Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ماجرای نوجوان هفده ساله ای که Google، eBay و Tumblr را هک نکرد!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار هک و امنیت
Konu Başlığı ماجرای نوجوان هفده ساله ای که Google، eBay و Tumblr را هک نکرد!
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2] ماجرای نوجوان هفده ساله ای که Google، eBay و Tumblr را هک نکرد!
[/h]
یک نوجوان هفده ساله اسپانیایی که قدرت عجیبی در کشف حفره های امنیتی جدید در برنامه های تحت وب دارد، حالا جادوگر دنیای هک لقب گرفته است.
کشف نقص های بحرانی در وب سایت هایی مثل Google، eBay و Tumblr کافی بود تا او را بر سر زبان ها بیندازد و بسیاری از حرفه ای های دنیای امنیت را به تحسین وادار کند.


به گزارش ایتنا از اندا سکوریتی، میگل آنجلو خیمنو، همراه با وبلاگ شخصی اش، Researching for Fun، که به تلاش های بی وقفه او برای کشف حفره های امنیتی در وب سایت ها و نرم افزارهای مشهور اینترنتی می پردازد به اوج رسید.

برای مدت دو سال تعداد زیادی از آسیب پذیری های xss (حملات تزریق کد مخرب در صفحات اینترنتی) توسط میگل کشف شده؛ اما خود او می گوید نقص های امنیتی در وب سایت های عمومی، اهمیت چندانی ندارند، مهم حفره هایی ست که بر روی وب سرورها و یا نرم افزارهای سازمانی تحت وب کشف می شوند و این، امکان نفوذ به لایه های عمیق تر اطلاعاتی در سازمان ها را فراهم می کند.

میگل، یکی از همین آسیب پذیری ها را با عنوان SQLi کشف کرد که می تواند دسترسی هکرها را به طور مستقیم به درون پایگاه داده های محرمانه هدایت کند.

او [که البته فعلاً] یک هکر کلاه سفید یا اخلاق گراست، می گوید از هک کردن فقط لذت می برد و تنها هدفش تلاش برای اصلاح نقص ها و آسیب پذیری های بحرانی در اینترنت است.
وی تمام حفره های امنیتی کشف شده اش را به صورت محرمانه به شرکت ها و سازمان های آسیب پذیر گزارش می کند و می گوید حتی حاضر نیست که این به اصطلاح ضعف های امنیتی شرکت ها را در رسانه های عمومی افشا کند.

جدیدترین و مهم ترین حفره های کشف شده توسط میگل در فروشگاه اینترنتی گوگل(Google Play)، و وب سایت مشهور eBay پیدا شد که بعد از دریافت گزارش، به سرعت ترمیم شدند.

دنیای هکرها، پول ساز است؛ چه هکرهای کلاه سفید و چه هکرهای کلاه سیاه، اما وقتی صحبت از پول می شود، این هکر هفده ساله با بی تفاوتی می گوید: "نه نه ... من فقط به شهرت فکر می کنم و اینکه نشان دهم هیچ چیزی در اینترنت صد در صد امن نیست!"





 
بالا پایین