Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

گزارشی از ارتش سایبری امریکا؛ تربیت جنگجویان سایبری با سلاح صفحه کلید (گزارش خبري)

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار هک و امنیت
Konu Başlığı گزارشی از ارتش سایبری امریکا؛ تربیت جنگجویان سایبری با سلاح صفحه کلید (گزارش خبري)
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2] گزارشی از ارتش سایبری امریکا؛ تربیت جنگجویان سایبری با سلاح صفحه کلید (گزارش خبري)
[/h]
پس از همه گیر شدن دنیای مجازی، کارشناسان اعلام کردند که فضای مجازی به عنوان پنجمین حوزه نبرد شناخته شده و جریان جدیدی را در حوزه جنگی وارد کرده است. این حوزه به دلیل تأثیرگذاری بیش از حدی که دارد، در برخی موارد توانسته است جریان ساز باشد، اما نبود قوانین بین المللی، معضلات این حوزه را در حوادثی که بر ضد کشورها اتفاق می افتد، ناکام گذاشته است.

به گزارش پايدار ملي، در همین راستا آمریکا پا را از گلیم خود فراتر برده است و با ایجاد یک ارتش سایبری که یکی از ژنرال های رده بالای ارتش امریکا به صورت رسمی مسئولیت فرماندهی آن را برعهده دارد، کار خود را آغاز کرد.

وجود یک ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا در فرماندهی سایبری نشان می دهد که پنتاگون حساب ویژه ای روی جنگ های سایبری باز کرده است.

جنگ مجازی

جنگ مجازی به اقدامات انجام شده توسط دولت یک کشور و سایر افراد به منظور نفوذ در رایانه ها و شبکه های سایر کشورها جهت اقدامات تخریب و آسیب اشاره دارد که این روش از راه روش های الکترونیکی صورت می گیرد.

تاسیس قرارگاه سایبری امریکا

قرارگاه فرماندهای سایبری آمریکا یکی از قرارگاه های فرعی نیروهای نظامی آمریکا است که زیر نظر قرارگاه فرماندهی استراتژیک آمریکا فعالیت می کند. در 23 ژوئن 2009، رابرت گیتس وزیر دفاع وقت، به فرمانده قرارگاه استراتژیک آمریکا دستور تأسیس قرارگاه سایبری را داد.

قرارگاه سایبری فرماندهی عملیات های فضای مجازی را متمرکز، منابع سایبری موجود را سازماندهی کرده، دفاع از شبکه های نظامی آمریکا و نیز تهاجم به شبکه ها کشورهای دیگر را هماهنگ می کند.

این قرارگاه در مجموعه «فورت مید» مریلند واقع شده است که این قرارگاه در ساختمان «آژانس امنیت ملی آمریکا» یا همان NSA قرار داشته و فرمانده آن به طور همزمان ریاست آژانس امنیت ملی را نیز برعهده دارد.

در ابتدا ژنرال الکساندر که از سال 2005 ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا را برعهده داشت از سال 2010 نیز به عنوان فرمانده قرارگاه سایبری منصوب شد.

این نهاد امنیتی که یکی از مهمترین نهادهای امنیتی جامعه اطلاعاتی آمریکا به شمار می رود، با رصد فعالیت های کاربران در اینترنت و جمع آوری اطلاعات درست و غلط این کاربران و دسته بندی آنها در ابر کامپیوترهای مستقر در فورت مید ایالت مریلند، بانک اطلاعاتی عظیمی را فراهم می آورد. این بانک اطلاعاتی نیز در موقع ضرورت مورد استفاده دستگاه های امنیتی آمریکایی قرار می گیرد.

NSA همسو با قرارگاه سایبری

NSA اصلی ترین نهاد اطلاعاتی آمریکا است که 3 میلیارد اطلاعات در آن دسته بندی می شوند، فضاهای اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر لایه های سطحی و اولیه جهان سایبر هستند که در سال های آینده لایه های عمیق آن پدیدار خواهد شد.

NSA از تمام داده های کاربران اینترنت در سطح جهان بک آپ می گیرد و آنها را در حافظه اصلی نگهداری، ضبط، دسته بندی و پردازش می کند، ارزش افزوده این مطالب ذخیره شده 3 تریلیون دلار است. این سازمان به شرکت های سازنده ویندوز، موتورهای جستجوگر و آی پدها دستور می دهد که برنامه های خود را به صورت جاسوسی طراحی کنند.

در این سازمان که جهان همانند یک بدن در نظر گرفته شده است که مغز آن در آمریکا وجود دارد و تمام 198 کشور دنیا اعضای این بدن هستند که از مغز دستور می گیرند، 10 هزار ریاضیدان مشغول به فعالیت هستند.

مایکل راجرز رئیس جدید قرارگاه سایبری امریکا

پس از آنکه کیت الکساندر در دوره مدیریتی خود بدترین بحران جاسوسی در آمریکا را که ناشی از افشاگری های ادوارد اسنودن درباره عملیات های آژانس امنیت ملی بود، تجربه کرد دولت امریکا بر آن شد تا در ابتدای 2014 وی را از سمت فرمانده قرارگاه سایبری عزل و مایکل راجرز به عنوان رئیس جدید معرفی کند.

راجرز فعالیت خود در ارتش آمریکا را به عنوان یک سرباز زمینی دریایی آغاز کرد اما بعدها با گذراندن دوره های تخصصی امنیت اطلاعات مخابراتی و جنگ های سایبری توانست در این عرصه، در ارتش بالا بیایید.

مهمترین شاخصه در مورد تفکرات رییس جدید قرارگاه سایبری امریکا آن است که وی معتقد است آینده جنگ ها در فضای اینترنت خواهد بود.

بودجه و پرسنل قرارگاه سایبری امریکا

قرارگاه سایبری امریکا در زمان تأسیس دارای 1000 نفر نیروی متخصص و بودجه ای بالغ بر 120 میلیون دلار برای سال 2010 بود. بودجه این سازمان در سال 2011 به 150 میلیون دلار افزایش یافت و در سال 2012 وزارت دفاع امریکا 2/3 میلیارد دلار را به این قرارگاه اختصاص داد.

وظیفه قرارگاه سایبری امریکا

فرماندهی سایبری آمریکا جزئی از آژانس امنیت ملی آمریکا مشهور به NSA است که هدف از تأسیس فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا طراحی، رصد، ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات مورد نظر آمریکا در فضای سایبر است.

در حلقه طلایی موجود بر آرم این سازمان عبارت «9ec4c12949a4f31474f299058ce2b22a» ماموریت اصلی این سازمان به زبان رمز نشان داده شده است.
در واقع این قرارگاه در عرصه هایی مانند شنود و ارزیابی گفت وگوهای تلفنی، ارتباطات مخابراتی و نامه های الکترونیکی تخصص های ویژه ای دارد.

قرارگاه مأموریت دارد فرماندهی عملیات های فضای سایبری را متمرکز ساخته، توانمندی های فضای سایبری وزارت دفاع را تقویت کرده و تخصص سایبری وزارت دفاع را یکپارچه ساخته و ارتقاء بخشد.

آمریکا و برنامه ریزی دقیق برای تربیت جنگجویان سایبری

با توجه به ضعف آمریکایی ها در ریاضیات و علوم مهندسی، فرماندهی قرارگاه سایبری آمریکا برنامه های ویژه ای در زمینه تربیت جنگجویان سایبری برای نسل های بعدی دارد و تنها راه موفقیت در این حوزه را تقویت استعداد های آموزش و یادگیری در حوزه ریاضی و و علوم مهندسی عنوان کرده است؛ چرا که امریکا کمترین میزان فارغ التحصیلان حوزه آی تی و ریاضیات را در جهان دارد.

در این طرح امریکا بر آن شد تا ارتشی متشکل از کودکان نسل جدید را تربیت کند که سلاحشان صفحه کلید رایانه است.

نمونه هایی از جنگ های سایبری

در اکتبر سال 2000 هکرهای رژیم صهیونیستی به سایت های حماس و حزب الله حمله کردند و در سیستم های آنها مشکلاتی را پدید آوردند و در مقابل نیز هکرهای ضد رژیم صهیونیستی به سایت های این رژیم حمله کرده و آنها را با ترافیک قلابی درگیر کردند. آنها سایت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، بانک ها، وزرات خارجه و وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند.

حملات سایبری علیه جمهوری استونی در سال 2007 میلادی که به مدت 22 روز به طول انجامید نمونه دیگری از این دست حملات بود. طی این حملات که توسط دولت روسیه صورت پذیرفت بسیاری از اطلاعات دولتی و خصوصی استونی مورد هجوم قرار گرفت.

در 26 سپتامبر سال 2009 میلادی مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر از ویروسی شدن سیستم های این نیروگاه به ویروس استاکس نت خبر دادند. هرچند رایانه های نیروگاه اتمی بوشهر از این ویروس پاکسازی شدند، اما این حمله به نیروگاه اتمی بوشهر خود گواهی بر امکان حملاتی از این دست به مسئولین بود.

نمونه دیگری از این دست حملات حمله آئورا بود. در سال 2009 میلادی، گوگل و چند شرکت دیگر مورد هجوم حملات سایبری قرار گرفتند که در این سری حملات، هکرها به اطلاعات حیاتی و خصوصی این شرکت ها دست پیدا کردند.

اقدامات سایبری امریکا علیه ایران

در سال 2006 میلادی در اجرای طرح «بی ثبات سازی ایران» که توسط سازمان سیا تهیه و با اختصاص بودجه 400 میلیون دلاری توسط کنگره آمریکا، با دستور «جورج بوش» ابلاغ و عملیاتی شد، راه اندازی نوع جدیدی از جنگ اطلاعاتی موسوم به جنگ سایبری در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت که با استفاده از عوامل گروهک های ضدانقلاب از جمله منافقین، سلطنت طلبان و برخی گروهک های دیگر، مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفت.

در این راستا تاسیس شبکه موسوم به «ایران پراکسی» از جمله مهمترین اقداماتی بود با بودجه ای بالغ بر 50 میلیون دلار توسط سازمان سیا و تحت پوشش دفتر IBB وزارت امورخارجه آمریکا فعال شد.

تخلیه بانک های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت های اینترنتی ایران، مبارزه با فیلترینگ در داخل کشور، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بسترارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با شبکه های بیگانه، در زمره ماموریت های شبکه ایران پراکسی بود.

به هر روی ایران همسو با سایر کشورهای جهان به صورت فزایندی در حال استفاده از دنیای دیجیتال و اینترنت است و استفاده از فضای سایبری در عین آنکه باعث طی کردن مراحل پیشرفت در دنیای دیجیتالی امروز می شود اما در عین حال آسیب پذیری های زیرساختی کشور را به همراه خواهد داشت و انتظار می رود مسئولین و سیاست گذاران کشور مسأله جنگ سایبری را جزء اولویت های کاری خود قرار داده تا درآینده از بروز حوادثی که باعث بروز اختلال در امنیت ملی خواهد شد جلوگیری کند.

در این راستا پرورش متخصصین، آموزش همگانی، تولید محتوا و نرم افزارها و سخت افزارهای بومی می تواند گام موثری در جلوگیری از حملات سایبری محسوب شود چرا که در سال های آینده دنیای سایبری به زعم کارشناسان این عرصه به یک جنگ تمام عیار تبدیل خواهد





 
بالا پایین