهایی از انواع سوپ ها باشد و در صورت مصرف آب سرد جذب تن نمی شود و با سرعت دفع می شود. ولی اگر آب گرم باشد در تن می ماند. بنابراین، برای داشتن یک سحری خوب، باید حجم کمتری داشته باشد و کیفیت بالایی داشته باشد. مانند انواع سوپ ها آبکی و مواد غذایی که به بدن گرما می دهند مانند خرما، مواد نشاسته ایی و... استفاده کرد و غذاهای که از گوشت گاو، گوساله، سوسیس و کالباس تهیه می شود از نوع دیرهضم و سرد است و کم انرژی است که کیفیت باید و شاید را ندارد.
با برنج پاکستانی و خارجی دو ساعت بیشتر نمی توانید روزه بگیرد.
متاسفانه، برخی از مواد غذایی اصلی نیز که در فروشگاه ها فراوان است کیفیت غذایی کمی دارند، و تاکید می کنم که با برنج پاکستانی و خارجی دو ساعت بیشتر نمی توانید روزه بگیرد.روزه داری و مشاغل سخت :افرادی که دارای مشاغل سخت هستند مانند کشاورزان، کارگران ساختمانی، و کسانی که در معرض شدید نور آفتاب قرار می گیرند، نکاتی را باید در روزه گرفتن رعایت کنند.این افراد باید غذاهایی که صفرای کمتری داشته باشند مانند لیمو، انگور، آب زرشک ، آب انار، رب گوجه فرنگی حتی برای یک جرعه مصرف کنند تا عطش کمتری احساس کنند و از خوردن غذاهایی صفراآور مانند غذاهای تند، و فلفل و همه تندی ها و گرمی اجتناب کنند و از انواع غذاهای مرطوب مانند سوپ استفاده کنند.
به دلیل اینکه در فصل کنونی فاصله وعده غذایی (افطار تا سحر)کوتاه است، بنابراین باید این زمان را طوری تقسیم بندی کرد که بتوانیم غذای سبک را در افطار و غذای سنگین را در سحر داشته باشیم. اگر هر دو وعده سبک یا سنگین باشد، درست نیست، پس بهتر است که افطاری را سبک و مقوی باشد و ورود افطاری با چند خرما و آب نیم گرم شروع کنیم. پس از فاصله 20 دقیقه ایی غذایی سبک مانند سوپ بخوریم و غذایی سنگین تر را در سحر بخوریم. بنابراین باید غذای های زود هضم برای افطار و غذاهای سنگین برای سحر باید انتخاب کرد.آب سرد، هنگام افطار زیان بخش است
نکته ایی که بسیار در هنگام افطار مهم است اجتناب از آب سرد در هنگام افطار است، آب جوش یا ولرم یا چای می تواند تشنگی را به سرعت فرو می نشاند ولی با اشامیدن آب سرد تشنگی ما فرو کش نخواهد کرد.
نان، پنیر و سبزی غذای نان، پنیر و سبزی با یک لیوان چای غذای سبک کم حجم قابل جذب است که در ابتدای افطار بسیار مطلوب است.

 
بالا پایین